Még pár tény

810 35 2
                                    

Mivel tegnap (2020. augusztus 31-én) elmúlt két éves a sztori, pontosabban két éve azon a nap tettem fel ide az első részt, ezért hoznék pár érdekes dolgot a sztorival kapcsolatban. Hát ha érdekel valakit. :D


1. Katyvasz

Néha iszonyú rendetlen tudok lenni, és ez igaz az írásra is, már mint arra amit nem láttok. Word-ben történik az írás, és hát iszonyú összevisszaság volt benne, de rendet raktam. Majd két órámat emésztette fel, mire minden részletet a helyére raktam, és pontosan átneveztem a részeket. De ez nem mostani dolog kb fél éve történt. Amit látjátok itt is átneveztem a részeket, mert egyszerűen az őrületbe kergetett, hogy a kettőben nem egyforma, plusz sokszor azt se tudtam, hogy melyik hova tartozik, az eltérő megnevezés miatt.

2. Tartalomjegyzék

Amúgy szinte az elejétől kezdve használom a Word számomra imádott funkcióját, a folyton frissülő tartalomjegyzéket. Pont ennek köszönhetően nem volt még se akkora káosz az egészben, mert a tartalomjegyzék alapján elég jól eligazodtam rajt. Most szép katonás a sorrend. :D

3. Üzenetek a szövegben

Folyamatosan üzeneteket hagyok magamnak a történetben. Amit általában valami rikító színnel, és sokkal nagyobb betűnagysággal emelek ki, nehogy bent maradjon a végleges változatban. Ha valami nagyon fontosat akarok közölni magammal, azt a címbe írom, mert az akkor megjelenik a tartalomjegyzékben is. Többnyire negatív dolgokat jegyzek meg: "Ez túl rövid!", "Ne már!!!!", "Ezt nem gondoltad komolyan!", "Ez szar lett!", "Na ezt a részt totál előröl kell kezdeni!", "Nézz már utána, egyáltalán létezik ilyen szó?!", "Ez egy faszság!", "Tanulj már meg rendesen magyarul!", "Rossz a szó sorrend!", "Már megint rossz a szósorrend!", "Fasz ki van már veled....", "Ez nem tetszik!" Amúgy azért nem javítom azonnal ezeket a hibákat, mert többnyire akkor abban a pillanatban nem arra vagyok hangolódva, és inkább hagyok egy üzenetet.

4. Részeg írás. XD

Na hát ilyen is történt. Hát nem tudom, hány rövidet sikerült előtte meginnom, de elég homály volt az este. Na ilyen felszabadult állapotban sikerült írnom vagy 1500 szót. Totál elrugaszkodott minden addigi résztől, egyáltalán nem is illeszkedett sehova se. Egy biztos, Amandának olyan mocskos volt a szája, hogy ki kellett volna mosni szappannal, lényegében mindene harmadik szava valami káromkodás volt. :D Végül töröltem az egészet, annyira nem illett sehova se, meg zűrös is volt, értelme se volt, pont olyan volt, mint amilyen állapotban írtam. XD 

5. Véletlen szöveg törlés

Egyszer egy ilyen is történt. Leültem írni, és hát kerestem a végét, amit folytatni kell, és hát nem volt meg. De nem csak a vége, egy komplett fejezetet sikerült törölnöm, és menteni is. Úgy 5000 szót dobtam a kukába. Hát volt ott minden a hideg/meleg verítéktől kezdve a kurva anyázáson keresztül. :D De eszembe jutott, hogy felhőbe mentek mindent, és rémlett hogy a szolgáltató mindenről vészmentést csinál. Szóval hatalmas örömömre, megtaláltam a törölt részt, és sikerült visszaállítanom az eredeti állapotot. Amúgy úgy láttam Watpad-ban is van ilyen lehetőség, vissza lehet nézni a régi mentéseket.

6. Legtöbb írás

Nem is olyan rég, nagyon elkapott az ihlet, 4nap 15e szót írtam be, bár hozzá kell tenni, arra részre már nagyon készültem, fejben nagyon össze volt rakva a fejezet, csak le kellett írni. Amúgy az első 9 rész is így készült leültem, és 2-3 éjszaka alatt begépeltem.

7. Legrégebbi draft

Egyszer kitaláltam, hogy csinálok egy szereplős részt, amiben csak a szereplők nevei és max pár mondatos leírás róluk. Ez a mai napig ott figyel a 12. és a 13. rész között piszkozatként. És ennyi szerepel benne: "Tündi: ő a főszereplő" XD Hatalmas írás, idáig jutottam vele, szerintem nem is lesz folytatása, soha.

8. 18 éves kor feletti korlátozás

Sajnálatos módon a watti majd két hónappal ezelőtt meglepett egy kis privát üzenettel. Mégpedig a lényege az volt, hogy az írásban szexuális tartalom is felfedezhető, így azonnal átraknak a "felnőtt tartalmak" közé. Én ezt elfogadom, mert tényleg így van, de ez nem várt következményekkel járt. Például, e kor alatt, hiába keres rá a történetre nem lesz találat, mint ha nem is létezne (bár ezt a funkciót ki lehet kapcsolni). A másik az összes Toplistáról eltűnt a történet, nincs ajánlás se, mint amit láttok gyakran, hogy ehhez hasonló sztorikat ír ő is. Lényegében a kor alatti olvasóknak megszűnt létezni a sztori. És hogy ez mennyire így van? Úgy szerettem volna ha a 2 éves szülinapra meg lesz a 100k olvasottság, ez helyett majd 8000-el elmaradt, pedig a saját statisztikám az mutatta fél évvel ezelőtt, hogy probléma nélkül meg lesz. A másik amiből látszik, hogy az átkategorizálás előtt a 13-18 éves korosztály tette ki az olvasók (asszem) 44%-át, ez most már csak 15%-on áll. :( Kicsit el vagyok keseredve miatta.

9. Utolsó átolvasásnál is módosítom

Többször átolvasom a részt, mielőtt kirakom. Na és hát rendszeresen beleírok. :D Többnyire csak egy két szót, vagy mondatot, de volt rá arra is példa, hogy 400 szóval toldottam meg még az utolsó pillanatban. :D De az biztos, hogy ha átolvasom, hozzá is írok. :D

10. Autocorrect

Ez a mobileszközök vívmánya. Sokat írok telefonon is, és hát ott főleg nem nehéz félre ütni, és jön az autocorrect, és már javítja is a szöveget, többnyire a helyesre. Na de azért néha ki tud akasztani. Amit legjobban utálok, hogy a jól beírt szót javítja át valami totál értelmetlenre. Kétszer is jártam úgy, hogy nem vettem észre, és utólag fogalmam se volt, hogy mi lehetett az eredeti szó, szóval át kellett írnom az egész mondatot.


Hamarosan jön az új rész, sőt új remélhetőleg izgis fejezetbe kezdek. (már mint már belekezdtem, csak még finomítani kell egy picit. )


Szép napot mindenkinek!

A fordulópontWhere stories live. Discover now