(Pov Sky)
Zodra we in de garage staan draai ik de motor van de Ferarri uit. Heel de weg naar mijn huis heeft Rosanne op haar mobiel gezeten.
'We zijn er.' zeg ik.
Zonder van haar mobiel af te kijken stapt ze de Ferarri uit.
Zodra we in de hal aankomen geef ik Anne onze tassen.
'Voorzichtig met die spullen, anders heb je een probleem!' zegt Rosanne op een dreigende toon tegen Anne.
Er verlaat een harde zucht mijn mond. Anne geeft haar een goedkeurend knikje, draait zich daarna om en loopt de trappen op naar boven. Eindelijk stopt Rosanne haar mobiel in haar kontzak en samen lopen we de woonkamer in. Zodra mijn moeder ons binnen hoort komen staat ze op van de bank.
'Hoe was het op school?' vraagt ze op een enthousiaste toon.
Mijn moeder is helemaal gek op Rosanne en haar familie. Waarschijnlijk omdat ze rijk zijn en zich precies hetzelfde gedragen als zichzelf. Rosanne zelf is ook blij, omdat wij verkering hebben. Toch ga ik het over een paar weken al uitmaken. Ze is een kreng en geeft alleen maar om zich zelf. Mijn moeder geeft Rosanne overdreven een kus op haar wang. Haar ogen glijden over Rosanne har gele zomerjurken.
'Wat zie je er toch weer leuk uit.'
'Bedankt mevrouw Cooper.'
'Noem me maar gewoon Caterina.'
Zuchtend rol ik met mijn ogen en loop ik door naar de keuken om wat drinken te pakken. Waarom was mijn moeder niet zo enthousiast over Leila? Als mijn ouders niks over Helena hadden gezegd dan waren we nog steeds samen. Maar nee hoor, ze moesten het perse weer verpesten. Ik pak een cola uit de koelkast. Alcohol zou me nu niet goed doen. Ik gebaar naar Rosanne dat ze met me mee naar boven moet komen.
Meteen ploft Rosanne op mijn bank en weer pakt ze haar mobiel erbij.
'Kan je butler me geen drinken geven?'
Ze kijkt op van haar mobiel. Met opgetrokken wenkbrauwen kijkt ze Anne aan.
Ik zucht en zeg: 'Nee, ze is mijn butler.'
Ik leg mijn hand op Anne haar schouder en begeleidt haar mijn kamer uit. Voordat ik de deur achter haar dicht doe zie ik een kleine glimlach op haar gezicht verschijnen. Anne glimlach bijna nooit...
'Waarom heb je haar nou weggestuurd? Ik heb dorst... Je kon haar toch gewoon bevelen om drinken voor me te halen. Ze is niet voor niks je butler.' zegt Rosanne zeurderig.
Ze ligt op haar buik en heeft haar kin op de armleuning.
'Je hebt benen gekregen.'
Zuchtend plof ik naast haar op de bank. Meteen legt Rosanne haar hoofd op mijn schouder. Het liefst wil ik haar hoofd gewoon wegduwen, maar toch doe ik het niet. Ik zet de tv op een basketbal zender en zak onderuit.
'De cheerleaders en wat teamgenoten van je gaan naar Venice Beach. Zullen wij ook gaan?'
Rosanne haar bruine ogen kijken me vragend aan. Met haar nepnagels woelt ze door mijn haar heen, waardoor er meteen een rilling over mijn rug rolt.
'Ja is goed.' antwoordt ik.
Misschien zie ik Leila nog. Ik hoop ten zeerste niet dat Ethan heeft verteld wat er vanmiddag tussen ons gebeurd is. Even voel ik Rosanne haar lippen op mijn wang, maar daarna gaat ze gelukkig door met haar mobiel.
'We moeten wel zo langs mijn huis voor mijn bikini.'
'Oké.' mompel ik.
Meteen gaat Rosanne haar aandacht weer naar haar mobiel. Stiekem laat ik mijn ogen afdwalen naar haar beeldscherm. Het enige wat voorbij komt zijn jongens, cheerleaders en weer jongens.
'Waarom vindt je mij leuk.'
Ik vraag me dit al heel lang af en waarschijnlijk weet ik precies het antwoordt. Verbaast kijkt Rosanne me aan. Rosanne heeft donker bruine ogen, maar ze zijn helemaal niet speciaal, niet vergeleken met die van Leila...
'Nou, je bent gewoon knap en...'
Rosanne lijkt even na te moeten denken, alsof ze niet weet wat ze nog meer leuk aan me vindt. Met een opgetrokken wenkbrauw kijk ik haar aan.
'Rijk zeker?'
Ze schudt haar hoofd, maar ik kan zien dat dat precies het antwoordt is. Haar ogen schieten elke keer de andere kant op.
'Je bent gewoon heel knap.'
Ongemakkelijk kijkt ze weer naar haar mobiel. Er verlaat een harde zucht mijn mond. Waarom gaat het bij al die meiden om mijn uiterlijk en niet om mijn innerlijk?
(Pov Leila)
Ik loop de badkamer uit en meteen verschijnt er een grote glimlach op Helena haar gezicht. Helena zit op haar bed en begint uitbundig te knikken.
'Deze is heel leuk.'
Bedenkelijk sta ik voor de spiegel. Ik weet het niet hoor... Ik heb een witte bikini aan en hij is nogal sexy. Samen met Ethan, Lotte en Helena gaan we naar Venice Beach. Ethan vroeg e mee en Helena vond het ook wel een leuk idee, dus zij had Lotte mee gevraagd.
Zuchtend draai ik me weer om naar Helena.
'Ik weet het niet Helena. Ik denk dat ik hem te sexy vindt.'
Ik draai nog een keer om naar de spiegel, maar mijn mening veranderd niet. Het broekje zit laag en het topje is wel langs, maar er zit een een open streep in, waardoor die erg sexy wordt.
'Nee joh hij is echt niet sexy. Op het strand hebben bijna alle meiden dit soort bikini's aan.'
'Ik wil een andere Helena.'
'Oké jij bepaalt het.' zegt ze grinnikend.
Ik loop terug naar de badkamer, waar de grote tas met bikini's staat. Met mijn hand graai ik erdoorheen. De meeste bikini's hoef ik geen eens aan te trekken. Waarom heeft Helena allemaal sexy bikini's? Uiteindelijk pak ik er een rood met witte ruitjes bikini uit, die er wel redelijk normaal uitziet. Zodra ik de bikini aanheb kan ik opgelucht adem halen. Het topje sluit goed aan, er is geen inkijk, hij zakt niet pas en het broekje zit lekker hoog. Met een glimlach op mijn gezicht loop ik de badkamer uit. Verbazend genoeg verschijnt er ook een glimlach op Helena haar gezicht.
'Ja deze is leuk voor jou.' zegt ze enthousiast.
'Dan doe ik deze. Ik vindt hem zelf ook heel leuk.'
Ik draai me om naar de spiegel en bekijk mezelf nog eens goed. Normaal schaam ik me in bikini's, maar in deze voel ik me wel veilig. Gelukkig heb ik geen buikje meer, maar gespierd ben ik dan ook weer niet. Door de basketbal trainingen zie je nog nauwelijks buikvet.
'Ik kleed me ook om en dan kunnen we gaan.' hoor ik Helena zeggen.
Met een tevreden glimlach loopt Helena de badkamer in. Voor Helena is mode best belangrijk. Ik heb geen idee waarom, maar ze houdt er gewoon heel erg van.
Verbazend genoeg komt Helena alweer snel de badkamer uitgelopen. Ze heeft de witte bikini aan die ik te sexy vond. Nog steeds vindt ik hem te sexy, maar bij Helena staat die tenminste. Met een brede glimlach bekijkt ze zichzelf in de spiegel.
'Ik snap echt niet waarom je hem niet leuk vindt.' zegt Helena lachend, zonder haar ogen van de bikini af te halen.
'Smaken verschillen.' zeg ik.
'Zullen we gaan?'
Helena knikt en met een badhanddoek om onze schouders lopen we mijn kamer uit.
Heyyy guys,
Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden. Sorry dat die zo laat kwam, maar ik had vandaag helaas geen tijd gehad om te schrijven. Ik zie jullie zaterdag weer!
Xx Marith
JE LEEST
The Love Shot✔️
RomanceLeila Blome verhuist naar het zonnige Los Angelos, vanwege de scheiding van haar ouders. Het lijkt een saai school jaar te worden, totdat ze plotseling gevraagd wordt voor het basketbal team van de school en daardoor in aanraking komt met de badboy...