(Pov Leila)
De zon is alweer aan het ondergaan en Helena en Lotte zijn al naar huis. Helena vertrouwde het alweer niet, maar toen ze Ethan zag wilde ze opeens zonder mij weg. Nadat we klaar zijn geef ik alle jongens een high five. Ze waren veel aardiger dan ik dacht.
'Lekker gespeeld Leila.' zegt de zwartharige jongen Chris.
Zelf Jason was onder de indruk.
De groep jongens lopen de zonsondergang te gemoed, terwijl Ethan en ik de andere kant op lopen. Het is muisstil als we over de betonplaten lopen. Ethan opent voor mij de deur van de witte Mustang. Geldt het ofzo als je in het basketbalteam zit dat je dan automatisch een dure auto krijgt? Want als dat waar is, waar blijft die van mij dan? Ik neem plaats op de leren bijrijdersstoel. Ik weet niet wat het is, maar voor één of andere reden voel ik me erg oncomfortabel. Elke keer als Ethan zijn bruine ogen me aankijken zie ik alleen maar Sky. Ethan neemt plaats op de bestuurder stoel. Zijn vingers glijden over de navigatie, maar zijn vinger blijft hangen bij het zoek icoontje.
'Ik woon in Boyle Heigts.'
'Leila?'
Zijn ogen blijven op de navigatie gericht. Zijn stem klinkt nerveus. Vragend kijk ik Ethan aan.
Zonder me aan te kijken vraagt hij: 'Wil je samen wat gaan eten en daarna naar de bioscoop gaan?'
Meteen richt ik mijn ogen naar de grond zenuwachtig punnik ik aan mijn nagels. Ik wil wel ja zeggen, maar is het niet een beetje vroeg? Sky en ik zijn net uit elkaar.
Zodra Ethan doorheeft dat ik me ongemakkelijk voel zegt hij meteen: 'Niet perse als date hoor, maar meer gewoon als vrienden. Ik snap dat je niet met me op date wilt vanwege Sky.'
Ik weet dat Ethan me leuk vindt en ik vindt hem best aardig.
'Oké is goed.'
En wat kan het kwaad, hij wil alleen als vrienden gaan en ik kan wel wat afleiding gebruiken. 'Ik weet wel een tentje waar ze lekker eten hebben.' zegt Ethan.
Hij start de auto en zonder een woord tegen elkaar te zeggen rijden we er naar toe.
Ethan parkeert de auto recht voor het restaurantje. Samen lopen we naar de ingang. Ik voel zijn hand tegen de mijne aan botsen. Snel trek ik mijn hand weg. Met heel veel moeite moet ik ervoor zorgen dat ik niet rood aanloop. Zodra we het restaurant inlopen, vliegt de warmte ons gezicht in. Gelukkig is het geen luxe restaurant, maar gewoon een eet tentje aan het strand. Het ziet er vanbinnen knus uit. De gastvrouw leidt ons verder naar onze tafel. We krijgen een tafel, waardoor ik nog meer het gevoel krijg alsof dit een date is. Met een ongemakkelijk gevoel ga ik tegenover Ethan zitten. Meteen neemt de gastvrouw ons drinken op. Zoals altijd neem ik water en Ethan wijn.
Zodra de gastvrouw wegloopt, begint Ethan voor het eerst te praten: 'Naar welke film wil je straks?'
Ik haal mijn schouders op.
'Maakt mij niet uit.'
Ethan pakt zijn mobiel erbij en scroll door de bioscoop site.
'Frozen 2?' zegt hij.
'Nee.'
'Jumanij the next level?'
Meteen voel ik mijn gezicht rood worden. Met moeite slik ik een grote brok door mijn keel.
'Daar ben ik al naar toe geweest.' antwoordt ik zacht.
'Midway dan?
Meteen begin ik te knikken.
'Ja, dat is goed.'
Daar speelt Nick Jonas ook in, dus dan heb ik tenminste nog iets om naar te kijken. Niet dat ik het niet gezellig vindt met Ethan, maar ik voel me voornamelijk ongemakkelijk. Het is net een dag uit met Sky en ik zit alweer aan een tafel met een jongen. Niet dat het Sky wat boeit, want hij ligt vast al met iemand anders in bed. Aaagh wat boeit zijn leven me... Het drinken wordt opgediend en daarna het eten.
Ethan parkeert de Mustang op de parkeerplaatsen en allebei stappen we uit. De wind is gaan liggen de volle maan schijnt ons bij. Zuchtend staar ik naar het gebouw. Sky en ik waren ook naar deze bioscoop geweest. Ik weet dat ik niet aan Sky moet denken, maar ik kan het niet laten. Plotseling voel ik dat Ethan mijn hand vastpakt. Geschrokken trek ik mijn hand weg.
'Het was geen date!'
'Het etentje was geen date. De bioscoop is een ander verhaal'
Er verschijnt een brede glimlach op zijn gezicht. Eigenlijk wil ik gewoon doorlopen, maar dan toch pak ik zijn hand vast. Ik wil hem niet teleurstellen... Met een ongemakkelijk gevoel loop ik samen met Ethan de bioscoop in. Ethan denk dat we op date zijn, terwijl ik nog geen date wil hebben.
Nadat de film is afgelopen lopen we samen de bioscoop weer uit. Het was een super leuke film. Nick kwam een paar keer voor, dus dat was erg leuk. Hand in hand lopen Ethan en ik weer de parkeerplaatsen op. Het boeit me ook niet meer. Ik hou een jongen zijn hand vast, terwijl Sky waarschijnlijk al met 200 meiden naar bed is gegaan.'
Ethan start de motor en samen rijden we naar mijn huis.
Na 25 minuten komen we in mijn straat aan. Eerlijk gezegd vond ik het best gezellig. We hebben wat gepraat over ons leven en vooral over basketbal. Ethan parkeert de auto recht voor mijn huis.
'Bedankt voor de leuke middag, etentje en bioscoop.' zeg ik met een oprechte glimlach op mijn gezicht.
Ik wil uitstappen, maar plots pakt Ethan mijn pols vast.
'Leila...'
Vragend kijk ik hem recht in zijn bruine ogen. Plotseling komen zijn lippen erg dichtbij en voordat ik het weet voel ik ze op de mijne. Ik voel zijn handen op mijn rug, terwijl ik geen idee heb wat ik moet doen. Zodra hij doorheeft dat ik niet terug zoen, laat hij me los. Met een rood hoofd kijk ik hem aan.
'Sorry, dat had ik niet moeten doen... Jij en Sky zijn nog maar net uitelkaar.'
Ik wil wat anders zeggen, maar het enige wat uit mijn mond komt is: 'Maakt niet uit.;
Ik wil hem niet teleurstellen. Ethan is een aardige jongen, die niks verkeerds doet. Snel geef ik hem een kus op zijn wang, zodat hij zich niet meer ongemakkelijk voelt.
'Het was heel gezellig.' zeg ik en ik dwing mezelf om een glimlach op mijn gezicht te zetten.
Ik stap de Mustang uit en loop de veranda op. Heel even draai ik me nog. Ik zwaait even en loop daarna naar de voordeur. Mijn vuist wilt op de deur kloppen, maar dan bedenk ik me wat ik heb gedaan. Ethan is zo'n aardige jongen, maar ik wil helemaal geen verkering met hem. Het voelde zo anders toen Ethan me zoende, emotieloos. Net voordat ik op de deur wil kloppen, wordt die meteen weer opengetrokken door mijn moeder.
Zonder dat ik iets kan zeggen, zegt ze meteen: 'Door wie ben je gebracht?'
'Ethan.'
Zuchtend loop ik langs mijn moeder.
'Wie is Ethan?'
Met mijn rug naar haar toe gericht sta ik stil.
'Ethan is gewoon een jongen van school. Hij zit bij me in het basketbal team.'
Ik wil dat mijn moeder nog wat wil zeggen, dus ben ik haar voor.
'En nee, hij is niet hetzelfde als Sky.'
'Schat, ik ben gewoon voorzichtig met wie je omgaat. Je moet juist blij zijn dat je van die Sky af bent. Hij was niet goed genoeg voor je.'
'Mam, je houd je neus uit mijn liefdes leven. Je hebt juist alles verpest...' zeg ik op een rustige toon.
Ik loop de trap op, en voel de tranen alweer in mijn ogen prikken. Waarom kan niemand zijn mond houden over Sky en mij. Vermoeit laat ik me achterover vallen op mijn bed. En wat moet ik in hemelsnaam met Ethan doen?
Heyyy guys,
Hier is het nieuwe hoofdstuk!!
Ik heb zojuist mijn manuscript besteld voor dit boek, zodat ik hem nog een keer kan verbeteren op papier😂
Daarna is die eindelijk helemaal klaar.
Nu laat ik dit boek even liggen (natuurlijk blijf ik wel uploaden) en ga ik door met deel 2.
Ik zie jullie zaterdag weer!!
Xx Marith
JE LEEST
The Love Shot✔️
Roman d'amourLeila Blome verhuist naar het zonnige Los Angelos, vanwege de scheiding van haar ouders. Het lijkt een saai school jaar te worden, totdat ze plotseling gevraagd wordt voor het basketbal team van de school en daardoor in aanraking komt met de badboy...