[55]Words That Bring Countless Question

44 9 0
                                    

Saya berjaya buka portal untuk pergi ke Abyss of The World. Malangnya, saya tak berjaya bawa Ratu Elis pulang.

Memori Millialkyrie terhenti di situ. Terhenti ketika diri Millialkyrie di masa lepas cuba untuk membuka portal ke Abyss of The World.

Semua hanya memandang ke arahnya, tanpa bersuara langsung. Mereka memikirkan yang Millialkyrie akan terus tunjukkan memori silamnya kepada mereka tidak lama kemudian.

Namun,

Itu sahaja yang saya akan tunjukkan kepada kamu semua. Yang lain saya akan cerita sendiri.

"Hah?!"

Mereka tidak dapat menahan diri daripada terkejut apabila mendengar perkara tersebut.

Millialkyrie mengangkat bahunya dengan tersenyum.

What? Have I ever said, that I will show everything? I didn't said it, right?

Millialkyrie berkata dengan nada bermain, menambahkan amarah mereka semua kerana merasakan diri mereka dipermainkan oleh Millialkyrie.

Walaupun begitu, Einhart menenangkan dirinya.

"Jadi, beritahu saya.... apa yang terjadi selepas kau gagal untuk bawa Ratu Elis kembali semula?"

Sebelum saya jawab soalan itu, apa yang Arisakyriel tulis? Dia ada tulis tentang perkara tersebut, atau tidak?

Einhart menggeleng kepalanya.

Sejujurnya, memang ada Arisakyriel menulis tentang perkara tersebut. Namun, dia tidak memberikan keterangan yang jelas.

Apa yang ditulis, hanyalah tentang Raja Zack pulih sepenuhnya selepas dua tahun kehilangan Ratu Elis. Dia menjalankan semula tugasnya sebagai seorang raja, namun mengalami perubahan personaliti.

Menurut yang ditulis Arisakyriel, perubahan personaliti tersebut yang membawa Millialkyrie dalam kesengsaraan yang sangat dalam.

Millialkyrie memandang ke arah Libra. Gadis itu berpeluk tubuh.

Hey, do you damn work. You got payment from my sister,after all.

"...... you're right. I shall play my role now"

Mata mereka semua fokus kepada Libra.

▪️▫️▪️

Masa Millialkyrie berada di dalam Abyss of The World hanyalah sekejap, mungkin dalam sehari. Namun, masa di dunia luar berlalu dengan pantas.

Jika Millialkyrie berada sehari dalam Abyss of The World, masa di dunia luar telah berlalu selama dua tahun.

Dia hilang selama dua tahun, tanpa memberitahu sesiapa ke mana dia pergi. Louis, butler peribadi yang selalu bersama Millialkyrie juga lenyap tanpa jejak, menyebabkan mereka tidak dapat mencari Millialkyrie.

Tugas Millialkyrie sebagai ketua Gold Phoenix diambil alih oleh penolong ketua Gold Phoenix, iaitu Julia.

Namun, tugas Raja Zack, yang dikendalikan oleh Millialkyrie sepanjang Raja Zack dalam kesedihan, tiada sesiapa yang mampu jalankannya dengan baik.

Kerana itu, menteri tiada pilihan, melainkan memaksa Raja Zack untuk bekerja. Walaupun begitu, Raja Zack masih tidak mampu untuk jalankan tugasnya.

Perkara tersebut telah menyebabkan kegemilangan kerajaan jatuh mendadak. Hubungan dengan kerajaan lain juga telah diputuskan.

THIRD LOVE:THE HISTORICALWhere stories live. Discover now