(Pov Sky)
Na weer een week gewacht te hebben is het weer zo ver, we hebben een wedstrijd! Met heel instemmend lopen we naar de zijlijn om de laatste tactieken nog te bespreken.
'Ik wil Sky, Leila, Harry, Simon en Stefan het valt in. We spelen vandaag tegen tegenstanders die al 5 keer hebben gewonnen, dus we moeten ze verslaan.' zegt de coach.
Hij legt zijn hand in de cirkel en iedereen volgt hem.
'Wild Eagles!' schreeuwen we tegelijk en we gooien onze armen naar achter.
Zodra we het veld oprennen begint het publiek te joelen en te juichen. De cheerleaders doen nog even hun dansjes. Voordat ik naar de middencirkel ren geef ik Leila nog een zoen. Recht voor me staat een brede tegenstander, die me boos aankijkt. Hij heeft een fel rood uniform aan met een zwart sterretjes logo.
'Klaar!' roept de scheidsrechter en hij houdt de bal omhoog.
Geconcentreerd kijk ik naar de bal. Zodra het fluitje door de zaal klinkt spring ik de lucht in. Meteen sla ik de bal uit de lucht. Simon pakt als eerst de bal en gooit hem meteen over naar Harry. Harry dribbelt even met de bal, maar wordt al snel tegen gehouden dor een grote kerel. Zonder te twijfelen gooit Harry de bal over naar Ethan. Ethan rent naar de vrije worp lijn, maar als snel staat hij ingesloten.
'Ethan!' schreeuw ik en wild zwaai ik met mijn armen om zijn aandacht te krijgen.
Onze ogen ontmoeten elkaar even, maar al snel kijkt hij weer naar Harry. Hij gooit de bal terug naar Harry, maar hij staat gedekt. De bal wordt uit de lucht geschept door een tegenstander en meteen dribbelt hij weg.
'Ethan, ik stond vrij sukkel!' roep ik geïrriteerd naar hem.
Meteen steekt hij zijn middelvinger naar me op, draait zich om en rent weer terug naar zijn positie. Zuchtend draai ik mijn blik weer naar de bal, maar we zijn al te laat. Leila kan de bal niet meer tegen houden. De bal vliegt ons net in. Meteen beginnen de cheerleaders van de tegenstanders te dansen en te zwaaien met hun pom poms.
'Hup Co Stars, hup, hup!' roepen ze, terwijl ze hun danspasjes doen.
Simon krijgt de bal en rent meteen van de achterlijn naar het midden. Net voordat hij bij de middencirkel is wordt hij vastgezet. Meteen gooit Simon de bal over naar Leila. Meteen rent ze weg. Ze draait een rondje om een tegenstander, maar gooit daarna de bal over naar Ethan. Ethan rent een stukje verder, maar gooit hem daarna verbazend genoeg naar mij toe. De basket is niet ver, dus trek ik er meteen een sprintje naar, maar de schot is onmogelijk, dat zou ik nooit halen. Vanuit mijn ooghoek zie ik Leila zwaaien. Zonder twijfeling gooi ik de bal naar haar toe. Vanaf de vrije worp lijn gooit Leila de bal soepel het net in. Meteen gaat het publiek opstaan en beginnen ze hard te juichen en alle spandoeken gaan omhoog. Nu doen onze cheerleaders een paar danspasjes. Ik ren meteen naar Leila toe. Mijn handen pakken haar middel vast en lachend draai ik een paar rondjes met haar.
'Dat was echt een mooie doelpunt!' schreeuw ik boven het geschreeuw uit.
Veilig zet ik haar weer terug op de vloer. We geven onze teamleden nog een high five en daarna gaan we weer door met de wedstrijd.
Vermoeit plof ik op de gammele witte plastic stoelen aan de zijlijn. Leila ploft op de stoel naast me. We hebben op het nippertje gewonnen, 78-79.
'Je doelpunten waren echt geweldig.' zegt ze vol trots tegen me.
Haar groene ogen kijken me uitgeput, maar blij aan. Langzaam lopen de tribunes om ons leeg en onze teamgenoten staan gezellig met elkaar te praten. We zijn allemaal blij met de overwinning en dat laten we duidelijk merken. Plotseling gaat mijn aandacht naar Chad. Hij loopt recht op Rosanne af en geeft haar een zoen, vol op haar lippen. Blijkbaar accepteert ze het, want haar handen gaan genietend door zijn bruine haar. Ik ben niet de enige die verbaasd is.
'Sinds wanneer hebben hun een relatie?' vraagt Leila verward.
'Geen idee...'
Het kan me ook vrij weinig schelen. Ik heb nu met Leila. Mijn handen pakken die van haar vast en ik sleur haar van de witte stoelen
'Schat?' hoor ik plotseling een vrouwen stem achter me zeggen.
Meteen draai ik me om. Dit meen je niet... Allebei mijn ouders staan met een grote glimlach op hun gezicht naar me te kijken. Het erge is nog dat mijn moeder op haar naaldhakken in de zaal staat.
'Het was een mooie wedstrijd.' zegt mijn vader een keer met trots.
Het verbaast me nog het meest dat hij hier is inplaats van thuis met zijn Fifa spelletje. Mijn moeders ogen glijden over Leila heen. Dat doet ze altijd als ze iemand niet mag...
'Schat, kunnen we je even alleen spreken?' vraagt mijn moeder.
Ik knik. Twijfelend laat ik Leila haar hand los. Mijn moeders hakken galmen door de zaal heen, zodra ze wegloopt. Een stukje verderop gaan we stilstaan.
'Schat, wie is dat?' vraagt mijn vader met zijn armen over elkaar.
Blijkbaar heeft mijn moeder het hem niet verteld...
Zonder te twijfelen zeg ik: 'Dat is Leila, mijn vriendin.'
'Sky we willen je alleen beschermen en het beste voor je. Zij is niet goed voor je.' zegt mijn moeder.
Ook zijn heeft haar armen over elkaar en elke seconden tikt ze met haar hak op de grond.
'Moeten al mijn vriendinnen dan rijk zijn?'
Geïrriteerd kijk ik eerst mijn vader aan en dan mijn moeder.
'Ja als dat beter voor je is wel. Je kan veel beter krijgen dan haar.' zegt mijn moeder.
Natuurlijk is zij weer de gene die praat. Mijn moeders blik gaat naar Leila, die ons onschuldig aankijkt.
Plotseling barst ik in woede uit: 'Als ik een rijke vriendin heb is het voor jullie het beste! Niet voor mij!!'
Mijn woedende stem galmt door de lege gymzaal heen.
'Laat me zelf mijn vriendin uitzoeken. We leven niet in de middeleeuwen!!'
Geschrokken kijkt mijn moeder me aan, maar mijn vader kijkt vooral boos. Ik heb hem nog nooit zo zien kijken. Met het nette pak dat hij aan heeft lijkt hij net op een baas die op het punt staat zijn werknemer te ontslaan.
'Ze zou een schande zijn voor onze familie.' zegt mijn vader iets te hard.
Vanuit mijn ooghoek zie ik dat Leila het gehoord heeft. Ze draait zich om en meteen rent ze de zaal uit, zonder de kleedkamers in te gaan.
'Jullie kunnen oprotten met jullie regels!' roep ik nog boos, voordat ik Leila achterna ren.
'Leila wacht!' schreeuw ik, maar ze luistert al niet meer.
Ik wurm me door de drukke menigte in de gangen. Mensen kijken ons verward aan. Meteen rent Leila de trappen af naar buiten. Ze rent de hoek om van de school, naar de zijkant. Op een bankje ploft ze neer en meteen slaat ze haar handen voor haar gezicht. Blijkbaar is ze aan het huilen, want ik hoor zacht gesnik.
'Je moet niet luisteren naar mijn ouders.' fluister ik zacht.
Troostend sla ik mijn arm om haar heen.
'Nee ze hebben gelijk, jij hoort met een rijk meisje, zodat je ouders ervan kunnen profiteren en jij een luxe leuk leven hebt.' snikt ze.
'Maar ik wil geen luxe, ik wil jou.'
Voorzichtig haalt ze haar handen van haar betraande gezicht. Haar wangen glinsteren van de verse tranen.
'Sinds dat ik jou heb ontmoet hoef ik geen arrogante chick.'
Langzaam verschijnt er een glimlach op haar gezicht.
'Weet je wat, we gaan nu naar jou huis, vertellen je moeder dat je verkering met mij hebt en dan weet iedereen het. Niemand gaat ons in de weg staan.'
Leila graaft haar gezicht in mijn borst en stevig hou ik haar wacht. Ik wil haar nooit meer loslaten.
'Jij bent de eerste die niet om mijn geld, eigendommen of populariteit verkering met me neemt.' fluister ik in haar oor.
Na een tijdje geknuffeld te hebben, staan we op en lopen we hand in hand naar mijn Tesla.
'We gaan nu naar jou moeder, vertellen het en dan gaan we s'avonds naar de film.'
Weer verschijnt er een glimlach op Leila haar gezicht. Samen lopen we de parkeerplaats op. De enige auto die er nog staat is de auto van mijn ouders en de Tesla van mij. Vanuit mijn ooghoek zie ik dat mijn ouders op de trappen van de school staat.
'Sky we gaan naar huis!' roept mijn moeder streng naar me.
We negeren haar en stappen de Tesla in.
' Ik kom niet thuis vanavond.' roep ik, voordat ik de Tesla deur dicht gooi.
Zelfs vanaf deze afstand kan ik zien dat mijn moeder me boos aankijkt. Op haar dunne naaldhakken probeert ze van de trap af te lopen, maar mijn vader moet haar opvangen, voordat ze van de trap valt. Ik start de motor en samen met Leila race ik naar haar huis.Heyy Guys,
Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden.
Ik zie jullie donderdag weer!Xx Marith
JE LEEST
The Love Shot✔️
RomanceLeila Blome verhuist naar het zonnige Los Angelos, vanwege de scheiding van haar ouders. Het lijkt een saai school jaar te worden, totdat ze plotseling gevraagd wordt voor het basketbal team van de school en daardoor in aanraking komt met de badboy...