"Başla Turna.""Dedem felç geçirmiş ve yatağa mahkum kalmış. Onlar istememişler dedem ile görüşmemi telefonunu elinden almışlar. Birde o adam annemin emanetlerini yanındaki o kadının ellerine bırakmış."
"Sende geri dönüp, hakkını geri alacaksın. Annenin emanetlerini koruma altına alacaksın ve dedeni onların elinden kurtaracaksın. Yanlış mı anlamışım?"
"Öyle diyelim öyle olsun o zaman."
"Olsun bakalım. O zaman yemeklerimizi yediğimize göre beni ilgilendiren konuya geçebiliriz."
Akif Bey yanında ki boş sandalyede bulunan çantadan çıkardığı dosyaları Turna Savcıya uzattı.
Turna, Akif Beyin uzattığı dosyaları elinden alarak, en üstte duran dosyayı sağ eline alıp sol elinde kalan dosyaları yan tarafındaki boş alana bıraktı. Turna dikkatini sağ elindeki dosyaya vererek kapağını açtı. Akif Bey de, Turna Savcı dosyanın kapağını açar açmaz konuşmaya başlamıştı.
"Operasyon çok büyük ve başındaki adamı bulamıyoruz. Senin çocukluğuna dayanan bir dava aslında. Yıllarca birçok savcımızı ve ailesini kaybettik ama bir adım yol kat edemedik. Sınır ilimizde olmadığı halde terör örgütlerinin silah kaynaklarının büyük oranı burası görülüyor. Sen kendi ilini, ilçeni benden daha iyi bilirsin. Milletvekilleri, valileri kaymakamları hatta savcılarını dahi kendi ilinden olmasına çabalıyorlar. Başka illerden yolladığımız vali ve kaymakamları dilekçelerle yollatmışlar. Şu anki vali ve kaymakam başa geçene kadar devletin yolladıklarını istenmemiş, şikayetler sayesinde görevlerinden alınmış. Birkaç defa gizli ajanlar yolladık ama hiçbir olumsuz olay duymadık. Valiye kaymakama kadar içine girdik ama her biri işinde gücünde kavrulan insanlar. Milletvekilleri, Belediye Başkanları ikişer üçer defa değişmiş. Sadece valisi ve kaymakamı sürekli değişmesine rağmen uzun yıllar aynı kişiler devam ediyor. İşin ilginç yanı, halk bu ikilinin yanında ve toz kondurmuyor. Hiçbir usulsüzlükte görünmüyor. Habersiz teftişler dahi yapıldı. Fakat hiçbir usulsüzlüğe rastlanmadı."
"Peki hiçbir şekilde olumsuz bir şey bulamıyorsanız. Teröristlerin silah kaynaklarının bu ilde gerçekleştirdiğini nasıl biliyorsunuz."
"Birkaç defa baskın yapıldı ve silahlar yakalandı ama elimize sağlam kimseyi geçiremedik."
"Nasıl yani?"
"Operasyon sırasında karşı taraf çatışmak yerine kafasına sıkıyor. Elimizde olan ise dalga geçer gibi bir sembolle baş başa kalmak. Sanki kendilerini hatırlatmak amaçlı, lokma atıyorlar önümüze."
"Peki tüm operasyonlarınız sonuçlandı mı?"
"Maalesef sadece birkaçı, diğerleri boş çıktı."
"Kaç operasyondan kaçı boş çıktı."
"Tam hatırlamıyorum ama sana yüzde doksanı diyebilirim. Sorduğun soruların cevapları dosyalarda yer buluyor."
Genç savcı başını aşağı yukarı sallayarak, diğer dosyalara da üstü kapalı göz atmaya başladı. Fakat dosyalar o kadar çoktu ki iki gününü incelemek rahat alırdı. Elindeki dosyaların kapağını kapatarak diğer dosyaların üzerine koydu. Umursamazlığını takınarak suyundan koca bir yudum aldı. Akif Bey bu kızın soğuk kanlılığına oldu olası hayrandı. Bir konu daha vardı ki hayran olduğu, kendini tutamayarak merakını ses tonuna da iliştirip sorusunu yöneltti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Son Hıçkırık (Savcı ve Komutan güçlü kadın serisi)
Action"Bu kadar hak, hukuk zırvalığı yaptıktan sonra bu son yaptığınız ile çelişmedi mi sizce de Savcı Hanım? " " Siz kim oluyorsunuz da, benim savcılığı mı eleştiriyorsunuz? " Genç komutan alaycı bir şekilde gülümser. Nedenini bilmediği bir şekilde bu ka...