İyi okumalar 💙
💫
Berkin 23 yaşında..
Berkin Psikiyatrist Orkun Aktaş'ın odasından çıktığında Caner Bey koridordaki bekleme koltuklarındaydı.
Oğlunun yüzünü bile bakmadan merdivenlere yönelmesiyle acıyla gözlerini yumdu. Hep evlatlarıyla sınanmak zorunda mıydı?
Damlayla aralarında geçen olayı kendine anlatmamakta ısrar eden oğlundaki değişimler onu psikiyatriste getirmeye zorlamıştı.
Elleri yumruk olurken usulca yerinden kalkıp doktorun odasına ilerledi. Berkin'in Aralık bıraktığı kapıdan tedirgin bir şekilde girdi.
Doktor Orkun dudaklarını birbirine bastırıp eliyle önündeki koltukları işaret etti.
Bir psikiyatrist olarak işi zaten insanları anlamaktı ama bir baba olarak Caner Bey'i bir abi olarak da Berkin'i çok daha iyi anlıyordu.
Önündeki dosyaları kapatıp masanın üzerinde ellerini koymak için boşluk yarattı. Caner Bey endişeyle kendisine bakarken derin bir nefes alıp verdi..
Tedirgindi Caner Bey. Bir haftadır gerek testlerin gerekse yapılan terapilerin sonucunda oğlunun neyi olduğunu öğrenecekti nihayet.
Orkun Bey hasta gizliliğine dikkat ederek Caner Bey'e oğlunun hastalığını en iyi şekilde anlatmaya başladı.
"Biliyorsunuz ki ilk geldiğiniz gün size şüphelendiğim bir hastalık olduğunu söylemiştim zaten ve doğru çıktı.."
Kısa bir es verdi. Caner Bey oturduğu koltukta rahatsızca kıpırdanırken Orkun Bey "Berkin şizofreni hastası." Diye devam etti.
Caner Bey'in aldığı nefes ciğerlerine yetmedi. Daha önce filmlerde ve kitaplarda defalarca duyduğu bu hastalık hakkında hiçbir bilgiye sahip değildi ve bu onu korkuttu.
Kalbi hızlı hızlı çarparken sulanmış gözleriyle önüne döndü. Orkun Bey bu hâlini fark edip ona biraz zaman verdi..
Ne zamandır bu hastalıkla savaşıyordu oğlu. Nasıl fark etmemişti.
Gözlerini kırpıştırıp doktora döndü. "P-peki neden yani nasıl olur bu hastalık?"
Orkun masanın üzerinde ellerini birbirine kenetledi.
"Birçok farklı sebebi var. Bunlardan biri de madde ve alkol bağımlılığı. Berkinde de sebep bu diye düşünüyorum.."
Caner Bey'in yüzüne tepkisini ölçmek ister gibi baktı. "Bir yıl kadar önce madde bağımlısı olduğunu biliyorsunuz değil mi?"
Caner Bey içi titreye titreye başını salladı. Damla'ya karşı kötü bir şeyler hissettiği ilk gündü..
Uzun zamandır modern pentatlona ilgili olan Berkin bir buçuk yıl önce ilgilenmeye başlamıştı.
(Modern pentatlon: Atıcılık,Epe eskrim, serbest stil yüzme, Binicilik ve 3 km koşudan oluşan yarışları içeren spor mücadelesi.)
Çoğu alanda kendini geliştirmiş ve nihayet yarışlara katılmaya karar vermişti. Ve katılmıştı da. Kimse bilmiyordu yarışlara katıldığını.. Kardeşinden başka..
Yarışların sonunda ikinci olmuştu ama kimin yaptığını o zamanlar bilmediği birinin ihbarıyla teste girmişlerdi. Kanında çıkan yüksek dozda kokain sebebiyle yarışmadan çekilmek zorunda kalmıştı.
Madde bağımlısıydı. Belki normalde etkilemezdi ama atış yarışlarının da olduğu bu yarışmada etkilemişti. Madde bağımlısı bir insanın eline silah alıyor olması fazlasıyla tehlikeli bir durumdu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAHUR-EHVENİŞER
Юмор"Bir kalbe iki aşk da sığıyormuş sevgilim; bir vatan bir sen..." Küçüklüğümden beri bir kalbe iki sevginin sığacağına hiç inanmazdım. Bir sevgi varsa bununla yetinmeliydik. Biri varsa diğeri eksik olmalıydı. Annem varsa babam,babam varsa annem olmay...