"Did you see the face these two make?It's so funny!"
"Right!But it's shame that i can't take picture of it...."
"Tak perlu risaukan tentang itu.Berbanding dengan wajah mereka berdua buat tadi,bukankah gambar seorang wanita yang berpangkat tinggi di kerajaan ini,berwajah pucat dan kehilangan cahaya dimatanya lebih menarik untuk dijadikan koleksi kita,Zika?"
"Betul tu,Maria.Tak lama lagi,kita dapat balas dendam....untuk abang kita berdua"
"Woah,sangat pelik untuk dengar itu daripada seseorang yang baru sahaja bercakap tiada seseorang pun di dunia ada hak untuk bunuh orang lain,walaupun untuk balas dendam!"
Zika tersenyum kepada Maria,kembarnya.
"Nah,hanya cakap sahaja,tidak maksudkan langsung"
"Tapi tak sangka senang untuk kita jalankan rancangan kita untuk jatuhkan reputasi Puteri Einhart"
"That's right.Dengan kuasa kita berdua untuk ubah penampilan kita kepada sesiapa sahaja,cerita yang kita buat tentang dia tersebar dengan cepat di istana~"
Rupanya,khabar angin yang buruk tentang Einhart tersebar di istana berpunca daripada cerita palsu yang dibuat oleh kembar gadis ini,Zika dan Maria.
"Menyamar sebagai setiausaha dia yang paling menyusahkan....tapi disebabkan itu saya dapat tahu di pejabat miliknya ada pintu rahsia.Kunci untuk buka pintu itu sahaja saya tak dapat tahu kat mana...."
"That's not the main point of our plan.We only want to revenge older brother.But,i wonder why you spread the rumor about the princess sleep with a guy named Robert...?"
Maria membuat muka bingung,memandang ke arah Zika yang menanya soalan tersebut.
"Huh?Bukan Zika ke yang sebarkan khabar angin itu....?",soal Maria.
"Nope,not me.Kalau saya nak sebarkan tentang itu,ianya terlalu awal.Lebih baik saya sebarkan tentangnya di hari pusingan akhir MAM",jawab Zika.
"......jadi,siapa yang sebarkan khabar angin itu...?"
Namun,tiada di antara mereka berdua ada jawapan untuk persoalan tersebut.
------------
"......namun,kaum magik seperti Demon sangat ditakuti oleh kaum magik yang lain,termasuk manusia.Ianya kerana kekejaman mereka dalam menindas manusia yang sememangnya tidak mampu berbuat apa-apa.Kaum Demon juga sanggup membunuh kaum Fairy dan Mermaid ,hanya kerana mereka mahukan keseronokkan bertarung dengan kaum magik yang lain.Kerana itu...."
Penerangan yang diberikan cikgu tidak didengari oleh Misa walaupun matanya tertumpu kepada papan hitam yang penuh dengan nota-nota penting.Tangannya hanya memegang pen,namun dia tidak mencatit apa-apa nota langsung di buku notanya.
Fikirannya terganggu dengan apa yang dikatakan oleh pelajar perempuan yang tidak dikenalinya di perpustakaan.
'Urhh....what a troublesome.....Focus,focus....'
Misa mengetuk-getuk kepalanya,cuba untuk hapuskan pemikiran tersebut.
'What right do she have to kill someone?!'
Ayat tersebut membuatkan Misa naik angin sekali lagi,dan menyebabkan dia menghentak mejanya dengan kuat,menarik perhatian semua orang dalam kelas.
"Arisa Misa,did you pay any attention into my class?"
Soalan dengan nada yang keras dari cikgu yang sedang mengajar membuatkan wajah Misa menjadi pucat.
YOU ARE READING
THIRD LOVE:THE HISTORICAL
FantasySejarah. Setiap perkara ada sejarah tersendiri untuk diketahui.Begitu juga dengan kehidupan manusia.Kisah kehidupan mereka menjadi sejarah mereka. Tak kira ianya kehidupan yang menarik atau membosankan,gembira atau sedih,ianya tetap sejarah mereka d...