DUSH!!
Sorakan penonton semakin kuat apabila pemenang sudah pun diketahui oleh mereka.
[MATCH OVER!WINNER,MISA]
"Hah...hah....."
Nafas Misa yang tercungap-cungap menjadi normal semula selepas menarik nafas tiga kali.
Lawannya yang terbaring tidak sedarkan diri dipandang sekilas sebelum berpaling ke belakang,keluar dari gelanggang perlawanan.
[NEXT MATCH...]
Misa duduk atas bangku di bilik menunggu.Pergelangan tangan kirinya dipegang.
"Ouch....!"
Rintihan sakit keluar daripada mulut Misa.Tangan kirinya menggigil kesakitan,berkemungkinan tercedera daripada perlawanannya sebentar tadi.
'Kali ni pergelangan tangan kiri...kecederaan sebelum ni pun belum pulih sepenuhnya lagi...'
Misa melepaskan keluhan yang berat.Memikirkan nasibnya yang pasti akan dimarahi oleh ayahnya.
--------------
"Misa pasti alami kecederaan di tangan kirinya akibat halang tendangan sisi yang kuat dari terkena kepalanya",ucap Ayumu.
"Kalau itu betul,dia dalam masalah.Bahunya yang terseliuh pun belum pulih sepenuhnya lagi sebab dia paksa diri untuk berlatih",ucap Yuuki yang sedang tidurkan anak saudaranya.
"Huh~Dah boleh agak yang dia bukan dalam keadaan yang baik.Sebab tumbukan dia tak pantas macam biasa.Tapi sangat susah nak tahu kalau Miyu dan yang lain memang cedera atau tak bila mereka berlawan"
"Protectors of Asteon's monster.These people are totally in whole different level"
Ayumu dan Yuuki ketawa pada masa yang sama.Apa yang dikatakan Yuuki memang betul.Protectors of Asteon memang tidak normal.
Miyu,memiliki kepantasan yang paling laju di Asteon Kingdom.Kecederaannya yang pulih dengan kepantasan yang tidak normal juga membuatkan dirinya lebih berbahaya.
Warashi,ketua keluarga Exorcist yang paling kuat di seluruh dunia.Memahiri semua teknik exorcist dan memiliki banyak shikigami yang kuat.Satu-satunya lelaki dalam Protectors of Asteon membuatkan dirinya lelaki yang terkuat dalam Asteon Kingdom.
Cister dan Caster,kembar yang merupakan pasangan paling menyusahkan dalam berlawan.Cister,si kakak berkeupayaan untuk mencipta apa-apa sahaja dari kuasa magiknya termasuk senjata lagenda seperti pedang Excalibur,malahan dia dapat mengetahui kelemahan musuh.
Caster,si adik memiliki kuasa magik yang paling tinggi sebagai Protectors of Asteon membuatkan semua serangannya memiliki daya pemusnah yang tinggi.Dia juga boleh support rakan-rakannya dengan meningkatkan kemahiran berlawan mereka.
Luvia,memiliki kekuatan fizikal yang luar biasa antara mereka semua.Satu tumbukan darinya cukup untuk berikan kecederaan yang parah.Jenis yang meluru ke musuh tanpa apa-apa perancangan menyebabkan dia mendapat gelaran Berseker Knight.Dia mampu menukarkan kekuatan fizikalnya kepada bentuk perisai.
Natsumi,pengguna kuasa api yang paling kuat di Asteon Kingdom,namun apinya tidak sekuat api hitam.Apinya yang paling panas mampu cairkan tubuh manusia.Dia juga dapat tingkatkan haba sekelilingnya untuk kuatkan lagi serangan apinya dan buat lawannya hilang fokus sepenuhnya.
Fuyumi,kuasanya sama dengan Zara,tapi di tahap yang jauh lebih tinggi.Berada di tahap yang lebih tinggi dari Zara,Fuyumi dapat mengawal cuaca sekelilingnya.Dia boleh buat hujan turun dengan lebat malah salji juga.
Akina,pengguna kuasa angin yang paling kuat di Asteon Kingdom.Anginnya mempunyai daun musim luruh menyebabkan dia dikenali sebagai Goddess of Autumn.Dia juga dapat mengawal cuaca sekelilingnya untuk tingkatkan serangannya.Dia boleh buat Asteon Kingdom mengalami ribut taufan sekirangnya dia mahu,tapi tidak dibenarkan oleh Einhart.
Sakura,yang paling jelita antara mereka semua.Pengguna elemen tumbuhan yang dapat mengawal semua jenis tumbuhan.Malahan dia dapat menumbuhkan apa-apa sahaja jenis tumbuhan dia mahukan tanpa memerlukan biji benihnya,termasuk dari dalam tubuh musuhnya.
Kesemua mereka sememangnya menakutkan dan lawan yang paling teruk untuk berlawan tanpa apa-apa perancangan kerana nyawa akan sekelip mata dicabut oleh mereka.
"Tapi disebabkan itulah mereka pertahanan terakhir kita apabila peperangan berlaku",kata Yuuki,mengusap rambut anak saudaranya yang lena tidur.
"Ya,pertahanan utama adalah askar dan kita,organisasi rahsia di bawah istana Asteon Kinhdom.Kedua adalah Mimi,Arago dan keluarganya.Walaupun Puteri Einhart selalu hantar mereka ke barisan hadapan untuk kurangkan kadar kematian askar"
"Bercakap tentang Arago,apa keadaan dia sekarang selepas kena dera secara mental oleh Einhart akibat tidak dibenarkan berjumpa dengan Mimi?",soal Yuuki.
"That guy should just die"
"Okay,i understand"
--------------
Crunch
Keropok perisa cili padi menjadi snek untuk Mimi sambil melihat pertandingan MAM yang berlangsung di Asteon Kingdom.
"Nnh....dia dapat cedera lagi.Tak mungkin dia dapat pulih sepenuhnya sebelum pusingan akhir,dan Yuuki pasti tak nak sembuhkan kecederaan dia"
Mimi menutup matanya dan menyandarkan dirinya.
'Lagi beberapa hari lagi...dan aku balik ke Asteon Kingdom semula.....'
THROB!
Matanya yang tertutup rapat terbuka semula dengan luas apabila dia merasai kesakitan di dadanya.Tangannya mengenggam baju di bahagian dadanya dengan kuat,cuba mengatasi rasa sakit tersebut.
'Sekali lagi....rasa sakit ni....'
Selepas beberapa saat,rasa sakit di dadanya reda.Tangannya yang mengenggam kuat bajunya rebah dengan perlahan.
'Ah....i want to return as soon as possible...'
Wajah Arago yang tersenyum manis kepada dirinya muncul di dalam mindanya sebelum Mimi menutup matanya.
'Arago......saya rindukan awak.But,how about you?Do you miss me....or not?'
Satu titisan air mata mengalir.
YOU ARE READING
THIRD LOVE:THE HISTORICAL
FantasySejarah. Setiap perkara ada sejarah tersendiri untuk diketahui.Begitu juga dengan kehidupan manusia.Kisah kehidupan mereka menjadi sejarah mereka. Tak kira ianya kehidupan yang menarik atau membosankan,gembira atau sedih,ianya tetap sejarah mereka d...