Wattys 2019 "Gizem & Gerilim" Kazananı | ÖLÜMÜN SON PERDESİ
1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
On sekiz yaşında, bir psikoloji öğrencisiyim. Gezgin olmayı, yeni yerler keşfetmeyi çok seviyorum. Onun dışında ilgimi çeken film ve dizileri izlemeye bayılırım.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Yazmaya ilk günlük tutarak başladım. Daha sonraları yazmaya, kalemimin yatkın olduğunu fark ettim ve çok başka türlerde yazmaya başladım. Küçüklüğümden beri yazıyorum ve ilk yazdığım hikâyenin ismi Yeniden Doğuştu. Bir klon kızın yaşamını anlatıyordu.O zamanlar hayal dünyam çok daha genişti fakat yetersizdim bu yüzden kurgunun devamını getiremedim.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Kesinlikle yeni keşfettiğim tabiat yerleri ve su sesi... Ve dinlediğim müzikler.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Uzun zamandır wattpad'den kitap okumuyorum. Ama Dan Brow'nun ve Agatha Christie'nin eserlerini okumaya bayılıyorum. Onların kitaplarını okurken ufkum genişliyor ve kendimi büyük bir heyecan dalgasının içinde buluyorum.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Karanlık her yerde değil.Sadece içimizdeki aydınlığın gökyüzünde.
6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?
Gizem ve Gerilim türünü seçmemin nedeni ütopik şeyleri sevmem... Heyecanlı ve spontane gelişen şeyleri yazmayı çok seviyorum. Eserlerimde aslında bütün türleri harmanlamaya da çalışıyorum. Aşk, aksiyon ve bazı zamanlarda da fantastik olaylar...
8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Bazen hayal gücünüzün derinlerine inmekte zorluk çekebiliyorsunuz. Kafamda beliren birçok düşünceyi yazıya aktarmada zaman zaman zor anlar yaşıyorum ama daha sonra kahvemden bir yudum alıp gözlerimi kapatıyorum. Karakterlerimin dünyasına indiğimde onları gözümün önüne getirmeye çalışıp bu tıkanıklığı çözüyorum ve kendimi onların seslerine kulak kesiyorum.
9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Kesinlikle olayların akışını bozmadan ilerlemek. Okuyucuyu harekete geçirecek, heyecanı bozmayacak şekilde ortaya bir şeyler koymak ve finalinde de okuyucunun ağzını şaşkınlıktan açık bırakabilecek bir şekilde bitirmek.
10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?
Hayal güçlerine inansınlar ve asla pes etmesinler. Sonuna kadar ilerlesinler... Yapabildiklerini gördükleri zaman inançları daha da kuvvetlenecek.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Benimle bu röportajı yaptığınız için çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum.
12) Wattys 2019 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz?
Wattys açıklandığı ilk an yurt odamdaydım ve uyuyordum. Uyandığım zaman telefonuma bir sürü bildirim gelmişti kazandığımı duyuran o mesajı okuduğumda gerçekliğini sorguladım ve inanamadım. Hâlâ da inanamıyorum. Sanki hâlâ rüyadayım. Çok mutlu oldum. Kazanacağımı bilmeden o formu doldurdum ve emek verdiğim bu kurgunun kazanmasından dolayı kendimle gurur duydum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!