I'm cursed.That's what people around me said to me,including my parents.
Mereka mula berkata yang saya adalah anak yang disumpah,selepas nafas adik perempuan saya yang baru lahir di dunia ini berhenti apabila saya menyentuh tangannya.
Sejak itu,semua orang di sekeliling saya jauhkan diri mereka dari 'anak yang disumpah'.
Ibubapa yang sangat menyayangi saya sebelum kematian bayi adik perempuan saya,juga takut dengan saya,dan kebencian mereka sangat kuat.
"WHY?!WHY DID I GIVE BIRTH TO THIS CURSED CHILD!WHAT DID I DO WRONG?!"
Rintihan wanita yang membawa diriku ke dunia ini,sangat memedihkan hati ku.Tetapi,saya masih sayangkan mereka berdua.Saya masih sayangkan keluarga saya.....
That's why,please don't leave me alone....Hate me as much as you want,but please love as well.As long as father and mother didn't abandon me.....i'm okay with that...
But i never said those words to them.Because they don't want to listen to me,and i also didn't have any courage to tell that to them.
I'm afraid,that they will continue to hate me.
Dan kerana itu,kebencian mereka berdua terlalu kuat sehingga mereka berniat untuk bunuh anak lelaki mereka sendiri,ketika saya berusia 20 tahun.Selepas saya beritahu mereka berdua yang saya mahu keluar mengembara ke seluruh dunia.
"Kalau kau berniat keluar dari rumah ini,dan ragut nyawa orang lain....lebih baik kami bunuh kau sekarang juga!"
Ibu langsung tak menunjukkan rasa yang ragu-ragu,atau kesedihan diwajahnya ketika dia mencekik leherku dan memegang sebilah pisau di tangannya.
Ayah langsung tak menghentikan ibu.Dia hanya memandang dengan pandangan jijik ke arah anaknya.
Kenapa?Kenapa tiada kasih sayang yang tinggal di pandangan mata ibubapa ku?
Di saat terakhir ku di dunia ini,tolonglah pandang ke arah ku dengan pandangan yang penuh dengan kasih sayang,seperti dahulu.....
Akibat pemikiran tersebut,'sumpahan' yang berada di dalam diriku bangkit dan meragut nyawa mereka berdua tatkala diri mereka diselubungi kegelapan yang dikeluarkan dari tubuhku.
Namun,bukan nyawa mereka sahaja yang diragut.Apabila saya melangkah keluar dari rumah,nyawa semua orang di kampung yang kecil juga hilang.
Kerana itu,saya tinggalkan kampung tersebut yang banyak membawa kesakitan ke hati saya.
-----------
'Sumpahan' yang meragut nyawa ini akan aktif apabila perasaan mahu disayangi dan menyayangi terbit dalam diri saya.Dan ia akan meragut nyawa orang sekeliling saya,termasuk nyawa hidupan lain di dunia ini.
Pokok,tanah,haiwan.....nyawa kesemuanya akan diragut oleh saya sebaik sahaja sumpahan tersebut aktif.
Sumpahan tersebut juga membuatkan saya tidak akan mati dan menjadi berusia.Rupa ketika berumur 20 tahun ini akan kekal buat selamanya.
Tidak mahu lagi meragut nyawa,saya mula jauhkan diri dari manusia lain dan tinggal di dalam hutan.
Namun,semuanya berubah apabila Earth dan Magic World bergabung,kerana saya berjumpa dengan seorang gadis yang cantik.
Tubuh badannya yang kecil dihiasi dengan rambut hitam panjang yang cantik dan berkilauan,begitu juga sepasang mata hitamnya.Tambahan,kulit yang putih menyempurnakan kesemuanya.
Melihat gadis tersebut buat pertama kali,hati ku tertarik dengan kecantikannya.
Namun,'sumpahan' yang berada dalam diriku tak membenarkan saya untuk bersama saya.Nyawanya akan diragut oleh saya bila-bila masa sahaja.
Kerana itu,saya jauhkan diri daripada dia.Namun....
"Mister!Why're you alone in this forest?Don't tell me you live here?If so,where's your house?"
Tak kira berapa kali dirinya dijauhkan,
"Do you have a tongue or not?!Answer my question,mister gloomy!"
Gadis tersebut masih dekatkan dirinya dengan saya.Walaupun mulut dan perangainya membazirkan kecantikkan yang dimilikinya.
Tapi itu yang buat saya makin tertarik dengan dirinya.Kerana itu,saya buat keputusan untuk bersama dengan gadis tersebut.
Kami berdua mengembara bersama-sama.Pengembaraan bersamanya sangat menyeronokkan,dan banyak yang saya belajar mengenai dirinya sepanjang pengembaraan kami berdua.
Walaupun mulut dan perangainya kasar macam lelaki,namun dia menjaga penampilan dirinya.Rambutnya dijaga dengan sangat teliti.Dia akan jadi sangat marah apabila rambutnya rosak.Apabila ditanya kenapa,katanya dia mempunyai warna rambut yang sama dengan ayahnya.
Selera makannya yang besar adalah masalah yang terbesar kerana perbelanjaan terlalu tinggi.Dan ianya sangat mengejutkan dia tahu memasak.Kerana gadis sepertinya kelihatan tidak pandai memasak.
Setelah lama kami berdua bersama,perasaan yang istimewa mula terbit dalam diri kami.Dan kerana itu,kami menjalinkan hubungan yang istimewa.
------------
Dia ada ceritakan sedikit tentang keluarganya kepada saya.
"Ketika adik saya baru lahir,kami sekeluarga terdengar suara.Suara tersebut mengatakan,You're one of the chosen one.You will bring the change to this world with the power giften to you.Your eyes will see the future.With that eyes,you will change the fate people around you.
Selepas suara itu menghilang,dahi adik saya bercahaya dan kami lihat,ada ukiran naga didahinya.Kemudian ianya hilang"
Dia beritahu,kelahiran adiknya membawa perubahan kepada ayahnya.Ayahnya mahu gunakan kebolehan yang dimiliki oleh adiknya untuk kuasai Magic World.
Namun ibunya menentang.Dirinya pula tidak mampu berkata apa-apa kerana dia baru berusia 4 tahun ketika itu.
Setelah sebulan ibu dan ayahnya bergaduh tentang perkara tersebut,ibunya menyuruh dia larikan dirinya dan adiknya dari ayah mereka yang mula hilang kewarasan,berniat untuk membunuh isterinya yang menghalang rancangannya.
----------
Saya merasakan yang 'sumpahan' dalam diri saya telah hilang.Kerana kami telah lama bersama,dan nyawanya masih berada dalam dirinya.
Namun,pemikiran tersebut hancur serta-merta apabila tubuhnya rebah ketika bibir kami bersentuhan,dengan permandangan laut dan matahari yang terbenam.
"Hey.....you're still alive,right....?Please don't joke around.This kind of joke is too far!"
Matanya yang tertutup rapat,tidak terbuka tak kira berapa kali namanya dipanggil.
Nama gadis yang istimewa bagi diriku.Nama gadis yang mencuri hatiku dengan kecantikannya dan personalitinya.Nama gadis yang membawa kehangatan kepada diriku apabila dirinya tersenyum manis.
Namanya,Millialkyrie Nightfall.
Nama panggilnya,Mimi....
Kakak kepada Arisalkyrie Nightfall,Pemaisuri Asteon Kingdom.
*pandang readers dengan muka biasa*
Well,i got nothing to say!Ada banyak plot twist dalam chapter ni,jadi mesti pening kan?
Kalau pening,ambillah Panadol~
Dan dapatkan pemeriksaan doktor sekiranya sakit kepala tidak berkurangan.Covid-19 masih meliar di luar.Sila jaga kesihatan semua.
Oh,sebelum tu,kalau ada readers yang rasa 'sumpahan' yang lelaki dalam chapter ni ada serupa dengan satu watak dari anime,author dengan jujurnya kata,memang idea untuk watak lelaki ini datang dari satu watak anime.
YOU ARE READING
THIRD LOVE:THE HISTORICAL
FantasySejarah. Setiap perkara ada sejarah tersendiri untuk diketahui.Begitu juga dengan kehidupan manusia.Kisah kehidupan mereka menjadi sejarah mereka. Tak kira ianya kehidupan yang menarik atau membosankan,gembira atau sedih,ianya tetap sejarah mereka d...