Hoofdstuk 44

531 12 3
                                    

(Pov Sky)


Ik parkeer de Tesla recht voor haar huis. Heel de rit hebben we geen woord tegen elkaar gezegd. Het enige waar ik aandacht was, de discussie met mijn ouders. Ze zullen vast woedend op me zijn. Ik ben in ieder geval wel woedend op hun. Ze kunnen Leila toch niet zo beledigen... Samen lopen we de veranda op naar de voordeur. Leila wilt net haar hand naar de deur uitreiken om op de deur te kloppen, maar de deur wordt al opgedaan. In de deuropening staat een enthousiaste vrouw. Met een glimlach op haar gezicht kijkt ze Leila aan. Het valt me op dat de vrouw precies dezelfde groene ogen heeft als Leila.
'Heb je gewonnen?' vraagt de vrouw op een enthousiast.
Leila knikt, maar er verschijnt geen enkele glimlach op haar gezicht.
'Wat is er?'
Meteen gebaard de vrouw dat we naar binnen moeten komen. Ik vraag me af of ze wel doorheeft dat er nog iemand naast haar dochter staat.
'Mam ik moet je wat vertellen.' zegt Leila meteen, zonder nog iets anders te zeggen.
Het huis is vanbinnen nog knusser vanbinnen dan buiten.
We stoppen voor de kleine keuken. Mijn ogen glijden door heel het huis heen.
'Wat is er schat?' hoor ik haar moeder bezorgt vragen.
'Dit is Sky...'
Leila pakt mijn hand vast en zegt dan: 'Mijn vriendje.'
Haar moeders ogen glijden over me heen. Verbazend genoeg steekt ze wel haar hand uit.
'Leuk je te ontmoeten, ik ben Patricia Blome.'
Met een vriendelijke glimlach schudt ik haar hand. Gelukkig is Leila haar moeder niet zo als mijn ouders.
'Ik ben Sky Cooper.'
Langzaam zakken haar mondhoeken naar beneden. De groene ogen van de vrouw kijken me nu onbetrouwbaar aan, inplaats van gastvrij.
'Die achternaam komt me bekend voor. Ben jij niet de zoon van Harald Cooper, de makelaar van dit huis?'
Ik zie Leila met een opgetrokken wenkbrauw naar me kijkt.
'Dat kan kloppen, mijn vader is makelaar.'
De vrouw schudt haar hoofd en zegt: 'Jou vader heeft ons bijna dit huis uitgezet, omdat we er niet geschikt voor zouden zijn.'
De vrouw haar vinger richt recht naar mijn borst. Vol afschuw kijken de groene ogen me aan.
Ik wil wat zeggen, maar Leila is me voor.
'Sky blijft vanavond eten en daarna gaan we naar de bioscoop.'
Verrassend genoeg antwoordt haar moeder: 'Oké, maar als hij maar niet blijft slapen.'
Zonder nog om te kijken loopt de vrouw de woonkamer in en ploft ze op de beige bank. Waarom kan geen enkele volwassene ons accepteren? Ja ik ben een badboy en zij een nerd, maar whatever... Ik vindt haar leuk. Ik voel Leila haar hand de mijne vastpakken. Meteen sleurt ze me de gang weer op en trekt ze me de trap op richting haar kamer. Vergeleken mijn huis is hier maar één gang, die leidt naar alle kamers. Leila duwt één van de deuren open en we belanden in een kleine, maar knusse kamer. Er staat een tweepersoonsbed tegen het raam, met daarvoor een bureau dat vol ligt met schoolboeken. Verder staat er nog een witte kast, maar meer is het niet. Er hangen alleen nog wat vette tekeningen aan de muur. Ik wist niet dat ze zo goed kan tekenen.
'Het spijt me zo van mijn moeder. Ik wist echt niet dat ze zo zou reageren, anders had ik het niet verteld.'
Leila haar groene ogen kijken me spijtig aan.
'Maakt niet uit hoor. Jou moeder is tenminste minder erg dan die van mij.'
'Onze families zijn gewoon raar.' zegt Leila.
Zuchtend laat ze zich op het roze dekbed vallen. Ploffend laat ik me ook naar achter vallen.
'Leila je moet weten dat ik van je hou, daar moet je niet aan twijfelen. Trek je niks aan van onze familie. Het enige dat uitmaakt zijn wij.'
Zachtjes knikt ze. Iets te enthousiast draai ik me om en pak haar gezicht af. In mijn handen hou ik haar mooie gezicht. Dromerig kijk ik in haar groene ogen. Ik kan er wel in verdrinken...
'Hou je ook van mij?' vraag ik betwijfelend.
'Sky doe niet zo raar, natuurlijk hou ik van je.'
Leila duwt haar lippen op die van mij en meteen ga ik op in de zoen. Mijn handen strelen haar zachte blonde haren. Volledig geniet ik van haar aandacht. Plotseling haalt ze haar lippen van me af. Vragend kijk ik haar aan.
'Naar welke film gaan we vanavond?'
Leila gaat rechtop zitten en pakt haar mobiel erbij. Met een grote glimlach op mijn gezicht kijk ik haar aan. Ondanks onze ouders ben ik nog nooit zo blij geweest.
'Ik heb er één gevonden, Frozen 2.'
Ze begint te grinniken.
Meteen antwoordt ik: 'Nee, te kinderachtig.'
'James Bond dan?'
'Geen fan van hem.'
'Cats?'
'Geen idee wat voor gare film dat is.'
Plotseling beginnen haar ogen te glinsteren.
'Ik weet waar we heen gaan en er is geen discussie over mogelijk.' zegt Leila lachend.
Vragend kijk ik haar aan.
'We gaan naar Jumanij the next level.'
Verdacht vraag ik: 'Waarom wilt mevrouw Blome daarheen?'
'Het is een grappige film, actie en...'
'En?'
'Omdat Nick Jonas erin speelt.'
Ik zie dat langzaam haar wangen rood beginnen te worden.
'Oh, dus jij wilt samen met mij naar een film, omdat daar een knappe jongen inspeelt.' vraag ik beledigend.
'Vergelijk hem maar gewoon met jezelf.'
Lachend kijk ik haar aan.
'Ga jij maar omkleden, zodat we op tijd kunnen eten.' zeg ik tegen haar .
Met een jurk ik haar handen verdwijnt ze de badkamer in.
'Reserveer jij?!' roept ze vanuit de badkamer.
'Of course!'
Ik draai weer op mijn rug en met en blij gevoel reserveer ik de kaartjes voor vanavond.



Heyyy guys, 
Morgen bestaat mijn boek 1 jaar! Morgen kunnen jullie daarom ook een extra hoofdstuk verwachten. Ook ga ik een promposel hoofdstuk schrijven die helemaal aan het einde van het boek komt. Precies 1 jaar geleden heb ik dit verhaal verzonnen met de hulp van Mamma Mia, high school musical en de jonas brothers.😂 Vraag me niet hoe ik dit bij elkaar heb gepropt😂
Zelf ben ik erg gehecht aan het verhaal geraakt. Je vraagt je vast af, hoe kan je hier 1 jaar over doen? Nou simpel, in 1 maand had ik het boek afgeschreven en daarna voor een paar maanden aan de kant gelegd. De maanden daarna had ik een ander boek geschreven. Nadat boek wilde ik graag dit boek afwerken en klaar maken voor een uitgeverij. Sindsdien ben ik alleen maar aan het herschrijven. Wat jullie nu lezen is wel één van mijn nieuwste versies, maar ik ben nu op word bezig met een andere versie, waardoor ik alle spelfouten en zins fouten eruit haal. Over een maand zet ik die versie op wattpad, inplaats van deze. Ik hoop dat jullie het een leuk boek vinden! 

Xx Marith




















The Love Shot✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu