(Pov Sky)
Ik stap uit de BMW. Het is nu al donker, terwijl het pas 2 uur later is. Eigenlijk zou ik 4 uur blijven. Toen ik aan kwam rijden zag ik dat mijn kamerlicht al uit was. Waarschijnlijk ligt ze al te slapen. Voorzichtig sluip ik sluip ik het huis in. Alle lichten in de hal zijn al uit. Voorzichtig, stap voor stap loop ik de trap op naar boven. Ik loop door alle gangen heen, totdat ik bij mijn kamer ben.
Zodra ik bij mijn deur sta hoor ik de tv, dus dat betekent dat ze nog niet slaapt. Voorzichtig klop ik op de deur.
'Ik ben het.'
'Kom maar binnen.' hoor ik haar mompelen.
Voorzichtig duw ik de deur open. Meteen worden mijn ogen groter. Anne zit naast op de bank. Samen kijken ze tv.
'Ik denk dat...'
Meteen wordt ik onderbroken door Leila, alsof ze al wist wat ik ging zeggen.
'Ik heb gevraagd of ze mee wilde kijken.'
Anne haar blauwe ogen kijken me even aan, maar daarna richt ze haar ogen weer naar de tv.
'Oké dan...'
'Wat ben je eigenlijk vroeg terug.' zegt Leila en ze kijkt naar de klok boven de bar.
'Het is pas half 12 en je zei dat je 4 uur weg zou blijven.'
'Het was saai en als ik nog langer was gebleven hadden de teamleden me overgehaald om te drinken.' zeg ik zuchtend.
Er verschijnt een grote glimlach op Leila haar gezicht. Ik wist dat ze blij zou worden dat ik naar huis ben gegaan inplaats van gaan drinken.
'Kom je mee de film afkijken?'
Leila gebaard dat ik naast haar moet gaan zitten.
'Welke film?'
'Harry Potter.'
Ik knik instemmend en plof naast haar op de bank. Plotseling steekt Leila een biertje naar me uit. Verward kijk ik ernaar.
'Ik dacht dat je niet wilde dat ik ging drinken?'
'Ik wilde weten of je voor mij niet zou gaan drinken. En nu ik weet dat je dat kan, vertrouw ik je 100 %.'
Er verschijnt een grote glimlach op mijn gezicht. Ik pak het biertje aan en zet het aan mijn lippen. Meteen glijdt de heerlijke vloeistof mijn keel in. Leila legt haar hoofd op mijn schouder en ik sla mijn andere arm om haar heen. Samen met Anne kijken we de film af.
Na een halfuurtje is de film afgelopen. Helaas was ik pas aan het einde gekomen, dus kon ik de film niet helemaal zien. Als kind keek ik vaak naar Harry Potter. Na de film heb ik Anne meteen de kamer uitgestuurd. Leila graait met haar handen in haar schooltas naar haar pyjama.
Nieuwsgierig vraag ik: 'Wat heb je tegen je moeder gezegd? Je moeder heeft vast geen ja gezegd op het feit dat je bij een jongen slaapt.'
'Ik heb gezegd dat ik bij Helena ging loggeren.'
Met haar pyjama in haar handen loopt ze de badkamer in. Ik trek mijn leren jasje, shirt en broek uit. Mijn gouden horloge leg ik op mijn nachtkastje. Ik kruip onder de arme dekens en scroll nog wat door Instagram heen. De meeste foto's zijn van Rosanne haar feestje. Plotseling gaat de badkamerdeur weer open. Leila staat in de deuropening. Ze heeft een simpel zwart kort broekje aan en daarboven een shirt met F.R.I.E.N.D.S erop. Voorzichtig kruipt ze ook onder de dekens. Langzaam sla ik mijn arm om haar heen. Gelukkig staat ze het toe.
'Hoe was het feest?' fluistert ze.
'Saai.'
'Omdat ik niet wilde dat je mocht drinken?'
Meteen zeg ik: 'Nee, nee, dat niet, het was gewoon saai in het algemeen. Nu ik zelf niet kon drinken besefte ik pas dat niemand zich kan vermaken zonder alcohol. Letterlijk iedereen was dronken en heel de woonkamer stond blank van de rook.'
'Ieuw.'
Ik kan haar gezicht niet zien, maar ik weet zeker dat ze een vies gezicht trekt. Meteen schiet ik in de lach van haar reactie.
'Ik heb één tip voor je, begin nooit aan roken.'
'Wijze woorden van Sky.' zegt ze lachend.
Ik kruip nog dichter tegen haar aan en er valt een lange stilte.
Na een tijdje floept er plotseling uit mijn mond: 'Was je verliefd op Ethan?'
Deze vraag lag al tijden op het puntje van mijn tong. Meteen draait Leila zich om, zodat ik recht in haar groene ogen aankijk.
'Misschien...'
Ik haal mijn handen door haar blonde haren en vraag: 'Waarom?'
'Vraag je nou serieus waarom ik een jongen leuk vond?'
'Ja, je moet toch een rede hebben waarom je hem leuk vond.'
Ze zucht en begint even te denken.
'Nou... Hij is aardiger, lief en misschien een beetje knap.'
Meteen schiet ik in de lach.
'Ethan, knap? Die gozer is één en al bot met een dun laagje huid erover heen. Als je zijn basketbal uniform weg denkt kan hij zo bij de leesgroep.'
Er verlaat een grinnik haar mond.
'Maar natuurlijk vindt ik jou leuker.'
'Mooi zo.' antwoordt ik met een brede glimlach op mijn gezicht.
Eigenlijk wil ik het niet meer over Ethan hebben, maar er ligt nog één vraag op het puntje van mijn tong.
'Het was overduidelijk dat hij jou leuk vond, waarom heb je hem dan geen verkering gevraagd?'
'Omdat ik geen behoeft had aan al dat kleffe gedoe.'
Meteen trek ik mijn wenkbrauw omhoog.
'Wat zijn wij dan volgens jou aan het doen, vechten?'
Leila begint te lachen en zegt: 'Ik heb voor jou een uitzondering gemaakt.'
Ik geef haar een tedere kus op haar voorhoofd. Meteen slaat Leila haar arm om me heen en verbergt ze haar gezicht in mijn borst.
'Welterusten.' zeg ik.
'Welterusten.' mompelt ze terug.Heyyy guys,
Ik weet dat dit een best saai hoofdstuk is, maar ik hoop alsnog dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden.
Ik zie jullie zaterdag weer!
Xx Marith
JE LEEST
The Love Shot✔️
RomanceLeila Blome verhuist naar het zonnige Los Angelos, vanwege de scheiding van haar ouders. Het lijkt een saai school jaar te worden, totdat ze plotseling gevraagd wordt voor het basketbal team van de school en daardoor in aanraking komt met de badboy...