(Pov Sky)
We geven elkaar allemaal een groepsknuffel. We hebben 56-63 gewonnen!! Het was heel even spannend, want we stonden tegelijk. Natuurlijk heb ik de meeste doelpunten gescoord, samen met Klaus. Leila heeft in de laatste minuten ook nog wat gescoord.
'Zorg dat jullie snel omgekleed zijn.' zegt de coach tegen ons, met een grote glimlach op zijn gezicht. De coach draait zich om en loopt de kleedkamers in. Het waren best wel moeilijk tegenstanders. De coach was echt super trots op onze overwinning. We zijn tenminste niet voor niks naar Las Vegas gegaan. Ik pak mijn gymtas van de stoel af en loop ook de kleedkamers in. Straks gaan we weer terug naar het hotel en genieten van onze mini vakantie, die we zeker wel verdient hebben.
Nathan en Stefan schreeuwen allebei door de gymzaal: 'Wild Eagles!'
Simon trekt zijn shirt uit en begint als een debiel met shirt boven zijn hoofd te zwaaien.
'Wij gaan winnen. Wij gaan winnen. Wij gaan winnen.' zegt hij en als een cowboy met een lasso boven zijn hoofd verdwijnt hij de kleedkamers in. Meteen schieten we allemaal in de lach.
Zodra we allemaal weer nette kleding aan hebben getrokken, lopen we met zijn alle de gangen weer door richting de uitgang. De coach heeft ons gedwongen om nette kleding aan te trekken, anders zouden we volgens hem het hotel niet in mogen. Mij maakt het niet zo heel veel uit, want ik hou wel van netjes. Het is erg druk op de gangen. De meeste leerlingen kijken ons geïrriteerd aan.
Nadat we eindelijk de weg naar de parkeerplaats hebben gevonden zien we de bus en de rest al staan. De cheerleaders en Leila staan allemaal al naast de dubbeldekker. Plotseling merk ik Leila haar zwarte jurkje op. De jurk komt me erg bekent voor, want het was Helena haar oude jurkje. Ze had die zo vaak aan dat ik me soms afvroeg of ze überhaupt wel andere kleding had. Één ding is duidelijk, hij staat veel beter bij Leila.
'Waar zit jij met je gedachten?' hoor ik Ryan aan me vragen.
'Nergens, ik ben gewoon blij dat we gewonnen hebben.' antwoordt ik en meteen haal ik mijn ogen van Leila af.
Heel de busreis hebben we feest gevierd. Het was nog een wonder dat de bus recht kon blijven rijden van al ons gespring. Al snel komt het gouden hotel inzicht en parkeert de chauffeur de bus op de parkeerplaatsen.
Net wanneer ik wil opstaan, begint de coach door de microfoon te praten: 'Jullie moeten eens weten hoe trots ik op jullie ben! Het was een moeilijke wedstrijd, maar alsnog hebben we hem dik gewonnen. Als beloning mogen jullie daarom tot half 6 vrij door het hotel dwalen. Om half 6 verwacht ik jullie wel weer in de eetzaal. Oh ja, en voor de mensen die zin hebben om te feesten. Er is vanavond om half 9 een feest voor alle hotelgasten. Dat was het weer voor nu, ik zie jullie om half 6.'
Zodra de coach de microfoon heeft neergelegd stormen we met zijn alle naar buiten.
'Yes, een feest!' zegt Ryan enthousiast.
Hij springt een sprongetje in de lucht van blijdschap.
Met een grijns zeg ik tegen hem: 'Feestjes zijn altijd welkom.'
Ryan slaat zijn arm om me heen.
'Wat gaan we nu doen?'
'Zwemmen?'
'Is goed.'
Ik kan wel een duik gebruiken, nadat ik niet gedoucht heb na de wedstrijd.
Goedkeurend bekijk ik mezelf in de spiegel. Als laatste stop ik mijn groene blouse, met zwarte witte strepen in mijn zwarte spijkerbroek me gaten. Natuurlijk kan de gouden Rolex om mijn pols niet missen. Zodra de deur van de badkamer open gaat, draai ik mijn blik ernaar toe. Leila komt de badkamer uitgelopen in een mooie mint groene jurk. Ik durf te wedden dat de jurk niet van haar is. Leila is volgens mij niet zo van de jurkjes.
'Heb ik iets van je aan?' vraagt ze geïrriteerd aan me.
Ik merk dat ik aan het staren ben, dus kijk ik snel weg. Waarschijnlijk is Leila nog steeds pist, omdat ik de bal een paar keer niet naar haar over had gespeeld. Zuchtend pak ik mijn Iphone van het nachtkastje af en natuurlijk mijn portemonnee, die straks een stuk lichter is. Waarschijnlijk gaat Leila met Ethan, dus kan ik beter gewoon zelf gaan.
In de gangen is het druk met mensen die mooie jurkjes en pakken dragen. Op de flyers, die overal hangen, staat dat het feest bij het zwembad is.
Na eindeloze trappen te hebben gelopen kom ik bij de ingang van de grote zaal, vlak bij het zwembad. Het is druk, maar meteen zie ik Ryan aan de bar zitten. Hij is druk aan het praten met Stefan. Zodra ik een stap in de zaal zet voel ik al dat dit een leuke avond gaat worden.
'Daar hebben we Sky!' schreeuwt Stefan naar me toe, zodra hij me gespot heeft tussen alle mensen.
Lachend neem ik plaats aan de bar. Meteen steek ik mijn hand op voor een cocktail.
(Pov Leila)
Zodra er op de deur geklopt wordt, ren ik er enthousiast naar toe. Voorzichtig open ik de deur, nog steeds bang dat er een gastvrouw voor de deur staat. Maar inplaats daarvan staat Ethan met een grote glimlach voor de deur. Ik wilde eigenlijk niet naar het feest, maar toen Ethan me mee vroeg kon ik geen nee zeggen. Nog nooit heeft een jongen me mee gevraagd naar een feest. Zou dit een date zijn?
'Hey.' zegt hij begroetend.
'Hey.'
Ik haak mijn arm door zijn arm en samen lopen we door de gangen heen. Met heel veel moeite hou ik mezelf overeind aan Ethan zijn arm. Weer ben ik de fout ingegaan, ik heb hakken aangedaan. Ik dacht dat het wel leuk zou staan, maar ik was vergeten dat ik er eigenlijk niet op kan lopen. Toen ik Helena had vertelt dat ik samen met Ethan naar het feest ga flipte ze van enthousiasme. Gelukkig appte we, dus hoorde ik haar niet schreeuwen.
Zodra we het feest binnenlopen heb ik alweer mijn twijfels erover. Toch zet ik door en samen met Ethan loop ik naar de bar toe. Dit is mijn aller eerste keer dat een jongen me naar een feest vroeg, dus nu moet ik er ook wat van gaan maken. Ethan neemt me mee naar de jongens, die zoals altijd met zijn alle aan het alcohol zitten.
'Hey!' begroeten ze ons allemaal.
Waarschijnlijk zijn ze allemaal al half dronken, want er staan al 20 glazen om hun heen. Zodra ik plaats neem op één van de krukken voel ik mijn maag half omdraaien. Ik heb me nooit fijn gevoeld bij grote groepen met mensen. Vooral niet op feestjes.
'Wil je ook een cocktail, ik betaal wel?' vraagt Ethan.
Zoals altijd antwoordt ik: 'Nee hoor.'
Ethan glimlacht vriendelijk en bestelt voor zichzelf een cocktail. Als ik eindelijk denk dat het nog niet erger kan worden, komen de cheerleaders aangelopen. Natuurlijk zijn ze met zijn alle en zoals altijd hebben ze overdreven korte rokjes aan. Ook Rosanne is erbij. In haar hand heeft ze een half leeg biertje. Een paar van de cheerleaders schuiven bij ons aan en de andere lopen door naar het zwembad. Zoals altijd loopt Rosanne meteen naar Sky toe. Ik zag ze gisteren zoenen in het zwembad. Het zal me niks verbazen als hun een relatie hebben. Ze wilt op Sky zijn schoot gaan zitten, maar tot mijn verbazing duwt hij haar er geïrriteerd van af.
'Kom op Sky.'
Ze probeert de flirten, want haar handen glijden over zijn wang. Zo te zien heeft Sky nog niet genoeg biertjes op, want hij weigert haar weer.
'Nee Rosanne.' zegt hij op een pissige toon.
'Wat is er Leila?' hoor ik ineens Ethan naast me vragen.
Meteen draai ik mijn hoofd naar hem toe.
'Niks, ik hou gewoon niet zo veel van feestjes.'
Schamend kijk ik hem aan. Meestal vinden mensen het raar dat ik liever thuis een serie kijk dan op een groot feest zijn met alleen maar bier. Ethan heeft nog een tweede cocktail voor hem staan. Toen we door de gangen liepen richting het feest zei hij, dat hij maar één drankje ging drinken. Met opgetrokken wenkbrauwen kijk ik naar de twee blauwe cocktails met een citroen erin. Blijkbaar houdt hij zich niet aan zijn afspraken.
'Wil je een slokje? Het is wodka.' zegt hij en hij schuift één van de cocktails naar me toe.
Meteen schudt ik mijn hoofd.
'Drink je niet?'
'Nee.' antwoordt ik snel, hopend dat hij het niet gehoord heeft.
Ik schaam me er een beetje voor. Iedereen zit alcohol te drinken, terwijl ik aan de cola zit. Ethan haalt zijn schouders op, zet een glimlach op zijn gezicht en zet zijn lippen aan het rietje.
Heyyy guys,
Ik ben nu hoofdstuk 29 aan het herschrijven, dus waarschijnlijk ben ik vandaag bij dit hoofdstuk.
Dat betekent dat de volgende hoofdstukken stukken iets beter zijn qua spelling. 😜
Ik ga nu weer verder met herschrijven, dus ik zie jullie zaterdag weer!!
Xx Marith
JE LEEST
The Love Shot✔️
Storie d'amoreLeila Blome verhuist naar het zonnige Los Angelos, vanwege de scheiding van haar ouders. Het lijkt een saai school jaar te worden, totdat ze plotseling gevraagd wordt voor het basketbal team van de school en daardoor in aanraking komt met de badboy...