Hoofdstuk 68

367 11 1
                                    

(Pov Leila)

Heel de parkeerplaats van de school staat vol. We kunnen nauwelijks nog een plekje vinden. Ik kan nog nauwelijks geloven dat deze auto van mij is!

'Sky, hoe gaan we deze auto eigenlijk naar Toronto krijgen?' vraag ik nieuwsgierig.
'Gewoon laten overvliegen. Mijn ouders betalen toch de vlucht en ze denken dat ik twee auto's meeneem.' zegt hij grinnikend.
Sky wilt de autodeur open duwen, maar met mijn hand hou ik hem tegen. Vragend draait hij zich om. Meteen duw ik mijn lippen op die van mij. Ik wil mijn armen om hem heen gooien, maar verbazend genoeg houdt hij me tegen.
'We moeten naar het prom.'
Grinnikend stapt hij uit. Zwijmelt zucht ik en stap ik ook uit. Zoals bij de basketbal wedstrijden is de school versiert met blauw, gele slingers en ballonnen. Ook hangt er om de school allemaal lichtjes. Sky pakt mijn hand vast en samen lopen we richting de school. Op de trappen loopt een heel spoor van kaarsjes die ons naar binnen leidt. Door mijn lichaam voel ik de spanning. Dit zou één van de laatste keren zijn dat ik deze school en klasgenoten zie. Het team weet dat we verkering hebben, maar verder niemand. Door de kaarsjes in de gangen, worden we begeleidt naar de gymzaal. Zoals altijd is het super druk op de gangen. Mensen met hun date lopen enthousiast richting de gymzaal. Andere zijn gewoon aan het kloten met de ballonnen, die overal door de gangen verspreidt ligt. Zodra we de gymzaal inlopen kijk ik mijn ogen uit. Heel de gymzaal hangt vol met lichtjes, vlaggen en op de grond zwerven allemaal ballonnen. Door de zaal klinkt harde muziek, waarop iedereen aan het dansen in. Meteen lopen we naar een sta tafel, waar heel ons team om heen staat. Ze staan gezellig met elkaar te praten en iedereen ziet er netjes en fleurig uit. Op de tafel staan blauwe en rode plastic bekers met drinken erin. Natuurlijk geen drank, want dat heeft de school verboden. Niet dat ik dat heel erg vindt, want zonder alcohol is het voor mij pas een feest.
'Hey!!' zeggen een paar teamgenoten begroetend.
Meteen vraagt Stefan aan ons: 'Hebben jullie weer verkering ofzo?'
Zijn ogen glijden naar onze handen. Geschrokken laat ik Sky zijn hand los en allebei schudden we ons hoofd. Gelukkig is de zaal verlicht met blauw gele lichten, waardoor je onze rode hoofden niet kan zien.
'We zijn alleen vrienden.' roep ik boven de luidde muziek uit.
Zelfs Helena heeft zich tussen het team gepropt. Zoals altijd steelt ze de show weer met haar kleding. Ze heeft een blauwe jurk aan, met afgezakte bandjes, net als mij. Aan de bovenkant heeft ze kant. Ze lijkt net op Assepoester. Meteen loop ik op Helena af.
'Wie is je partner?' vraag ik nieuwsgierig.
Meteen richt ze haar ogen naar de grond, maar daarna kijkt ze me weer aan.
'Niemand.' antwoordt ze zacht.
Spijtig kijk ik haar aan. Hoe kan het nou dat Helena geen partner heeft? Kijk hoe ze eruit ziet. Helena en Lotte zijn al een paar maanden uit elkaar. Lotte ontmoette een ander meisje op de skatebaan, waar ze blijkbaar helemaal gek op werd. Lotte bleef maar over dat ene meisje praten, waardoor het erg duidelijk werd dat Lotte iemand anders leuk vond.

Na nog een kort gesprekje met Helena te hebben gehad loop ik terug naar Sky. Zoals altijd staat hij weer eens bij Ryan.
'Je ziet er mooi uit.' zegt Ryan, zodra hij me aanziet lopen.
'Thanks, jij ook.'
Ryan heeft een normaal zwaar pak aan met een witte blouse eronder. Aan Ryan's arm staat een bekend meisje. Ze is een Exchange leerling en een cheerleader. We hebben elkaar ontmoet op het strand.
'Hallo Madelief.' zeg ik begroetend tegen blondharige meisje.
Met een glimlach begroet ze me. Ze is aardig, maar wel een beetje verlegen. Plots voel ik dat Sky mijn hand weer vast pakt. Verbazend genoeg sleurt hij me terug naar Helena. Hij pakt een rood plastic bekertje en heft het in de lucht.
'Het is misschien geen alcohol, maar we kunnen alsnog proosten.'
Meteen pakken Helena en ik ook een bekertje.
'Proost op het slagen en het leven dat we voor ons hebben!' roepen we tegelijk boven de harde muziek uit.
We proosten en nemen daarna een grote slok.

Op het begin hebben we vooral gekletst, maar toen de muziek zachter werd en er romantische muziek door de zaal klonk, ging iedereen met hun partner naar de dansvloer.
'Wil je met me dansen?'
Sky kijkt me met een serieuze blik aan.
'Natuurlijk wil ik dat.'
Met mijn hand til ik mijn jurk op en zak voor de grap door mijn benen. Ik leg mijn hand op de zijne en samen lopen we naar het midden van de zaal. Soepel draai ik een rondje en sla daarna mijn armen om zijn nek. Sky legt zijn handen op mijn heupen. Zachtjes beginnen we heen en weer te bewegen. Heel de zaal is stil en staat met hun partner. Met een glimlach op mijn gezicht, leg ik mijn hoofd op zijn schouder. Ik zou wel eeuwen door kunnen dansen. Vanuit mijn ooghoek zie ik Helena aan de zijkant van de zaal staan, maar ze staat niet alleen. Naast haar staat Harry. Helena legt haar hand op de zijne en loopt de zaal in. Met een glimlach sluit ik mijn ogen. Het enige waar ik aan denk is, dat ik met de liefde van mijn leven aan het dansen bent. Door de zaal klinkt het liedje, A Thousand Years, van Christina Perri.

We zijn al meer dan een halfuur aan het dansen. Nog steeds wil ik door blijven dansen, ondanks dat mijn voeten afgekneld worden door de hakken. Sky kijkt met een glinstering in zijn ogen me aan. Voordat ik het doorheb voel ik Sky zijn lippen op die van mij. Voorzichtig duw ik ze van me af.
'Straks ziet iedereen ons.' fluister ik.
'Who cares?'
Meteen duwt hij zijn lippen weer op die van mij en dit keer hou ik hem niet tegen. Ik sluit mijn ogen en negeer het feit dat iedereen ons kan zien.




Heyyy guys, 

Ik hoop dat jullie het een leuk hoofdstuk vonden. Dinsdag komt het laatste hoofdstuk online en donderdag komt nog het promposel hoofdstuk online, dat is dan het einde van het boek :(

Xx Marith













The Love Shot✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu