(Pov Leila)
Het is weer maandag, dus dat betekent school... Met de menigte loop ik de trappen op naar de school. Sky had me een lift aangeboden, maar van mijn moeder moest ik hem weigeren. Ze zei dat een beetje frisse lucht ook goed was. Alsof ik in de bus frisse lucht krijg... De ramen staan wel omhoog, maar zelfs dat houdt de tiener zweetgeur niet buiten. Mijn moeder mag Sky waarschijnlijk niet vanwege dat makelaar gedoe. Maar dat is toch geen reden om hen te haten? Met mijn tas in mijn handen en gymtas om mijn schouder loop ik de school in. In één rechte lijn loop ik op mijn kluisje af. Verbazend genoeg staan Helena en Lotte me op te wachten.
'Hey.' zegt Helena enthousiast.
'Hey.'
Zoals altijd geef ik Lotte een ongemakkelijke glimlach. Volgens mij mag Lotte me niet echt. Waarschijnlijk door al dat Sky gedoe.
'Waar is Sky?' vraagt Helena, die blijkbaar de afwezigheid van Sky heeft opgemerkt.
Zuchtend antwoordt ik: 'Ik ben met de bus. Mijn moeder kwam erachter dat Sky zijn vader de makelaar van ons huis is. Daar hebben we nogal problemen mee gehad...'
'Dus je mag nu niet meer door Sky gebracht worden?'
'Jep...' antwoordt ik.
'Dat is vervelend.'
Helena zegt het nu wel vol medelijden, maar ik kan zien aan haar gezicht dat ze vooral opgelucht is. Ik duw mijn kluisje dicht en samen met Helena en Lotte loop ik naar het geschiedenis lokaal.
Het is al druk in het lokaal en iedereen zit al op hun plaatsen. Sky heeft al een tafeltje voor me vrij gehouden. Hij zit omgedraaid met Ethan, Nathan, Klaus en Kol te praten. Zonder aan Helena te denken, loop ik naar de lege tafel. Ik leg mijn geschiedenisboeken op tafel, waardoor Sky doorheeft dat ik er ben. Meteen richt hij zijn bruine ogen naar me.
'Waarom had je niet gewoon schijt aan je moeder? Ik had je makkelijk kunnen oppikken bij de bushalte.'
Sky zijn handen pakken mijn wangen vast en hij drukt een kus op mijn lippen. Zodra Sky doorheeft dat ik me ongemakkelijk voel, laat hij me los. Verrassend genoeg gaan Helena en Lotte voor ons zitten. Helena haar hazelnoot bruine ogen kijken me even aan, maar daarna draait ze haar rug meteen weer naar me toe.
'Ik kon ook wel een keer met de bus.' zeg ik als antwoordt op zijn vraag.
We draaien ons weer om naar de tafel achterons, meteen wordt ik enthousiast begroet door de 4 jongens, behalve Ethan. Sky heeft waarschijnlijk gelijk, Ethan vond me echt leuk... Met een droge blik geglimlacht hij. Zodra de les begint draaien we ons om en richten we onze aandacht op meneer Smith.
Na 3 uur les te hebben gehad, hebben we eindelijk pauze. Met mijn zwarte handtas om mijn arm loop ik de aula in. Waar het altijd zo bomvol zit, is er nu geen kip te bekennen. Heel de aula is leeg, op één tafel na. Helena en Lotte kijken me verdacht aan, alsof ik zou weten waarom er niemand in deze aula is.
'Weten jullie waar Sky is?' vraag ik.
Ik neem plaats naast Helena.
Met volle mond antwoordt ze: 'Geen idee.'
In stilte pak ik ook mijn brood. Sinds dat Sky en ik verkering hebben zitten Rosanne en de cheerleaders aan de andere tafel, maar zelfs die is leeg. Normaal kijkt Rosanne me met een dreigende blik aan. Ik heb hier eigenlijk geen goed gevoel over. Misschien moet ik hem maar gaan zoenen. Zonder pardon sta ik op van de tafel.
'Waar ga je heen?' hoor ik Helena nog vragen.
'Ik ga kijken waar Sky uithangt.'
Plotseling hoor ik achter me: 'Wij gaan mee.'
Helena trekt met moeite Lotte mee de aula uit. Zelfs op de gangen is het rustig. Waar zijn al die mensen toch? Zodra we een paar lokalen verderop zijn, horen we ineens hard gejuich. Meteen zet ik het op een rennen. Zodra ik boven aan de trappen van de school sta, zie ik een hele grote groep mensen staan. Tussen de menigte staan cheerleaders en teamgenoten. Snel ren ik de trap af naar de menigte. Zeg alsjeblieft dat dit niet waar is... Ik duw mezelf door de menigte heen.
'Leila wacht!' hoor ik Helena nog roepen, maar ik luister al niet meer.
Zonder na te denken duw ik iedereen aan de kant. Plotseling sta ik midden in het midden van een cirkel, omringt door allemaal mensen. In het midden van de cirkel staan Chad en...
'Sky!'
Chad ligt op de grond en Sky zit bovenop hem. Allebei hebben ze bloed op hun gezicht. Sky zijn vuist is rood en voordat ik het kan voorkomen geeft hij Chad een klap. Chad probeert Sky van zich af te halen, maar met weinig succes.
'Je blijft met je fikken van mijn vriendin af!' schreeuwt Sky naar hem.
Er druipt zweet van Sky zijn voorhoofd af. Verstijfd sta ik naar ze te kijken. Wanneer Sky Chad weer een klap geeft, begint de helft van de mensen te juichen, maar als Chad Sky een klap geeft, begint de andere helft te juichen. Machteloos kijk ik om me heen. Ik zie dat teamleden Sky willen helpen, maar toch doen ze niks. Plotseling zie ik Rosanne in de menigte staan. Ze heeft een mobiel in haar handen. Wanneer Chad een klap uitdeelt begint ze hard te joelen. Plotseling heeft Chad het voor elkaar gekregen en ligt Sky op zijn rug. Chad geeft hem een paar klappen in zijn gezicht. Net wanneer ik naar Sky wil rennen, voel ik een hand, die mijn pols stevig vastpakt. Gelukkig kan Sky net wegrollen en geeft hij Chad een knietje in zijn ballen. Zodra ik me omdraai, zie ik Helena staan.
'Leila blijf hier buiten, anders heb jij straks ook een probleem!' schreeuwt Helena boven het geschreeuw uit.
'Maar ik moet wat doen!!'
Voordat Helena nog wat kan zeggen, wring ik me uit Helena haar greep en ren ik naar het vechtende duo. Meteen kijken ze alle twee op.
'Ga weg hier!' schreeuwt Sky naar me toe.
Doordat Sky afgeleid is door mij heeft Chad de mogelijkheid om zichzelf omhoog te duwen.
'Chad nee!!' schreeuwt Sky nog naar hem.
Chad staat met zijn woeste blauwe ogen voor mijn neus. Heel zijn gezicht zit vol schrammen en blauwe plekken en uit zijn neus druipt bloed. Ik kijk omhoog, zodat ik recht in zijn ogen kijk. Chad zijn lippen bewegen, maar voordat hij iets kan zeggen, geef ik hem een harde klap op zijn wang.
'Oehhhh!!' hoor ik de mensen roepen.
Met een pijnlijk gezicht wrijft hij over zijn wang. Chad staat op het punt om me een klap te geven. Ik zie Sky nog opkrabbelen, maar hij zou te laat zijn.
Chad heft zijn hand, maar voordat hij kan slaan, hoor ik de coach zijn stem: 'Chad, Sky en Leila, meekomen!!'
De coach propt zich tussen de menigte en met een woeste blik kijkt hij ons aan. Ik heb hem nog nooit zo boos gezien.
'Mijn kantoor, nu!!'
Boos keert de coach zich om. Chad geeft me nog een boze blik, maar strompelt daarna de lach achterna. Ook Sky en ik lopen achter de coach aan. Wanneer ik langs Rosanne loop, zie ik haar grijzend naar me kijken. Ik negeer haar en zoekend kijk ik door de menigte, maar Helena en Lotte zijn nergens te bekennen.Heyyy guys,
Hier is het hoofdstuk, omdat mijn boek 1 jaar bestaat. Ik kan jullie gewoon niet vertellen wat dit boek voor me betekent. Ik weet dat het raar klinkt, maar deze personages zijn echt mijn leven geworden. Het lijkt alsof je gewoon een amateur boek leest, maar ik heb hier elke avond aan gezeten en met deze personages gewerkt. Dit boek is zeker mijn aandacht waard, ondanks dat het een ordinaire badboy verhaal is. Omdat ik basketbal erin heb verwerkt vindt ik het toch wel iets anders dan normaal. Ik ben jullie ook zeer dankbaar dat jullie dit boek lezen, want ik had nooit verwacht dat ik nu al bijna de 3000 lezers heb. Natuurlijk gaat het mij echt niet om de lezers. En.... ik kan met zekerheid zeggen dat er een deel twee komt, nadat ik mijn aller eerste versie op papier heb en hem laat lezen en verbeteren door andere mensen ga ik met het tweede boek beginnen. En ik kan jullie verzekeren dat er meer drama in komt en vooral veel veraad. Ik hoop dat jullie ook dat boek gaan lezen. Ik hoop ook dat jullie dit weer een leuk hoofdstuk vonden!
Xx Marith
JE LEEST
The Love Shot✔️
RomanceLeila Blome verhuist naar het zonnige Los Angelos, vanwege de scheiding van haar ouders. Het lijkt een saai school jaar te worden, totdat ze plotseling gevraagd wordt voor het basketbal team van de school en daardoor in aanraking komt met de badboy...