Maddie
Terwijl Reece nog ligt te slapen, ben ik wanhopig op zoek naar een goede kapper waar ik zo snel mogelijk een afspraak kan maken. Avery had gelijk. Mijn haar kan echt niet meer. Globaal lees ik de recensies terwijl ik luister naar de zachte geluidjes die zijn mond verlaten. Het is schattig om naar de luisteren, en even werp ik een blik op het volledig ontspannen gezicht dat naast me ligt. Ik kijk op het beeldscherm voor me en maak snel een afspraak deze ochtend. Voorzichtig haal ik zijn arm van mij af en stap langzaam uit bed. Wanneer Reece een kreun laat horen kijk ik naar hem, maar als zijn ogen nog gesloten zijn loop ik snel door naar mijn tas en pak het eerste setje wat bovenop ligt. Een lichte jeans met een zwarte hoodie.
Snel loop ik door naar de badkamer en draai de douche aan. Ik was mijn haren en poets mijn tanden en kleed me daarna snel weer aan.
Als ik weer in de kamer ben is het enige wat ik nodig heb een paar sokken. Voorzichtig graai ik in de tas, op zoek naar een klein bolletje sokken, maar blijkbaar niet voorzichtig genoeg, als Reece omhoog komt en met een slaperig gezicht op zijn onderarmen leunt.
'Waarom ben jij in vredesnaam al gedoucht?' Zijn stem is nog ruw van het slapen en als ik naar hem kijk haalt hij verslagen een hand door zijn ogen. Ik ga op bed zitten en doe snel mijn sokken aan, maar hij pakt me al bij mijn heupen en trekt me naar achteren.
'Dit noemen we wel vluchten.' mompelt hij. Hij haalt mijn haren uit mijn nek en drukt zijn lippen tegen mijn huid. Ik draai me om in zijn greep en pak zijn gezicht vast. 'Ik heb over twintig minuten een afspraak bij een kapper.' Met een diepe frons tussen zijn wenkbrauwen kijkt hij me aan. Hij pakt een lok en begint ermee te spelen. 'Waarom?' 'Omdat het er niet uitziet. Mijn eigen kleur is meer zichtbaar dan dat bruine. De uitgroei is belachelijk lelijk.' Hij rolt mijn zijn ogen maar tijd om wat te zeggen krijgt hij niet. Ik druk een snelle kus op zijn lippen en sta dan op. 'Met een uurtje ben ik wel terug.' Snel loop ik de kamer uit en stap in mijn schoenen. Ik kijk of ik Monica ergens kan vinden, maar die zie ik nog nergens.
Uit Reece zijn jaszak vis ik zijn sleutels en ik jog naar zijn auto. Voor het eerst zit ik achter het stuur in zijn auto en het valt me meteen op hoe klein ik ben ik vergelijking tot Reece. Ik verstel zijn stoel en de spiegels, en zoek het adres op in mijn telelfoon.Voor de kapperszaak kom ik tot stilstand en parkeer de auto. De zaak zit tussen verschillende boetiekjes aan de hoofdstraat van het drop. Verschillende mensen lopen met een beker koffie in hun handen naast elkaar te lachen en meteen ontstaat er een knus gevoel in mij. Ik zucht en stap uit, snel naar de kapper en meteen overvalt de warmte mij in de zaak.
Een vrouw van begin dertig komt naar mij toe met een hartelijke glimlach op haar gezicht, terwijl ik ongemakkelijk terug lach.
'Goedemorgen. Waarmee kan ik je helpen?' 'Ik heb een afspraak.' zeg ik simpel. Ik rits mijn jas los en kijk haar afwachtend aan. 'Helemaal goed. Kan ik je alvast wat te drinken aanbieden?' ze vraagt het terwijl ze naar de balie loopt en mij nogsteeds vrolijk aankijkt. Ik schud enkel met mijn hoofd. 'Op welke naam?' 'Jones.' zeg ik. Ze knikt. 'Je mag met me meelopen.' Ze wijst naar een stoel en gaat even met haar handen door mijn haar. Ik vertel haar wat ik wil en ze knikt goedkeurend.
Terwijl ze bezig is met mijn haar hebben we het over van alles en nog wat. De kapper waar ik normaal heen ging was nooit zo spraakzaam en vriendelijk. Ik heb hier inmiddels al bijna mijn hele afgelopen jaar verteld, een foto van Reece laten zien, die zij uitgebreid heeft gekeurd, en ook zij heeft geen moeite om dingen over haar eigen leven te vertellen.
Pas als ik weer buiten sta pak ik mijn telefoon en kijk hoe laat het eigenlijk is. Verschillende berichten duiken op, op mijn scherm maar pas als ik in de auto zit neem ik de tijd om ze te lezen.Reece 12.32 uur
We zijn twee uur verder. Wat ben je in vredesnaam allemaal aan het doen?Reece 12.41 uur
Heb je een date met iemand ofzo?!Ik grinnik bij zijn tweede berichtje en snel stuur ik terug dat ik eraan kom. Ik start de motor en rijd weg, met de muziek aan en tik mee op het ritme van de muziek. Toch word ik afgeleid door de Starbucks en zonder er verder over na te denken rijd ik naar de drive. Met wat ijskoffie's en wat te eten rijd ik terug naar huis.
Zodra ik de auto weer tot stilstand breng voor het huis, vliegt de deur meteen open. In een versleten zwarte spijkerbroek, met een grijze hoodie staat Reece in de deuropening. Met zijn armen over elkaar geslagen wacht hij totdat ik naar hem toe kom lopen.
Met het papieren zakje in mijn hand loop ik naar hem toe, en wanneer ik voor hem sta heeft hij grote ogen. 'Het duurde wat langer dan verwacht.' Hij haalt een hand door mijn haar en knikt enkel.
JE LEEST
A new start
RomanceZe heeft een nieuw kapsel, een nieuwe naam en een nieuwe stad. Het enige wat ze nog mist is een huis. Maddie Jones vlucht van haar oude leven en haar toelating voor University of Portland zorgt ervoor dat ze eindelijk een mogelijkheid heeft om weg...