72 | @bulbulistan

142 10 51
                                    


Karanlıkla Dans Yarışması Kazananı | ABRbulbulistan

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

"Bilgiye aç bir kâtip, gerçeğe âşık bir realist, ölümü hatırlatan bir müptela, kendi halinde bir amatör ve insan bedeninde saklanan kanatlı bir ruh..." diyebilirsiniz...

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

İlk nasıl başladım, ne düşündüm hiç hatırlamıyorum. İlkokuldaydım ki yaklaşık on beş sene önce diyebiliriz. Kimseye okutmadan, sadece hayallerimi ve rüyalarımı yazmayı severdim. Mesela bir filmin sonu istediğim gibi bitmezdi, kafamdaki eksik taraflarını geçer tamamlardım. Yoksa beni çok rahatsız ederdi zihnimdeki o çığlıklar... Yazdıkça rahatlardım. Öğretmen bizden günlük isterdi, ama ben hikâye uydurmayı severdim ve bu yüzden de günlüğe hiç alışamadım. Ve böylelikle ilk okuyucum da ilk öğretmenim oldu. Sonra da farkında olmadan önce yavaş yavaş alışkanlık haline geldi. Yazmak bir tür egzersiz gibiydi ve zihnimi boşaltmayı da hep sevdim. Tanımadığım diyarlardan yeni arkadaşlar edinmek gibiydi; krallarla, prenseslerle, süper güçlü insanlarla, kahramanlarla, ölülerle ve hatta katillerle bile arkadaş olabilirdim. Trajedik bir son olacak ama o ilk defterim de -gözümün nuru- sonradan çalındı... :')

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Sessizlik, yalnızlık, boş sayfa... Son zamanlarda ise tüm bu ilham perilerinin aksine her şey ve herkes hunharca üzerimdeyken ve dünyalar kadar meşgulken o ilham gelir ya ve bir de yazamazsınız bir türlü, sonra da kaçar gider... Hiç sormayın bu derdimi... Ne kadar çelişkili cevaplar değil mi? İlham böyle bir şey demek, ters çalışıyor...

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Aslında vardı, ama kendisi kısa bir süre önce buradan ayrıldı. Şimdi ise aklıma ilk olarak Lunarkineesi ye ait olan "Prizmalar Ekseni" geliyor. Bu tür distopik hikâyelere bayılıyorum.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

"Kendini başkalarıyla kıyaslayıp da pes etme. Eğer penguenler diğer kuşlar gibi uçamadığı için pes etselerdi, yürüyemezlerdi." *7755660'dan

6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?

Bu soruyu zihnime, bilinçaltıma ya da oralarda dört dönen karakterlere sormak daha doğru olurdu. Şahsen bu sorunun gerçek cevabını ben de bilmiyorum. Sadece bir karakter geliyor, kulağıma hikâyesini fısıldıyor ve yazmam gerekiyor. Bu bazen paranormal, bazen tarihi, bazen aksiyon ve hatta bazen romantizm de olabiliyor. Gelen karaktere göre değişiyor. Bir hikâyenin ikinci kitabını isteyen okuyucular karşısında en çok da bu yüzden zorlanıyorum. Çünkü bir kere kalemle yazılan, bir daha kapımı çalmıyor ve sanki yazılınca da zihnimdeki bir hapishaneden özgürlüğe kavuşuyorlar ve bir daha da geri dönmemek üzere kanatlanıyorlar... ABR'den İbrahim'de o karakterlerden biri; yolun açık olsun İbrahim...

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Çok var, hepinizi de çok seviyorum. Ama ilk aklıma gelen, burada ilk yorum aldığım kişi cou-rise ve hikâyeyi okuduktan sonra etkilendiğini söyleyerek "çekip gidesim, sadece inanasım var..." demesini hiç unutmuyorum. ♡

8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Düzenlemek ya da temize geçirmek... Yazıyla ilgili en zor şeylerden biri olabilir kendi kendinin editörlüğünü yapmak... Bazen de o yukarda bahsettiğimiz karakterlerin kaçması hikâyenin ortasında da gerçekleşebiliyor ve öylece kalakalıyorum yarım kalmış taslakla, tamamlayamıyorum da... Tabakta çok var yarım dilim pasta, belki bir gün tamamlamak nasip olur...

9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Heyecan, bilinmezlik ve gerçekten başımıza gelme ihtimali olabilecek tüm şeyler sanırım... Ha bir de kalem, kâğıt, klavye... ;)

10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?

Sadece yazın. Aklınıza gelip de hikâyesini fısıldayan o karakterler her ne derse onu yazın. Bu saçma olabilir, delice olabilir, aklınıza yatmayabilir, sizi ziyaret eden o karakterle aynı partiye bile oy vermiyor olabilirsiniz. Hiç önemli değil. Sonradan düzenlemeniz gerekiyorsa düzenlersiniz. Önemli olan karakter kahveyi içip de kaçmadan önce ağzındaki her bir kelimeyi yakalayabilmek... Bilinçaltınızdaki sarsılmaz kültlerden dolayı korkmayın, çekinmeyin, sıkılmayın, yoksa onları küstürürsünüz. Ve hatta kalemi onların eline verin de aradan çekilin. O zaman çok ilginç şeyler olacaktır.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

İlk kez cesaretle Wattpad'de bir yarışmaya katılmak nasip oldu ve birlikte çok eğlendim. Hepinize de çok teşekkür ederim ve bizi buluşturana da şükürler olsun. Geriye bakıyorum ve buralara geleli 7 yıl olmuş... Bu süre içinde yaşıma, işime, gücüme bakmadan hala buralarda kanatlarımı germemin sebebi de sanırım çok abartmadan bu biz bize olan halimizi seviyor olmamdan dolayı... Hepimize bol zihin açıklığı ve de yol açıklığı dilerim efendim, selametle...

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin