İyi okumalar💙
💫
"Yemin ederim radar var adamda.." dedi. "Ne zaman sana yaklaşsam bildirim gidiyor."
Gülüp geri çekildim. Beha da ellerini belimden çekip kapıyı açtı. Babam anahtarı kendine çekip kaşlarını kaldırdı.
Gözleri bizde gezinirken derin bir nefes aldım.
"Hoşgeldiniz."
Bana bakıp başını sallarken Esat Bey de girdi peşinden..
"Hoşbulduk da..O kadar kişi varken kapıyı açmaya sen mi kalkıyorsun?"
Boğazımı temizledim. "Yok ben mutfaktaydım da.."
Babam bir şey demezken Esat Bey oğluna baktı. "Sen niye erken geldin?"
Beha başını belli belirsiz salladı. "Konuşuruz sonra.."
Bakışlarım ona dönerken kaşlarım havalandı. Bir şey mi olmuştu. Esat Bey de öyle düşünmüş olacak ki tekrar sordu.
"Bir şey mi oldu?"
Beha derin bir nefesle ciğerlerini doldurdu.
"Görev var."
Yutkundum. Kırılacak zamanı bulmuştu ayağım. Yüzüm düşerken Beha bir şey diyecek gibi olsa da sessiz kaldı.
Babam ve Esat Bey içeriye girerken düşen yüzümle peşlerine takıldım. Beha da aynı şekilde peşimden geldi.
İkili koltuğa yan yana oturduğumuzsda babam "tatlı mı yaptınız çok güzel kokuyor" dedi.
Güldüm. "Bilmiyorum ki. Bera sence tatlı mı yaptılar?"
Ters ters baksa da sesini çıkarmadı. Eylem başıyla onayladı.
"Evet baba. Ayva tatlısı"
"Melekler gelmedi mi?"
Lale "Yok gelmediler. Siz beraber değil miydiniz?" Diye cevapladı.
Babam ofladı. "Kim bilir nereye takıldılar. Bir de erken çıkmışlardı."
İçeriye giren Berkin'le bakışlar ona dönerken "Ne zaman çıkarıyoruz alçıyı?" Dedim heyecanla.
Soracasına bize bakarken eşinin yanına oturdu. Beha "Görev var da.." deyince güldü.
"Üzgünüm. Gidemeyeceksin"
Kollarımı göğsümde birleştirip kaşlarımı çattım. "Sen gerçekten doktor musun?"
Babam kahkaha attı. "İlk tıp kazandığında bende inanmamıştım."
Esat Bey de katıldı ona. "Baya inanmadı ama. Sen bizi mi kandırıyorsun dedi durdu."
Berkin "Evet doktorum ve onayım yok" deyince ona döndüm.
"Affetmeyeceğim işte seni görürsün. Sürün dur böyle."
Berkin ofladı. Oturduğu koltukta öne doğru eğilip dirseklerini dizlerine dayadı.
"Diyelim ki ben raporu yırtıp attım. O alçıyı da çıkardım.."
Göğsümde birleştirdiğim kollarım düşerken Beha kısık sesle güldü.
"Komutanın Beha ama sevgilin olduğunu göz önüne alıp sana kıyak geçiyorum bak. Git albaya sor bakalım üzerine basamadığın bir ayakla operasyona çıkıp hem kendi canını hem diğer askerlerin canını tehlikeye atmana izin veriyor mu?"
Yüzüm düşerken lanet olsun ki haklıydı.
Beha "Duyalım cevabını" derken bakışlarımı kaçırdım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAHUR-EHVENİŞER
Humor"Bir kalbe iki aşk da sığıyormuş sevgilim; bir vatan bir sen..." Küçüklüğümden beri bir kalbe iki sevginin sığacağına hiç inanmazdım. Bir sevgi varsa bununla yetinmeliydik. Biri varsa diğeri eksik olmalıydı. Annem varsa babam,babam varsa annem olmay...