Hoofdstuk 35

560 16 1
                                    

(Pov Leila)


Ik heb vandaag heel de dag bij het team gezeten, omdat Helena me al heel de dag ontloopt. Ze is waarschijnlijk woedend op me. Het is echt een rare reden, want ik mag toch bepalen met wie ik omga? Tijdens de pauze en lessen zat Helena alleen maar naast Lotte, zoals ik al verwacht had.

Eindelijk gaat de laatste bel van vandaag. Meteen sta ik op.
'Ik kom wel naar je kluisje.' zegt Sky tegen me, voordat ik het lokaal uit verdwijn.
Om naar mijn kluisje te komen moet ik langs die van Helena lopen. Betwijfelend stop ik bij haar kluisje. Helena is haar boeken in haar kluisje aan het leggen en zoals altijd staat Lotte er ook bij.
'Helena?'
Ze hoort dat ik het ben, maar ze draait zich niet om. Lotte kijkt me wel aan en ik kan haar irritatie in haar licht bruine ogen zien. Er verlaat een harde zucht uit mijn mond. Toch loop ik door naar mijn eigen kluisje.

Net wanneer ik mijn boeken in mijn kluisje heb gelegd, hoor ik iemand naast me. Ik klap mijn kluisje dicht en zie Sky nonchalant tegen de kluisjes aan staan.
'Klaar?'
Ik geef hem een kort knikje en samen lopen we de school uit.

Ik wil de glinsterende BMW instappen, maar ik wordt tegengehouden door Helena haar emotieloze blik. Ze staat alleen in het fietsenhok en leunt tegen haar scooter aan. Voordat ik in de auto stap, verlaat er een harde zucht mijn mond. Mijn ogen blijven gericht op Helena, die me nog steeds aankijkt. Plotseling wordt ik uit mijn gedachten gehaald door iemand die op het raam klopt. Rosanne staat aan de andere kant van het raam. Met een arrogant gezicht kijkt ze me aan. Sky laat langzaam het raam zakken.
'Wat?' vraagt hij geïrriteerd aan Rosanne.
Zonder haar arrogante blik van me af te halen vraagt ze: 'Mag ik een lift?'
'Nee, ik rij meteen door naar huis.'
'En zij dan?!'
Met haar lange nepnagels wijst ze naar mij.
'We moeten iets doen voor school.'
Ik dacht dat ze nog uren door ging praten om Sky over te halen, maar meteen zei ze: 'Dan zie ik je morgen.'
Ze zet een nep glimlach op, draait zich om en loopt weg. Het raampje gaat weer piepend omhoog en Sky start de auto. Mijn ogen zoeken weer naar Helena, maar ze is nergens te bekennen. Sky trapt het gas in en samen rijden we het parkeerplaats af.

Zodra we de oprit oprijden, kan ik mijn ogen niet meer van het grote huis afhalen. Dit is het grootste huis dat ik ooit heb gezien. Het lijkt wel alsof hij 10 broers en zussen heeft, terwijl hij gewoon enigs kind is. Ik zou ook geen idee hebben welk van de deuren de voordeur is. Sky rijdt de auto de garage in. Ik snap niet waarom ik nog verbaasd ben over de hoeveelheid auto's. Er staat een Ferarri, Tesla, motor, Audi, Mercedes en Porsche.
'Je mag uitstappen hoor.' zegt Sky lacherig.
Ik stap de BMW uit en voor één of andere reden doe ik erg voorzichtig met de deur dichtdoen. Heel de garage staat vol met de luxe auto's. Er staat zelfs een koelkast en reparatietafel.
'Volg mij maar.'
Sky loopt richting een deur, die hij voor me open houdt. Nieuwsgierig loop ik de deur door. We komen uit in een hele grote hal. In het midden van de hal hangt een grote kroonluchter en de vloer lijkt bijna op die van het hotel. Aan allebei de kanten is een grote trap naar boven. Tussen de trappen is begint een gang, die naar links en rechts gaat. Sky loopt tussen de trap door. Recht voor ons is een grote glazen deur. Zoals ik al verwacht had komen we uit in de woonkamer, en die is huge! Op de bank, met haar rug naar ons toe, zit een blondharige vrouw.
'Mam ik ben thuis.' zegt Sky tegen de vrouw.
Meteen draait de blondharige vrouw zich om.
'Kom eens hier Sky.'
Aan Sky zijn gezicht kan ik zien dat hij licht geërgerd is door de aanwezigheid van zijn moeder. De vrouw staat op en met haar nette kleding loopt ze naar ons toe. Haar blonde haar zit netjes in een knot en er steekt geen enkel haartje uit.
'Ik ben Leila.' zeg ik netjes en ik steek mijn hand naar haar uit.
Voordat ze hem aanneemt kijkt ze ernaar alsof ik in stront heb gewroet. In mijn ooghoek zie ik Sky ongemakkelijk heen en weer bewegen. Na eindelijk een minuut neemt ze hem aan.
'Caterina Cooper, maar je moet me mevrouw Cooper noemen.' zegt ze met een hoog en streng stemmetje.
Ik probeer mijn lach in te houden, dus glimlach ik maar vriendelijk. Mevrouw Cooper laat mijn hand los, haalt een zakdoekje uit haar donkerblauwe colbertje en veegt haar hand af. Die vrouw doet alsof ik een besmettelijke ziekte heb...
Na een ongemakkelijke stilte zegt Sky: 'Wij zijn boven.'
Hij draait zich om en loopt de open keuken inl
'Sorry voor mijn moeder. Ze doet nogal raar als ik nieuwe mensen meeneem.' fluistert Sky tegen me.
'Maakt niet uit.'
De keuken heeft een groot eiland met zwart marmer erop. Ze hebben letterlijk 4 fornuizen en 2 koelkasten, die nog groot zijn ook.
'Anne!!' schreeuwt Sky zo hard dat ik nog net niet een gat in de lucht spring.
Uit de deur naast de koelkasten komt een vrouw gelopen. Ze ziet er niet veel ouder uit dan mij. Waarschijnlijk is ze hun persoonlijke butler, aangezien ze een zwarte jurk aanheeft met een witte schort om haar middel. Ook haar haar zit in een knot, maar bij haar steken er wel losse plukjes haar uit.
'Breng onze tassen naar mijn kamer.' beveelt hij haar.
Hoe hij tegen het meisje praat, lijkt hij net weer de oude badboy. Sky gooit zijn zwarte rugzak naar de vrouw. Nauwelijks vangt ze hem op. Ik geef mijn tas gewoon aan haar. Wanneer haar licht blauwe ogen me aankijken kan ik de angst in haar ogen zien.
'Doorlopen!' zegt Sky streng.
Heel even dacht ik dat hij het tegen mij had, maar toen de vrouw zich omdraaide en wegliep, besefte ik tegen wie hij het wel had. Met de zware tassen in haar handen loopt ze de deur weer door. Wanneer de deur met een harde klap dichtvalt, opent Sky de deur van de koelkast. Zijn hand glijdt over de bierflesje, maar plotseling pakt hij 2 blikjes cola. Meteen voel ik me opgelucht dat hij ook een cola neemt en geen biertje. Met de blikjes in onze handen lopen we de deur door waar ook de vrouw door verdween.

De bovenverdieping zit vol gangen en is 2 keer zo groot als mijn huis inclusief mijn kamer. We lopen langs verschillende dichte deuren. Stiekem ben ik benieuwd wat er achter al die deuren zit. Zouden ze een binnenzwembad hebben, een sportschool of een yogaruimte? Na heel veel hoeken en gangen door te zijn gelopen, komen we uit bij de laatste deur. Hij duwt de deur voor me open en zodra ik de kamer inloop valt mijn mond open. Zijn kamer is wel 5 keer groter dan die van mij. Het lijkt bijna op een woonkamer. Recht voor me zie ik een grijze bank die voor een grote tv staat. Natuurlijk is de tv aangesloten op een ps4. Wanneer ik verder de kamer in loop zie ik dat vlakbij de tv ook een bar tegen de muur staat en daaronder een mini koelkast vol met bierflesje. Ik vroeg me af waar de wisky en de wijn was, maar die zie ik staan op een plankje boven de houten bar. Wanneer ik naar links kijk is er een hele grote ruimte waar je wel kunt dansen. Er staat een grote boxspring tegen de muur aan en daar tegenover een groot raam. Boven het bed hangt een ingelijst shirt met zijn eigen naam en nummer erop. Hoe egoïstisch kan je zijn? Helemaal links van de kamer staat een bureau met een MacBook erop. Naast het bureau staat een grote vitrinekast vol met prijzen. Deze gozer is erg trots op zichzelf... Met moeite hou ik mijn lach in. De tassen die de vrouw naar boven moest brengen liggen al op het bed.
'Gaan we beginnen?' vraagt Sky.
Ik was even vergeten dat hij hier ook nog was. Met grote ogen kijk ik hem aan.
'Ja is goed.'
Sky lacht even en ploft op de grijze bank.



Heyy guys,
hier is het nieuwe hoofdstuk!
Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Xx Marith





The Love Shot✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu