Hoofdstuk 49

478 15 2
                                    

(Pov Sky)

Ik stop de rokende sigaret in mijn mond en start de Tesla. Eigenlijk wilde ik me ziek melden en niet naar school. Toen bedacht ik me dat ik niet mijn zwaktes moet laten zien. Basketballen is mijn enige uitlaatklep en zelfs die is nu weg.

Zuchtend stap ik uit de Tesla. Meteen komt er een groep cheerleaders op me af lopen. Zoals altijd hebben ze allemaal hun glitter tenue aan.
'Hey Sky, ik hoorde dat het uit is met die ene Leila.'
Één van de meiden kijken me grijnzend aan.
'Waarom is het uit?' vraagt een andere cheerleaders.
'Ben je nu officieel vrijgezel?' vraagt een andere, met haar pom poms in haar handen.
Zuchtend laat ik de sigaret uit mijn handen vallen. Met mijn schoen ga ik er op staan en draai ik hem uit. Zonder ook maar antwoorden op de vragen te geven, loop ik weg van de groep cheerleaders. Wanneer ik de trappen van de school betreedt, wijzen mensen naar me en beginnen ze met elkaar te fluisteren. Hoe weten hun wat er tussen mij en Leila is gebeurd?

Zuchtend haal ik mijn geschiedenisboeken uit mijn kluisje. Nu moet ik ook nog een uur samen met Leila in één lokaal gaan zitten. Zodra ik mijn kluisje dicht gooi, zie ik Ryan zijn gezicht voor me.
'Hey bro.' zegt hij met een glimlach.
Ryan heeft zijn gymtas om zijn schouder, wat me nog meer aan basketbal en Leila doet denken.
'Ik heb gehoord dat het uit is tussen jou en Leila. Ze was zeker net zo'n bitch als al die andere meiden.' zegt hij lachend.
Met mijn razende bruine ogen kijk ik hem aan. Zonder na te denken grijp ik Ryan zijn uniform vast en duw hem tegen de kluisjes aan. Geschrokken kijkt hij me aan, net als alle andere mensen in de gang.
Ik zet mijn lippen naast Ryan zijn oren en fluister dreigend: 'Je noemt haar geen bitch en je gaat haar niks aandoen, oké?'
Meteen begint Ryan te knikken. Mijn handen laten zijn uniform los en veeg mijn voorhoofd vol met zweet af. Boos kijk ik de Freshmans aan, zodat ze snel doorlopen.
'Dude gaat het wel?'
Heel snel, hopend dat niemand het gezien heeft, schudt ik mijn hoofd. Zonder dat Ryan nog iets kan zeggen, loop ik verder door de gangen. Meteen achtervolgt Ryan me.
'Wat is er gebeurd?'
Ik rol met mijn ogen en zonder dat ik hem aankijk antwoordt ik: 'Er is niks spectaculairs gebeurt. Mijn ouders hebben er gewoon voor gezorgd dat Leila en ik nu uit elkaar zijn.'
Ik hoor dat er een zucht Ryan zijn mond verlaat. Samen lopen we het geschiedenislokaal in. Meteen valt mijn oog op Leila, die starend voor zich uit kijkt. Zo onopvallend mogelijk loop ik naar haar toe en ga op de stoel naast haar zitten. Meteen kijken haar boze ogen me aan. Leila pakt haar boeken bij elkaar, staat op en loopt naar Ethan toe, die een paar tafels verderop zit. Zuchtend leg ik mijn boeken op de tafel en komt Ryan naast me zitten. Anne heeft waarschijnlijk gelijk, ik moet Leila tijd geven om bij te komen. De rest van het team gaat om ons heen zitten. Allemaal kijken ze me aan, maar niemand durft iets tegen me te zeggen. Onze stilte wordt verstoord door meneer Smith, die het lokaal inkomt lopen.
'Allemaal jullie boeken open op bladzijde 50.'

Zodra de bel gaat staat iedereen op. Ik pak mijn boeken bij elkaar en loop meteen Ryan achterna. Plotseling merk ik dat we achtervolgt worden door Rosanne en haar vriendinnen.
'Is het waar dat jij en Leila uit elkaar zijn?' vraagt Rosanne en ze komt naast me lopen.
Ik negeer haar en loop de hoek om, het Engels lokaal in.
'Ze was toch niet goed voor je. Je mocht niet drinken en roken. Wat een saai leven heb je dan.'
Plotseling voel ik haar hand tegen die van mij. Meteen duw ik haar tegen de muur aan. Ze lijkt niet geschrokken, want er staat een grote grijns op haar gezicht. Mijn arm duwt haar harder tegen de muur aan. Het hele lokaal staat om ons heen.
'Hou je bek over Leila!'
Mijn bruine ogen kijken woedend in die van haar. Rosanne haar nepnagels glijden over mijn wang heen. Meteen rolt er een koude rilling over mijn rug. Plotseling zie ik Leila het lokaal inlopen. Haar ogen kijken geïrriteerd in die van mij. Zo snel als ik kan laat ik Rosanne los. Mijn ogen kijken Leila aan, totdat ze aan haar tafel zit.

(Pov Leila)

Na een uur is de Engels les eindelijk afgelopen. Kunnen we ooit een keer wat leuk gaan doen tijdens Engels, want het is altijd hetzelfde, woordjes leren en presentaties geven. Gelukkig is het nu pauze, dus kan ik even uitrusten voordat ik zo weer 5 uur aan de slag moet. Ineens komt Ethan naast me lopen.
'Kom je bij ons zitten?' vraagt hij.
'Nee, liever niet.'
'Ik snap het.' antwoordt hij met medeleven.
Net als de rest van de school weet hij dat Sky en ik uit elkaar zijn. Ethan is meteen weer een stuk aardiger tegen me. Ethan loopt door naar de tafel met onze teamgenoten, terwijl ik een stukje verderop bij Helena en Lotte aanschuif. Ik zie dat de cheerleaders weer bij het team zitten. Zuchtend haal ik mijn blik van hun tafel af. Nu hebben ze allemaal weer een kans op seks met de badboy van de school te hebben.
'Zullen we straks met zijn drieën afspreken?' vraagt Helena aan Lotte en mij.
'Ja is goed.' antwoord Lotte.
Misschien is dat wel een slim idee. Ik mag toch niet meetrainen. Ik had me nooit moeten mengen in hun gevecht, dan hadden ze elkaar lekker verrot geslagen. Ze verdienen het allebei!
'Je gaat toch ook mee Leila?' vraagt Helena, waardoor ik uit mijn gedachten schiet.
'Sorry wat zei je?'
'Of je mee gaat naar Venice skatepark?'
'Ja, is goed.' antwoordt ik.
Er verlaat een harde zucht mijn mond en ik neem een grote hap van mijn groene appel. Waarom heb ik eigenlijk ja gezegd, ik ga geen eens skaten. Plotseling dwalen mijn ogen af naar de tafel in het midden. Ethan is druk in gesprek met Harry en Nathan. Kol is zoals altijd met Klaus aan het praten. Ik vraag me af, zijn hun niet gewoon broers? Stefan is samen met Tom en Simon aan het praten. Waarschijnlijk weer eens over feestjes. Chad zit er zoals gewoonlijk bij, maar zegt geen woord. Hij maakt alleen maar ruzie. Ryan is weer met een cheerleader aan het praten en Sky... Shit, hij kijkt naar me!! Onze ogen ontmoeten elkaar even, maar snel richt ik mijn ogen weer recht vooruit. Zodra ik weer voorzichtig kijk is hij alweer druk in gesprek met Rosanne. Waarschijnlijk hebben ze gisteravond alweer seks gehad.
'Leila?'
Meteen richt ik mijn blik op Helena.
'Je appel.'
Helena haar ogen glijden naar de grond, waar mijn half af gekauwde appel ligt. Ik rijk mijn hand naar de appel uit. Plotseling zie ik dat Sky weer naar me kijkt, terwijl hij doet alsof hij naar Rosanne luistert. Meteen pak ik mijn appel op en draai de stoel zo dat ik met heel mijn rug naar hem toe zit.

Heyyy guys, 

Ik heb bijna de 4 duizend lezers.
Het gaat zo snel.
Ik kan jullie niet genoeg bedanken.
Ik hoop ook weer dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden. 
Laat zeker even een reactie achter. 

Xx Marith


















The Love Shot✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu