21 | @acimatriyarka

134 18 4
                                    

Fatma'nın Portresi | acimatriyarka


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

 "Okur yazar" teriminin iki kısmını da hakkıyla icra etmeye çalışır.

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

On bir yaşında televizyonda hikaye yazan bir çocukla ilgili bir haber görmüştüm. Ben de denemeye karar vermiştim. Hatırlamıyorum ama oldukça acemice olmalı.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Bu sıralar doğadan ilham alıyorum. Bulutlar, ağaç dallarının duruşu, güneş ışığının vuruş açıları vs.

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Sevdiğim birden fazla yazar var. Şu an ilk aklıma gelen hakimeninkalemi'nin Schadenfreude adlı hikayesi oldu, öneriyorum, sürükleyici bir yazım tarzı var.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Sabrina, Olga'nın sözünü bir el hareketiyle kesti. "Başka 'ama' duymak istemiyorum. Benimle konuşmadan önce kendinden emin olman gerektiğini söylemiştim."

"Eminim."

"Değilsin. Kendinden emin olan bir insan sık sık karşıtlık bağlacı kullanmaz."

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Bir bulmaca oluşturup sonra onu çözmenin cazibesine karşı koyamadım.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Birkaç tane var. Örneğin bir hikayemde karakterler başka bir karakterin başına ne geldiğini tartışırken birisi "Geç kaldığımda annemin iç sesi." yazmıştı. Çok gülmüştüm. 

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Gizem/gerilim hikayelerinde kurgu, antik Çin'in porselen saraylarına benziyor. En ufak bir hata kurgunun tamamını çatlatmaya yetiyor. Bu yüzden hata yapmamaya çalışırken yazarken yavaşlıyor ve zorlanıyorum.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Bana göre ayrıntılar, tutarlılık ve hikayenin okurların hayatıyla özdeşleşebilir olmasıdır. Hikaye çok farklı şartlarda geçebilir ama okur bir şekilde karakterlerle empati kurabilmelidir.

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Kendi zihinlerinin dehlizlerinde yolculuğa çıkmaları. Ne varsa içimizde var.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Röportaj için çok teşekkür ederim.

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin