(Pov Sky)
Ik rij de BMW precies voor Rosanne haar huis. Het is een typisch vrijstaand Amerikaans huis. Zodra ik de BMW uitstap, hoor ik de knallende muziek door de straat. Elke stap die ik naar de voordeur doe, beginnen mijn twijfels groter te worden. Is dit wel een goed idee? Stel dat Ryan me overhaalt om te drinken of me een sigaret aanbied, dan heb ik een heel groot probleem. Ik vindt Leila al maanden leuk, nu moet ik het niet gaan verpesten. Ik klop op de voordeur, en meteen wordt die open getrokken door één van Rosanne haar dronken vriendinnen. De blondharige vriendin wilt wat zeggen, maar voordat ze de kans krijg, loop ik langs haar heen de gang in.
Zodra ik de woonkamer inloop, begin ik te kuchen. Een grote walm sigaretten rook vliegt mijn longen in. Letterlijk heel de woonkamer staat blank van de rook. Met moeite zoek ik Ryan. Het enige wat ik tot nu toe zie, zijn dronken meiden en jongens. De meeste zitten op de grote bank spinn the bottle te spelen. Net voordat ik naar buiten wil lopen, viel ik een hand op mijn schouder. Meteen draai ik me om en zie ik Ryan achter me staan.
'Daar ben je eindelijk. Ik dacht heel even dat je niet kwam.' zegt hij en hij geeft me een box.
Ryan begeleidt me naar een grote lange tafel, waar allemaal eten en drinken staat, inclusief bier.
'Sky, je bent toch gekomen. Ik dacht dat je niet zou komen.' zegt een bekende stem achter me.
Ik draai me om en Rosanne staat voor mijn neus. Haar krullende haar hangt los over haar blote schouders en de jurk die ze aan heeft bedekt nog net haar boven benen. De zwarte jurk heeft ook een erg overdreven V hals.
'Hoi.' zeg ik ongemakkelijk, zonder recht in haar ogen te kijken.
'Biertje?'
Rosanne bied me een vol biertje aan. Meteen schudt ik mijn hoofd. Vanuit mijn ooghoek zie ik Ryan verward naar me kijken.
'Waarom niet?' vraagt Rosanne.
Voordat ik antwoordt kan geven zegt ze nog: 'Leila heeft het je zeker verboden. Por Sky...'
Rosanne wilt mijn hand pakken, maar meteen sla ik haar weg. Zonder nog iets tegen haar te zeggen loop ik naar de schuifdeuren toe, die naar de tuin leidt. Meteen volgt Ryan me. We nemen plaats aan een gammel tafeltje, die aan de zijkant van de tuin staat. Op de tafel staan wat biertjes.
'Sinds wanneer ben jij zo saai met feestjes.'
Meteen draai ik mijn blik naar Ryan. Met een opgetrokken wenkbrauw kijk ik hem aan.
'Ik ben niet saai. Ik let er alleen op dat ik niet dronken wordt.'
'Gast, je zit letterlijk naar dronken mensen te kijken en niks te doen en dat noem jij niet saai?'
Ik draai mijn blik van Ryan weg en kijk naar de feestende mensen. Iedereen is inderdaad dronken. De meeste zijn in het zwembad aan het spelen. Andere zitten ook aan een tafel en te lachen.
'Jij mag wel gaan feesten. Ik hou je niet tegen.'
'Oké wat jij wilt.'
Ik hoor dat Ryan van zijn stoel opstaat en wegloopt. Ryan is nu sowieso chagrijnig, ik hoorde het aan zijn stem. Met mijn hoofd op mijn hand, staar ik naar de mensen massa. Ik had veel beter bij Leila kunnen blijven. Dan hadden we samen op zijn minst iets leuks gedaan.
'Sigaret?' vraagt Rosanne plotseling.
Ze komt op de stoel naast me zitten. In haar hand heeft ze een rokende sigaret vast, die ze bijna in mijn neus duwt. Met moeite moet ik zorgen dat ik de rook niet inadem. Stevig hou ik mijn tanden op elkaar en schudt mijn hoofd. Rosanne haalt er schouders op en ze stopt de sigaret tussen haar fel rode lippen.
Wanneer ze haar grote trekje uitblaast, zegt ze overdreven: 'Oh Sky, je weet echt niet wat je mist.'
Weer neemt ze een trekje. Ze opent haar mond en de rook vliegt recht mijn gezicht in. Stevig hou ik mijn tanden op elkaar. Nadat Rosanne haar sigaret heeft uitgedrukt, rijkt haar hand uit naar de plastic bekers met bier. Ze draait het biertje heen en weer, zodat het aantrekkelijke gele drankje nog aantrekkelijker wordt om naar te kijken. Er druipt nog net geen slijm uit mijn mond. Rosanne heeft meteen door dat ik verleidt wordt door het bier.
'Neem nou een slokje. Je wordt echt niet dronken van één slok.'
Natuurlijk weet ik wat Rosanne haar plan is. Ze wilt me een slokje laten drinken, zodat ik door blijf drinken, totdat ik dronken ben. Geïrriteerd sta ik op van mijn stoel. Ik kan geen seconden langer bij Rosanne en haar feestje blijven!
'Sky waar ga je heen?'
Ik voel Rosanne haar nepnagels om mijn pols. In één ruk draai ik me naar haar om.
Geïrriteerd zeg ik: 'Rosanne ik ga naar huis. Je feestje is zo saai dat ik bijna in slaap val!'
Verbazend genoeg verschijnt er een glimlach op haar gezicht. Haar donker bruine ogen kijken me verleidelijk aan.
'Het is mijn feestje Sky. Drink nou toch...' zegt ze smekend.
Starend kijken mijn ogen naar het biertje in haar handen. Er verlaat een harde zucht mijn mond.
'Oké, misschien heb je gelijk, één slokje kan geen kwaad.'
Haar glimlach wordt nog breder dan die al is. Ik pak het plastic bekertje en zet het aan mijn lippen. Net voordat het gele spul mijn keel instroomt, haal ik het bekertje van mijn lippen af. Met een opgetrokken wenkbrauw kijkt Rosanne me aan.
'Weet je wat, ik hoef je goedkope shit niet.'
Langzaam draai ik de beker bier leeg op Rosanne haar dure naaldhakken. Vol afschuw kijkt ze me aan. Er verschijnt een grote grijns op mijn gezicht. Op mijn gemak loop ik terug richting de woonkamer. Ik negeer de rook en loop meteen door naar Ryan, die met het team aan een kleine bar zit. Hij is samen met Harry, Simon, Ethan Nathan en natuurlijk Stefan.
'Kom je toch gezellig feesten?' vraagt Ryan, zodra hij doorheeft dat ik achter hem sta.
Ik leg mijn handen op Ryan zijn schouders en kijk de jongens één voor één aan. Ik moet ze laten zien dat ik ook gezellig kan zijn zonder alcohol.
'Je bent niet op tijd gekomen, want we gaan doen, durf en de waarheid doen met shotjes.' zegt Stefan.
Hij schuift 5 glaasjes met sterke drank naar ons toe. Iedereen pakt een shotje, behalve ik.
Verward draait iedereen zich om en kijken ze me aan.
'Sky wilt gaan veranderen voor Leila.' zegt Ryan zuchtend.
Van irritatie knijp ik in zijn schouders, waardoor hij meteen onderuit zakt.
'Auw!'
Net voordat ik iets wil zeggen, wordt ik onderbroken door Stefan: 'Gast, please doe mee. Het wordt echt gezellig.'
Stefan steekt een shotje naar me uit, maar ik duw zijn hand weg.
'Ik denk dat ik naar huis ga.'
Zonder gedag te zeggen draai ik me om, en loop ik weg.
'Lekker gezellig.' hoor ik Ryan nog mompelen.
Eigenlijk wil ik hem een dreun verkopen, maar ik hou mezelf tegen. Ik loop door de rook heen, totdat ik eindelijk de voordeur weer open doe. Meteen vliegt de frisse lucht mijn neus in. Zuchtend plof ik de BMW weer in. Nog steeds is het gegil en de muziek te horen. Ik had hier nooit heen moeten gaan... Geïrriteerd gooi ik de deur dicht en draai de motor aan. Met mijn voet duw ik het gaspedaal in en met 100 op de teller rij ik terug naar huis.Heyyy guys,
Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden.
Ik zie jullie dinsdag weer :)
Xx Marith
JE LEEST
The Love Shot✔️
RomanceLeila Blome verhuist naar het zonnige Los Angelos, vanwege de scheiding van haar ouders. Het lijkt een saai school jaar te worden, totdat ze plotseling gevraagd wordt voor het basketbal team van de school en daardoor in aanraking komt met de badboy...