Maddie
Met de witte bakjes vol chinees eten verspreid op bed, lagen we samen een film te kijken. Samen gingen we op in de film en anderhalf uur lang genoten we de stilte die om ons heen hing. Ik genoot van zijn aanwezigheid en van zijn arm om me heen, totdat ik het verloor van de strijd met mijn slaap.
Nu het zonlicht door de gordijnen schijnt open ik voorzichtig mijn ogen. Het duurt enkele seconden voordat ik doorheb waadoor ik het zo warm heb en wat er gisteravond precies is gebeurd. Voorzichtig probeer ik me uit zijn greep te wringen, maar hij slaat enkel zijn armen steviger om me heen. Ik til draai enkel mijn hoofd om te kijken of hij wakker is, maar zijn gesloten ogen en de zachte geluidjes die zijn mond verlaten geven al antwoord. Ik laat mijn hoofd weer vallen en kijk voor me uit. Ik staar naar de kleine opening van de gordijnen en denk terug aan gisteravond. Zonder twijfel wist ik dat ik hem gisteravond ging vergeven. De afgelopen dagen waren een hel en hebben mijn ogen geopend.
Ik ben verliefd op hem.
Zonder enige twijfel schiet de gedachte door mijn hoofd, en voor het eerst word ik er niet bang van. In plaats daarvan ontstaat er een kleine glimlach rond mijn lippen. Degene die in het begin zo afstandelijk was, die regels opstelde, die zo min mogelijk met mij te maken wilde hebben, heeft ervoor gezorgd dat ik hem volledig vertrouw, mijn hele levensverhaal aan heb verteld en mij een gevoel geeft wat ik niet ken.
'Aan dat nadenken moeten we ook eens wat gaan doen.' mompelt hij. Zijn greep verslapt iets en meteen draai ik me om. Zijn ogen zijn nog gesloten maar rond zijn lippen ligt een bijna onzichtbare glimlach.
Even opent hij zijn ogen en laat zijn ogen over mijn gezich glijden, maar dan sluit hij ze weer. 'Goedemorgen.' mompelt hij. 'Hey.' Hij slaat zijn arm stevig om mijn schouders en duwt me tegen zijn borst. Mijn hoofd ligt op zijn kloppende hart en mijn hand glijd in een traag tempo over zijn spieren.
'Waar dacht je aan?' Zijn stem is nog schor en het zorgt ervoor dat mijn nekharen rechtovereind gaan staan, maar op een goede manier. Ik open mijn mond, even wil ik hem alles vertellen. Alles wat er zojuist door mijn hoofd schoot wil ik hem vertellen, maar in plaats daarvan zeg ik, 'Ons.'
Ik voel zijn blik op mij branden en meteen kijk ik op. In zijn ogen zie ik iets van onrust maar ik ga enkel terug op zijn borst liggen. 'Aan hoe het begon en hoe we nu zijn.' mompel ik. Een zachte grinnik is zijn antwoord. Mijn ontdekking die zojuist door mijn hoofd schoot, laat ik weg. 'Ik had het zo mis.' lacht hij zacht. Opnieuw kijk ik op maar zonder dat ik hem echt aan heb gekeken heeft hij al zacht mijn kin vastgepakt en drukt hij zacht zijn lippen op de mijne. Hij blijft bij een tedere kus, maar de warme intensiteit schiet door mijn lichaam. 'Gelukkig ben ik bijgedraaid.' zegt hij tegen mijn lippen. Ik neem afstand en leg mijn hand zachtjes op zijn wang. Onder mijn duim die zachtjes over zijn wang wrijft, voel ik de harde stoppels maar hij heeft een genietende blik in zijn ogen.
'Hoe laat is het eigenlijk?' Ik laat hem los en draai me om om mijn telefoon te pakken. Verschillende berichten verschijnen op mijn beeldscherm en kreunend laat ik mezelf terug op het kussen vallen. 'Tien uur.' zeg ik terwijl ik de berichten van Mae lees.Mae 22.13 uur
Avery was hier hoor ik net. Reece is weg bij Vince en de jongens horen niks meer van hem. Wat is er aan de hand?Mae 22.25 uur
Je reageert niet. Gaat het te goed of moet ik langskomen?Mae 22.26 uur
Als ik je weer zo aantref als de vorige keer dan doe ik hem wat aan!Mae 22.47 uur
Bel me!Ik laat mijn telefoon vallen en negeer de berichten. 'Wat zegt ze?' Met zijn hand ondersteund hij zijn hoofd terwijl ik zijn doordringende blik op me voel branden. 'Dat Avery in de stad was en dat je bent verdwenen bij Vince en dat ze je wat aandoet als ze me zo vind als de vorige keer.' Hij lacht en ik draai mijn hoofd naar hem toe. 'Heb je Vince verteld dat je weg ging?' 'Hij was er niet. Ik heb het tegen Joan gezegd.' vragend kijk ik hem aan. 'Zijn moeder.' 'Misschien moet je hem bellen.' Ik trek mijn wenkbrauwen op en hij rolt enkel mijn zijn ogen. Hij draait zich om en dat is het moment dat ik het dekbed van mij afsla en uit het bed stap, maar meteen draait Reece zich om en kijkt me met grote ogen aan. 'Waar ga jij heen?' Ik loop naar mijn kast en pak verschillende kleren uit de kast en kijk hem niet begrijpend aan. 'Douchen.' 'Kom terug naar bed.' Hij klopt op het matras en kijkt mij verleidelijk aan. 'Nee, ik stink en ik wil douchen.' Dan pas laat ik mijn ogen door mijn kamer glijden. 'Wat is er gebeurd met het eten?' 'Opgeruimd.' zegt hij simpel. 'Hoe laat ben ik in slaap gevallen?' 'Halverwege de film. Ik heb alles opgeruimd en toen ben ik ook gaan slapen.' Hij haalt simpel zijn schouders op. Ik knik enkel. Dan draai ik me om en loop de kamer uit.
Ik draai de douche aan en kleed me uit. Ik bind mijn haar in een knot en ga ik onder de warme waterstralen staan. Ik sluit mijn ogen en geniet van de warmte die mij omsluit.
Ik schrik pas op uit mijn trans als ik twee armen om me heen voel. 'Als jij niet bij mij komt liggen dan kom ik wel bij jou staan.' mompelt hij in mijn oor. Ik open mijn ogen en draai me om in zijn greep. Zijn haar hangt nat over zijn voorhoofd en de waterstraaltjes glijdens langs zijn gezicht en blijven hangen bij zijn lippen. Met mijn hand veeg ik zijn haar uit zijn ogen opzij en sla mijn armen om zijn nek. Hij legt zijn handen stevig om mijn heupen en kijkt me doordringend aan. Ik geniet van zijn blik, maar toch verbreek ik het oogcontact wanneer ik mijn ogen sluit en mijn lippen stevig op de zijne druk.
JE LEEST
A new start
RomanceZe heeft een nieuw kapsel, een nieuwe naam en een nieuwe stad. Het enige wat ze nog mist is een huis. Maddie Jones vlucht van haar oude leven en haar toelating voor University of Portland zorgt ervoor dat ze eindelijk een mogelijkheid heeft om weg...