14. Bölüm

27.4K 2.2K 235
                                    

Hatice şaşkınlığını gizlemeden başını aşağı yukarı sallayarak mutfaktan çıkmıştı. Birkaç yılını geçirdiği bu evde imam nikahlı kocası dahi masasında bir yer vermemişken Turna Savcı masasına oturmadığı için kızmıştı. Hatice yılların bastırılması yüzünden mi bu kadar mutlu hissetmişti bilemedi. İçinde mutluluğa dair oluşan tuhaf duyguları bir kenara koyarak Kadir Bey'in kapısına vurup iznini alarak içeri girmişti.

Kadir Beye tebessüm ederek "Günaydın efendim. Turna Hanım, Tuğba Hanımı mutfakta bekliyor." diyerek odaya girme sebebini belirtmişti.

Kadir Bey karşısında konuşan kadını gördüğünde şaşırsa da güler yüzünü esirgemeden "Tabi kızım." demişti. Turna torununun biri ile bağrışmalarını duymuştu. Yanına geldiği zaman Doruk konusundan sonra neler olduğunu soracaktı. Fakat kınalı kuzusu Doruk'un konusunu konuşmamak için yanından kaçar gibi gitmişti.

Hatice'nin hakkında doğru dürüst bir şeyde bilmiyordu. Nemrut gelininin ailesi geldiğinde o gelmezdi. Zaten oğulları Salih'e de bir düğün bile yaptırmamışlardı. Neden düğün yapılmadı dendiğinde kızın Salih'e kaçmış olmasından ve düğünde istemediğinden bahsedilmişti. Kadir Bey "Şu adamın neyine kaçmış." diye düşünse de o aile ile muhatap olmadığı için umursamamıştı. Hatice'nin mahcup bir şekilde konuşması ve burada olması da kafasının karışmasına ister istemez neden olmuştu.

Tuğba Hemşire, Kadir Beye yönelik "İzniniz ile efendim." diyerek Hatice'nin yanında bitmişti. Turna Hanımın neden çağırdığını merak ederek Hatice'nin koluna dokunup kendine dönmesini sağladıktan sonra kısık ses ile "Bir sorun mu varmış, neden çağırıyor?" deyince Hatice gülümseyerek hemşireyi cevaplamıştı.

"Sorun yok bildiğim kadarıyla, kahvaltı için çağırdı."

Tuğba Hemşire duyduğu sözler ile gözlerini büyütmüştü. Turna Savcıyı tanımıyordu ama diktatör biri olduğunu fark etmişti. İnsanlara karşı çok sertti ve bu onda ister istemez uzak durma hissi yaratıyordu. İlgisini çeken diğer konu ise dedesine fazlaca mesafeli olmasına rağmen Kadir Bey'in Turna Hanım her odadan çıktığında yüzünde güller açmasıydı.

Odada olmadığı için içeride neler olduğunu bilemiyordu ama bu soğuk kadının Kadir Beye buz gibi olmasına rağmen güldürebilmesine de anlam veremiyordu. Tuğba Hemşire mutfağa geçerken Hatice de kızını alıp öyle mutfağa geçmişti.

Turna karşısında ayakta durup kahvaltı masasına geçmeyen kişilere kafasını yönelterek "Oturmak için neyi bekliyorsunuz?" diyerek eli ile sandalyeleri göstermişti. Nazlı şaşkınlığını diline vurarak konuşmaya başlamıştı. Turna ve Tuğba Hemşire küçük kızın söylediklerine üzülsede sessiz kalmış ve Hatice dışında herkes konunun kapanması için bir şey demeden masadaki koltuklara oturmuştu.

"Nasıl yani biz yemek masasında hiç yemek yemeyiz ki! Değil mi anne? Hem babaannemler görürse ceza verirler yine bize."

Hatice kızını uyarırcasına "Nazlı sana yeni bir hayata başladık. Bugünden sonraki her şeyi unutacağız dememiş miydim?" kısık ses ile Nazlı'nın kulağına söylediklerinden sonra Nazlı ağzında fermar varmış gibi dudaklarını birleştirip elini dudaklarının üzerinden götürerek annesinin isteği ile sandalyeye oturmuştu. Hatice de servisleri açıp Turna Hanım dahil çayları yenileyerek herkesin önüne koyup oda masadaki kendi yerini almıştı.

Turna tazelenen çayına biraz baktıktan sonra konuşmaya başlamıştı.

"Öncelikle biraz konuşalım. Evin içerisinde dikkat etmeniz gereken şeyleri söyledikten sonra kahvaltımızı yapabiliriz. Nazlı senin beklemene gerek yok. Sen kahvaltını yapabilirsin. Burada kaldığınız süre boyunca kahvaltılara birlikte inilecek ve tam sekizde eksiksiz masaya oturulacak. Bugün bazı aksaklıklar olduğu için görmezden geliyorum. Tuğba Hanım bu kural içine Kadir Bey de giriyor. Evimde yabancı insan bulundurmayı sevmem. Her ikinizin ailesi de olsa buna dikkat etmenizi istiyorum. Benim iznim olmadan evde dişi sinek dahi olmayacak. Evin içinde ise üç maymunu oynayacaksınız. Tuğba Hemşire bu evde kaldığınız sürece maaşınızı benden alacaksınız. Hatice sana gelirsek ben sana İstanbul da bir hayat kurana kadar istediğin gibi burada kalacaksın. Tuğba Hemşire gibi sigortan ve maaşın verilecek. Evin işi ve yemekleri bir süre senden sorumlu olacak. Gördüğüm kadarıyla Nazlı'nın okul yaşı geldiği halde okula gitmiyor. Yarın Nazlı okula başlayacak sormak istediğiniz ya da kurallarıma uymayacağınızı düşünüyorsanız şimdi söylemelisiniz. Gereken diğer bilgiler ayrı ayrı özel konuşulacaktır."

Son Hıçkırık (Savcı ve Komutan güçlü kadın serisi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin