[35]The Princess's Concern

157 20 0
                                    

Istana Asteon Kingdom,

"Haaaaaaaaaaaaaaaaaah........."

Arago yang baring di lantai mengeluh panjang.Einhart pula terlalu sibuk melihat tablet untuk perasan tentang keluhan lelaki yang sedang mengalami kemurungan buat sementara.

"Haaaaaaaaaaaah......"

Sekali lagi Arago mengeluh.Dan Einhart masih tak perasan.

"Haaaaaaaah......"

Untuk kali ketiga,skrin tablet yang dipegang Einhart retak kerana puteri itu menggunakan tenaga yang kuat di jari jemarinya yang halus.

"You're noisy.What's the problem,Mister Loser?",soal Einhart.

Arago perlahan-lahan mengangkat wajahnya yang elok mencium lantai dan memandang Einhart.Wajah lelaki itu pucat dan nampak kurus.

"Berapa lama lagi untuk aku tunggu Mimi balik ke sini dari London...?Aku rindukan dia...",ucap Arago dengan air mata jantannya mengalir di pipinya yang kusam itu.

"Why you're asking me?Just go contact her and you will know when she will return here"

Einhart menjawab soalan Arago dengan nada yang dingin.Perasaan marah sebab menyakitkan hati Mimi masih belum hilang walaupun dah lama ia berlalu.

"WHY EVERYONE'S SO MEAN TO ME?!!JUST TELL ME ABOUT HER,PLEASE!!!!"

Arago meluru laju ke arah Einhart,ingin memeluk kakinya untuk merayu dan meraung,namun rantai besi yang keluar dari belakang sofa menghentikan pergerakannya dengan melilit tubuh Arago.

"Don't.You.Dare.To.Touch.Me.With.That.Hands.Of.You"

Arago mengangguk laju sebaik sahaja mendengar arahan tersebut dari Einhart.

"Well,katanya dia akan balik selepas 3 minggu dari London.Jadi,dalam beberapa hari lagi dia akan balik",ucap Einhart lalu meleraikan rantai besi yang melilit tubuh Arago.

"Huh?Macam mana tuan puteri tahu tentang tu?",soal Arago.

"Sebab beta selalu berhubung dengannya menggunakan alat komunikasi berteknologi tinggi seperti ini~"

Einhart mengoyangkan tablet ditangannya di hadapan wajah Arago yang ternganga luas mulutnya.Nasib baik putih dan bersih sahaja giginya.Kalau tak kena penampar tuan puteri.

"Tapi,rasanya mungkin dia akan sampai lebih lambat dari yang dijadualkan"

"Kenapa?Ada masalah yang berlaku ke?"

"Ya.Dia beritahu kapal terbang yang dinaikinya diserang oleh sekumpulan raksasa,dan dia bunuh kesemuanya seorang diri.Tapi,3 kali ianya terjadi"

"Tiga kali ia berlaku......macam ada orang sasarkan kapal terbang tersebut,atau sasaran mereka ialah Mimi..."

Arago memegang dagunya,berfikir.Einhart menongkat dagunya dengan tangan kirinya.

"Jika andaian kau betul,siapa yang lakukannya,dan apa motif mereka berbuat sedemikian"

--------

"

Second Form Sword-Style,Cresent Moon"

SWISHH!!!!

Hayunan pedang Mimi menghasilkan serangan yang berbentuk bulan sabit memotong beberapa raksasa yang berada dalam lingkungan serangan tersebut.

Raksasa yang tidak sempat mengelak serangan tersebut tubuh badan dipotong kepada dua dan jatuh menjunam ke bawah.

'Wind Magic'

THIRD LOVE:THE HISTORICALWhere stories live. Discover now