Hoofdstuk 16

621 17 0
                                    

(Pov Sky)

Mijn ogen glijden over alle kleding, die in mijn inloopkast hangen. Wat zou ik aan moeten doen? Tiffany en ik gaan vanmiddag shoppen. Ik wil er wel goed uitzien. Mijn hand glijdt over de stapel met shirt en ik pak mijn witte polo eronderuit. Bij de jasjes pak ik mijn leren jasje en bij de broeken mijn zwarte broek met gaten erin. Uit een la pak ik de gucci schoenen. De schoenen zijn spierwit met een streep in de Gucci kleuren. Mijn moeder heeft deze schoenen uit Dubai meegenomen. Ze waren afgeprijsd, dus mijn moeder had er maar 2000 dollar voor betaald. Ik loop de inloopkast uit en kleed me om.

Met mijn pinpas en autosleutels in mijn handen loop ik door de gangen.
'Schat!' hoor ik mijn moeder vanuit de woonkamer roepen.
Ik steek mijn hoofd om de hoek. Zoals altijd zit ze weer in haar colbertje achter haar MacBook.
'Wat is er?'
'Waar ga je naartoe?'
Mijn moeder kijkt op van haar laptop en vragend kijkt ze me aan.
'Oh ik ga met een vriendin shoppen.'
'Een vriendin? Heb je weer een nieuw iemand?' vraagt ze op een lacherige toon.
Ik rol met mijn ogen en antwoordt: 'Ja mam, maar ik ga er nu vandoor.'
Net voordat ik me wil omdraaien, hoor ik de wel bekende vraag.
'Hoe zit het met haar ouders? Zijn ze een beetje formeel?'
Ik zucht en draai mijn blik nog één keer naar haar.
'Geen idee mam. Het gaat me om haar uiterlijk, niet haar ouders.'
Er verlaat een zucht mijn mond en ik loop naar de hal, richting de garage. Ryan heeft vanmiddag mijn Tesla teruggezet. Tiffany vond de tesla, naast de Audi van mijn vader, het leukst. Ik loop de garage in en klik op de deuren. Meteen vliegen ze omhoog. Ik plof op de zachte stoelen en stop mijn sleutels in het gat. Zonder enig geluid start de Tesla. Mijn harde muziek klinkt door heel de Tesla heen. Gelukkig heeft Ryan hem wel aan de ladder gedaan. Ik leg mijn arm de deur, zet mijn zonnebril op en rij de garage uit.

Nerveus rij ik door de straten heen. Geconcentreerd kijk ik naar mijn Google Maps. Elke keer als ik naar Maps kijk, hoop ik dat ik verkeerd ben gereden. Volgens mijn mobiel moet het hier zijn. Ik zet de Tesla aan de kant van de straat en onzeker kijk ik naar het kleine huisje. Voor de zekerheid check ik mijn mobiel, om te kijken of ik toch niet verkeerd ben. Volgens mijn mobiel moet dit het wel zijn, 512 5th St Watts, Oklahomo. Watts staat bekend om de engste en armste buurt van Californië. Het is hier heel anders dan in Los Angeles, met de mooie palmbomen en de blauwe zee. Hier zie ik alleen maar houten galmen huisjes die elke moment in kunnen storten. De zon wordt tegengehouden door de hoge creepy bomen en er rijd geen enkele auto op de onverharde weg. Eindelijk, Tiffany komt het kleine huisje uitgelopen. Ik start alvast de Tesla, zodat we hier meteen weg kunnen. Ze gooit haar tas achterin en stapt naast me in de Tesla.
'Hey babe.' zegt ze op een enthousiaste toon.
Ze geeft me een zoen, maar nog steeds ben ik afwezig door deze enge buurt. Ik wist niet dat ze hier woonde... Snel rij ik de starten uit, richting de luiste straat van Beverly Hills.

Na een halfuurtje gereden te hebben, parkeer ik de Tesla in een parkeerplaats aan de kant van de drukke weg. We zijn in de luxste straat van Beverly Hills, Rodeo dr. Als kind ging ik hier vaak heen met mijn moeder om te shoppen of te eten. We stappen de Tesla uit en Tiffany staat met open ogen te kijken. De straten zijn vol met toeristen en rijken mensen.
'Waar gaan we eerst heen?' vraag ik aan Tiffany.
Ik heb toch alles al gezien.
'Ik heb met wat vriendinnen in afgesproken bij de Gucci winkel, dus we kunnen het best daar als eerst heen.'
Ik wil iets zeggen, maar ze pakt mijn pols vast en trekt me langs alle mensen heen. Ik wilde alleen met haar shoppen, niet haar vriendinnen.

De Gucci winkel is niet heel ver van de Tesla vandaan en meteen zie ik 3 meiden voor de winkel staan. Normaal ben ik blij als er veel meiden zijn, maar nu echt niet. Waarom moet ze haar vriendinnen nou weer uitnodigen?
'Heyy!!' schreeuwt Tiffany naar ze toe.
Zonder enige moeite rent ze op haar hoge naaldhakken naar de meiden toe. Ze geven elkaar een knuffel alsof ze elkaar al jaren niet meer hebben gezien. Op een normaal tempo loop ik ook naar ze toe.
'Meiden dier is Sky, mijn vriendje.' }
Tiffany pakt mijn arm vast. Bij het woord vriendje werd ze iets te enthousiast. Ze showt me aan haar vriendinnen alsof ik een voorwerp ben. De 3 meiden kijken me dromerig aan, zoals altijd. De 3 meiden zijn niks vergeleken met Tiffany. Één van de meiden heeft een ronde bril en een rokje aan, ze lijkt wel een nerd. De andere 2 meiden hebben wel veel make-up op, maar waarschijnlijk is het om hun acne te verbergen, want zelfs met die laag foundation kan ik zien dat ze onder de acne zitten.
'Volg mij meiden.'
Tiffany loopt voorop de Gucci winkel in en sleept me bij mijn arm mee. Gillend lopen de 3 meiden de winkel in. Ze pakken alles op en poseren voor elkaar alsof ze bij een mode show zijn. Ongemakkelijk loop ik achter ze aan.
Ik richt mijn ogen op een leuke polo, maar meteen wordt ik aan mijn arm getrokken door Tiffany.
'Babe wat vindt jij hiervan? Amber vindt hem mooi.'
Tiffany heeft een jurkje voor haar lichaam en kijkt er met glundert ogen naar. De jurk is helemaal zwart en de jurk heeft kant bij de kraag. Om de middel zit er een strik.
'Die is mooi.'
'Dan neem ik deze.'
Ik wil samen met haar naar de kassa lopen, maar ineens blijft Tiffany hangen bij een etalage vol tassen.
'Ik neem deze ook.'
Ze pakt een tas en we lopen naar de kassa. Natuurlijk hebben de andere meiden niks gekocht. Daar hebben ze echt geen geld voor.
'Dat wordt dan 4.380.00 dollar.' zegt de vrouw achter de kassa.
Vanuit mijn ooghoek zie ik de vriendinnen haar met open mond aankijken. Ineens richt Tiffany haar grijze ogen naar mij.
'Babe, ik ben mijn geld vergeten. Ik weet zeker dat ik mijn portemonnee mee heb.'
Gestresst graait ze door haar tas heen.
'Ik betaal wel.' zeg ik zuchtend.
Gelukkig heb ik dat bedrag nog wel op één van mijn creditcards staan. Ze scannen mijn creditcard en geven ons een tas met een jurk en tas.
'Fijne dag nog.' zegt de vrouw achter de kassa.
Met een vrolijk gezicht pakt Tiffany de tas van de balie af. Ze pakt mijn hand vast en met haar grinnikende vriendinnen achterons, lopen we de winkel uit. 








The Love Shot✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu