2019 Yılına Damga Vuran Paranormal Hikaye | Kayıp Ruhlar Ormanı
1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Merhaba öncelikle. Sanılanın aksine sıradan, halim selim bir insanım ve her şeyden önce anneyim.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
On dört yaşındayken yazdım ilk hikayemi. Televizyon yoktu evimizde, çözecek bulmaca, okuyacak kitabım kalmamıştı. Bende yazmaya başladım. Deftere yazıyordum ve Sağır oda ismini vermiştim. Annesi de dahil olmak üzere kadınları katleden bir seri katilin peşinde koşan Yiğit komiseri konu almıştım. Onu yaktım kimse nerede o demesin. Aradan geçen yılların sonunda wattpad ile tanıştım ve bir çok hikaye yazmaya çalıştım. Çalıştım diyorum çünkü gerçek anlamda yazmayı başardığım ilk kurgumun Kayıp Ruhlar Ormanı olduğunu düşünüyorum.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Herhangi bir şeyin ilham kaynağım olduğunu söyleyemem aslında. Her şey olabilir. Belki dinlediğim bir şarkı, doğa olayları ( KRO fırtınalı bir gecede yazılmaya başlandı) belki bir emoji. Gülmeyin ciddiyim, Gardiyan hikayemde kurbanların ağzına fermuar dikilmesi olayı fermuarlı emojiden gelmişti. Tuhaf belki ama gerçek bu :))
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
95busra Göldeki ev korku
MisssBleach Yerin altında gizem gerilim
Aklıma gelmiyor şu an başka ama listelerime eklediğim bütün hikayeler okunmaya değer kaliteli kurgulardır.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
"Hikmet, beni bulmayacak mısın?"
Ardından kıkırtıyla gülen şımarık kadın sesini duyduğunda eli ayağı titreyerek yeniden feneri çevreye tuttu. İki tarafını görmesini sağlayan fener arka tarafına döndüğünde cılız ışığını ondan esirgedi. Bir iki parladı ve söndü. Artık karanlık, fısıltı ve Hikmet baş başaydılar.
Feneri elinde faydası olacakmış gibi sıkı sıkı tutarken bağırdı.
"Kim var orada? "
Yağmurun ağaçlara çarparak çıkardığı seslerde kayboldu sesi. Korkudan kalbi göğüs kafesini zorlayacak gibi atıyordu. Cevap gelmedi titrek haykırışına. Koşmaya başladı. Yolda biriken çamurlu su her adımında pantolonunun arkasını çamura buluyordu. Birkaç dakikadır çakmayan şimşek, o koşarken çaktı. Şimşeğin şavkı önünü bir anlığına aydınlatırken bir kadın sureti burnunun ucunda belirdi.
Karanlık, Hikmet'in boğazından çıkan çığlığa benzeyen ses.
"Buraya gel! Kurtuluşun burada. "
Başka bir ses ve yeniden çakan şimşek. Suret kaybolmuştu. Korkunun sebep olduğu bir sanrıydı belki de.
"Buraya gel! "
Bu kez başka renge sahip bir sesti fısıldayan.
"Hadi buraya gel! " ve başka bir ses.
Sonra tüm sesler aynı anda fısıldamaya başladı. Hikmet kaldığı yerden koşmaya devam etti gittiği yönün farkına varmadan. Bir şimşek daha çaktı. Hikmet korkuyla açılan gözleriyle bir anlığına aydınlanan bulunduğu ortama baktı. Ormanın içindeydi. Kalbi durma noktasına gelmiş, fısıltıların sesi beyninin içinde davul çalıyordu. Ellerini başının arasına alıp dizlerinin üstüne çöktü. Bağırıyordu.
"Yeter! Yeter kesin sesinizi! "
Susmuyordu sesler. Beyni kafatasından ayrılacak gibiydi.
"Hikmet. "
"Hikmet. "
"Hikmet. "
Aynı anda onlarca farklı ses ismini fısıldıyordu. Ellerini başından çekip yere geçirdi tırnaklarını. Yağmur tüm şiddetiyle yağıyordu. Bir yıldırım daha düştü ormanın içindeki bir ağaca. Tırnaklarının içine kuru çam iğneleri battı.
Sesler durmuyordu.
"Hikmet. "
"Hikmet. "
Artık dayanamayacak hale gelmişti. Başını yere vurmaya başladı. Her vuruşunda bağırıyordu.
"Yeter! "
"Yeter! "
"Yeter! "
Azalan yağmur damlalarıyla birlikte son şimşek çaktı. Rüzgar ayın önündeki kara bulutları çekti. Ayın solgun ışığı, yerde hareketsiz yatan adamın üstüne vurdu. Dizlerinin üzerine çökmüş, elleri toprağı avuçlamış, başını bir taşa yaslamıştı. Biri görse huzurlu bir uykuya daldığını düşünebilirdi;
taşın üzerine saçılmış kan ve beyin parçaları olmasaydı.
Kayıp Ruhlar Ormanı'ndan
6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?
Bu bir seçim değildi. Gizem gerilim içeren, insanların tüylerini ürperten hikayeler yazmayı seviyorum. Elime kalemi alıp da paranormal yazayım demedim. Kalemi elime alınca kendi gidiyor istediği yöne. Seviyorum, tek cevap bu sanırım.
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Çoook var, yani birini yazsam diğerine haksızlık olur. En unutulmaz yorumları KRO nun finalinde almıştım, eğlenmiş, mutlu olmuş ve duygulanmıştım. İnanılmazdı.
8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Güzel soru :)) Bir plan dahilinde yazmam ki ben, tamamen doğaçlama. Gidişata göre şekil veriyorum kurguya, bazen karakterler kendi kafalarına göre hareket ediyorlar o zaman biraz sıkıntı oluyor sadece ama altından kalkıyoruz onlarla.
9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Orijinal bir fikir.
Hissiyat.
Kalem kağıt.
10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?
Işıkları kapatın, karanlığın ışığını, sessizliğin uğultusunu dinleyin. Eğer içinizde varsa o meydana çıkar.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Bu yarışmayı kazanmamı isteyen ve sağlayan can dostlarıma binlerce kez teşekkür ederim. Sizlere de teşekkür ediyorum güzel röportaj için. Sağlıcakla kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!