Hoofdstuk 12

600 17 0
                                    

(Pov Leila)

Zodra ik mijn mobiel voor de zoveelste keer aan doe, staat er met grote witte letters 23:10. Serieus, ben ik nog maar twee uur naar saaie gesprekken aan het luisteren? Helena en Lotte zijn al aardig dronken en zijn nu ook met de andere meiden aan het praten. Voor het aller eerst in heel deze twee uur draait Helena haar hoofd naar me toe. Haar ogen staan wijd open en haar bruine haar zit niet meer zo netjes. Ook haar make-up is er al half af, wat ook niet gek is met deze warmte.
'Leila, kan je nog wat drinken voor ons halen?'
Ze wijst naar de grote rij lege bierflessen op de tafel. Er staat nog één vol bierglas op tafel en ja, die is van mij. Ik heb nog geen druppel gedronken. Ik zucht en besluit dan toch om bier voor ze te halen. Dan ben ik tenminste weg bij die dronken mensen.

Ik neem plaats aan de bar en steek mijn hand op naar de barkeeper. Hij geeft een goedkeurend knikje en begint als een gek bierglazen te vullen.
'Ik dacht dat jij niet van feestjes hielt?' vraagt een bekende stem naast me.
Zonder hem aan te kijken weet ik al wie het is, Sky.
Ik draai mijn hoofd naar hem toe. Zijn witte blouse staat half open, waardoor je makkelijk naar binnen kan kijken. Zodra ik hem in zijn bruine ogen aankijk begint hij te grijnzen. Hij schuift een van zijn biertjes naar me toe, maar nonchalant schuif ik hem terug.
'Drink je niet?'
Schamend kijk ik recht vooruit en heel voorzichtig, hopend dat hij het niet ziet, schudt ik mijn hoofd.
'We hebben nog niet officieel kennis gemaakt.' zegt Sky en via mijn ooghoek zie ik dat hij zijn hand uitsteekt.
Zodra hij doorheeft dat ik zijn hand niet aanneem, kijkt hij me met opgetrokken wenkbrauwen aan. Ik zie dat hij en pakje sigaretten uit zijn zak haalt en er een sigaret uit vist. Hij steekt hem op en stopt het rokende ding in zijn mond. Ja hoor, dit kan er ook nog bij...
'Je rookt zeker ook niet?' vraagt hij met de sigaret in zijn mond.
Weer schudt ik mijn hoofd. Wat verwacht hij, ik drink niet, maar rook wel? Sky neemt een flinke trek en ademt daarna de rook weer zachtjes uit. Meteen hou ik mijn lippen stevig op elkaar. Waar blijft dat verdomde bier? Gestresst kijk ik naar de barkeeper, die nog steeds bezig is om bierglazen in te schenken.

Na een paar minuten komt de barkeeper aangelopen met een dienblad voor biertjes. Meteen pak ik het dienblad aan en loop weg van Sky. Met moeite hou ik het dienblad recht, terwijl ik me door de menigte wurm. Ik moet zeker geen serveerster gaan worden. Zodra ik bij onze bank ben, zet ik het dienblad met een zucht neer. Er is wat bier over heen gevallen, maar de schade valt mee.
'Thanks schat.' zegt Helena, zonder me aan te kijken.
Ik rol met mijn ogen en plof weer naast haar op de bank. Zoals de twee uur hiervoor pak ik mijn mobiel er weer bij. Helena en de andere meiden hebben erg veel lol. Ze drinken en liggen allemaal in een deuk van het lachen. Elke keer als Helena moet lachen leunt ze tegen me aan, waardoor ik geplet wordt tussen haar en de bank. Ik kan ook gewoon weggaan. Ik ben niet verplicht om hier te blijven. Net wanneer ik wil opstaan, wordt ik tegengehouden door een grote groep mensen die aangelopen komt.
'Wie heeft er zin in een spelletje?' schreeuwt Sky boven de harde muziek uit.
In zijn hand houdt hij een groot dienblad met alleen maar kleine drankjes erop. Achter hem staan nog wel 10 andere jongen. Waarschijnlijk zijn ze alle 10 leden van het basketbalteam. Sky zet het dienblad op onze tafel.
'We gaan het shotjes spel doen!' schreeuwt de jongens naast Sky, genaamd Ryan.
Hij is de beste vriend van Sky en net zo vreselijk. Bij het woord shotjes wordt ik al misselijk. Ik ga dat spel echt niet doen! Ik ben niet gek!

Alle 11 de jongens nemen plaats op de banen tegenover ons. Er schuiven ook nog wat andere meiden bij aan. Net wanneer ik wil opstaan om weg te gaan, trekt Helena me terug op de bank.
'Blijf, dit wordt leuk.' zegt ze op een lachende toon, waardoor ik zeker weet dat ze dronken is.
Ik slik en zak onderuit.
'Ik dacht dat jij niks meer met Sky en zijn vrienden te maken wilde hebben?' fluister ik naar Helena.
'Één spel kan toch geen kwaad.'
Helena draait haar hoofd weer om naar Lotte.
Zodra iedereen een plekje heeft gevonden begint Sky het spel uit te leggen: 'Het is simpel. We hebben allemaal shotjes op dit dienblad staan. Iemand begint met een vraag aan iemand te stellen. Als je de vraag hebt beantwoordt met ever moet je een shotje nemen. Als je de vraag antwoordt met never, hoef je niks te drinken.'
Zenuwachtig punnik ik aan mijn nepnagels. Ik wil hier dit spel niet spelen. Ik drink nooit...
'Oké, let's go. Ik begin wel.' zegt Sky zelfverzekerd.
'Harry, never have I ever, gekust op een eerste date?'
Het is stil in de cirkel en ieder heeft hun blik gericht op Harry, de brunette die naast Ryan zit.
'Ever natuurlijk.' antwoordt Harry lachend.
Grijnzend pakt hij een shotje van het dienblad en in één keer gooi hij het drankje zijn keel in.
Met een verzuurd gezicht wijst hij naar een blonde jongen.
'Simon, never have I ever, iemand dronken gemaakt om seks te krijgen?'
Meteen schiet iedereen in de lach.
Simon begint na te denken, en antwoordt uiteindelijk: 'Never.'
Weer schiet iedereen in de lach. De enige vraag die nu in mijn hoofd opkomt is, is dat heel gek? Zelfs Helena en Lotte liggen helemaal in een deuk. Waarschijnlijk komt het door de hoeveelheid alcohol die ze op hebben. Nu is het Simon zijn beurt en hij richt zijn blik op Lotte.
'Lotte, never have I ever, naar een stripclub geweest?'
Lotte begint diep na te denken en antwoordt uiteindelijk: 'Ever.'
Zelfverzekerd pakt ze een shotje en giet ze het in één keer haar mond in. Natuurlijk stelt ze de volgende vraag aan Helena. En ik heb gelijk...
'Helena, never have I ever, seks gehad in een auto?'
Iedereen kijk Helena aan, inclusief ik. Vanuit mijn ooghoek zie ik Sky grijnzend op de bank zitten. Meteen trek ik een vies gezicht bij de gedachte.
'Ever.' antwoordt ze uiteindelijk.
Ze pakt een shotje en ook zij giet alles in één keer naar binnen.
'Ja joh, er kan nog wel wat bij.' mompel ik tegen mezelf.
Zodra ik mijn naam hoor schrik ik op.
'Leila, never have I ever...'
Met een rood gezicht kijk ik haar aan. Ik heb mijn handen gevouwen en bijt hard op mijn lip.
'Iemand ontmaagd?'
Mijn ogen worden groot en ik moet met moeite zorgen dat mijn mond niet open valt. Hoe kan ze me dit aandoen?!
Één van de jongens hoor ik roepen: 'Je bent maagd hé!'
Ik voel dat mijn hoofd rood aan loopt en zo snel als ik kan antwoordt ik: 'Never.'
Serieus Helena, nu weet ook meteen iedereen dat ik maagd ben... Het enige positieve aan deze vraag was dat ik nu niet hoef te drinken. Ineens besef ik me dat het mijn beurt is om een vraag te stellen. Ik ken nauwelijks iemand en ik heb geen zin in Sky, dus neem ik Ryan.
'Ryan, never have I ever, iemand gebruikt voor seks?'
Zonder enige twijfeling of schaamte, antwoordt Ryan: 'Ever.'
Nadat Ryan zijn shotje op heeft, stelt hij zijn vraag natuurlijk aan Sky.
'Sky, never have I ever, seks op een eerste date gehad?'
Sky pakt alvast een shotje en voordat hij het spul naar binnen giet antwoordt hij: 'Ever.'
Net voordat ik mijn mobiel wil pakken, hoor ik weer mijn naam.
'Leila, never have I ever...'
Meteen kijk ik Sky aan. Wat een lul is hij! Ik heb hem een paar minuten geleden gezegd dat ik niet aan drinken deed en nu zorgt hij ervoor dat ik iets moet gaan drinken! En er zijn nog zoveel andere mensen om uit te kiezen, waarom mij?
'Een porno video gekeken.'
Nee, nee, nee, nee, nee, dit telt niet mee. Helena had me een keer gedwongen, dus ik vindt dat het antwoordt niet geld. Ik wil never antwoorden, maar Helena verpest het weer eens. Ze geeft me een por en begint te grinniken. Met woedende blik kijk ik recht in haar donker bruine ogen.
'Ever...'
Ik richt mijn blik op de shotjes en met moeite hou ik mijn trillende handen zo stil mogelijk. In heel mijn leven heb ik nog nooit alcohol gedronken, wat ik graag zo wilde houden, en nu moet ik ineens aan een shotje gaan beginnen!
'In één keer naar achter gooien.' hoor ik Sky zeggen.
Twijfelachtig kijk ik naar het rood, bruine spul. Heel langzaam net ik het glaasje aan mijn lippen. Ik zie dat iedereen me aankijkt. Ik knijp mijn ogen dicht en gooi zoals Sky zei het spul in één keer naar achter. Nauwelijks hou ik het zoete spul in mijn maag.

Na anderhalf uur spelen is het spel eindelijk klaar. Gelukkig hoefde ik maar één keer te drinken. De rest van de vragen heb ik allemaal beantwoordt met never, niet dat dat zo fijn was, want iedereen lachte me uit. Iedereen op de banken in de stomdronken, behalve ik. Na al die shotjes hebben ze ook nog bier gezopen. Het verbaasd me dat ze alles nog in hun lichaam kunnen houden. Net als de rest ligt Helena ook bijna gevloerd. Haar hoofd ligt op Lotte haar schouder, terwijl Lotte haar hoofd over de bank naar achter hangt. De rest van de groep ik ook stil en niemand zegt een woord.
'Gaan we zo weg.' fluister ik tegen Helena, zodat niemand anders me kan horen.
Vermoeit zoeken haar handen naar haar mobiel, die gewoon op haar schoot ligt.
'Nu al? Het is pas 3:30. Het begint juist nu gezellig te worden.' zegt ze en met heel veel moeite glimlach ze. Met opgetrokken wenkbrauwen kijk ik haar aan. Haar ogen vallen bijna dicht en de knot die ze in had in er helemaal uit.
'Ja sure, het is nu echt gezellig.' mompel ik.
'Kan je anders wat water voor me halen?' hoor ik Helena kreunen.
Verbaasd kijk ik haar aan. Zei ze nou water? Die meid gaat echt een kater krijgen.

Zuchtend ga ik weer aan de barkrukken zitten.
'2 water graag.' zeg ik met mijn laatste woorden.
Ik ben echt doodmoe. Het liefst wil ik mijn hoofd gewoon op de bar leggen en gaan slapen.
Om mezelf wakker te houden scroll ik een beetje door Instagram. Ineens merk ik dat iemand naast me gaat zitten. Eerst dacht ik dat het Sky was, maar het is iemand anders. Ik herken hem van het spel. Alle jongens noemen heb Chad, dus dat zal zijn naam wel zijn. Met zijn fel blauwe ogen kijkt hij me aan.
'Vond je het ook een leuk spel?' vraagt hij aan me.
Aan zijn stem hoor ik dat hij net zo dronken is als de rest hier.
'Ik heb het niet zo op die spellen.' antwoordt ik vermoeit.
'Jij bent zeker zo'n braaf type?'
Ik haal mijn schouders op en richt mijn ogen weer op insta. Hij zal wel gelijk hebben. Ik ben tenminste niet iemand die graag feestjes viert. Eindelijk schuift de barkeeper 2 glaasjes naar me toe. Ik wil de glazen pakken en opstaan, maar ineens voel ik dat een sterke hand mijn pols vast houd. Geschrokken kijk ik Chad aan. Onze gezichten zijn nog geen 10 cm van elkaar vandaan. Zijn vieze rookadem vliegt mijn gezicht in. Meteen vol ik me een stuk wakkerder.
'Zou je me willen loslaten?' vraag ik op een boze toon.
Ik voel zijn warme hand langs mijn wang gaan. Met al mijn kracht probeer ik me uit zijn greep te trekken, maar hij is te sterk.
'Ze zei wat!' hoor ik ineens een geforceerde stem achter Chad zeggen.
Zodra Chad zich omdraait zie ik wie er staat, Sky. Met een boos gezicht kijkt hij Chad aan. Verrassend genoeg voel ik dat zijn hand mijn pols langzaam loslaat. Zodra hij me niet meer vast houdt, sta ik op van mijn kruk. Vechtend tegen de tranen ren ik naar de uitgang van de kroeg. Waarom ben ik zo'n watje? Ik had hem gewoon moeten slaan! Met verzwikte enkels door de hakken, stap ik in de eerste taxi die ik zie. 

The Love Shot✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu