7 | @sugalord

272 20 1
                                    

MysteryTR Arınma Gecesi yarışmasının kazananı | sugalord

INNOCENCE


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Merhaba. Ben Lilith. 19 yaşındayım. Hayal kurmayı seven ve hayal gücünü yazıya döken bir kızım. Belki bu paragrafı okuduğunuzda ismimin neden Lilith olduğunu düşünmüş olabilirsiniz. Bu isim benim yazar kimliğimi temsil ediyor ve bu yüzden yazın dünyasında gerçek ismimi kullanmıyorum. Yazmak dışında kendi çapımda müzikle uğraşıyorum, şarkı söylemeye ve piyano çalmaya bayılırım. Hayatı çok sade ve tadında geçen klasik bir insanım. Hoşlandığım birçok şey var ve şu sıralar hedeflerimi yerine getirip hayallerimi gerçekleştirmek için çalışıyorum. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Hikaye yazmaya ortaokulda en yakın arkadaşımla tanıştıktan sonra başladım. Onunla tanışmadan önce çok kitap okuyan ve dizi izlemeyi seven biriydim. Arada bir yazılar yazar fakat bu konuda kendime pek güvenemezdim. O hayatıma girdikten sonra bütün hayatım değişti diyebilirim. Şu an en yakın arkadaşım ve can yoldaşım kendisi. İkimizde yazmaya bayılıyoruz ve ilk hikayemi yine onunla birlikte yazmıştım. Fantastik ve mitolojik karakterlerin olduğu bir hikayeydi. Arada bir aklıma gelince duygulanıyorum tabi :)

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Bu soruya müzik ve günlük yaşantım diyebilirim. Hayatımda en ufak bir şey dahi olsa bundan ilham alabilen bir yapıya sahibim. Yolda yürürken, film izlerken, arada bir evin havasından bunalıp penceremi açtığımda sokak manzarasını izlediğim vakitler, kısacası her an diyebilirim. Günlük olaylar dışında özellikle müzik dinlediğim zamanlarda hayal gücümün daha fazla genişlediğini düşünüyorum.

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

superman1905'in kaleminden FALCI isimli hikayeyi önerebilirim.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Evet, Once Upon A Time adlı çalışmamda yazarın kitaplarının yakıldığını gördüğünde verdiği tepkiyi yazdığım bir an vardı. Onu yazarken çok duygulanmış ve etkilenmiştim. Bunu sizinle paylaşmak istiyorum. 

 Kitaplara doğru istemsizce ilerlerken hemen ileride kitaplara doğru ilerleyen başka bir silüet belirdi. Silüet elindeki çakmağı yaktığında anlamıştı. Biri kitaplarını yakacaktı. Fark etmeden soğuk zemine düşen gözyaşlarını gözardı ederek hızla kitaplarına doğru koşmaya başladı. Sanki onları kurtarmak istercesine koştu soğuk zeminin üstünde. Karşısındaki silüet elinde tuttuğu çakmağı kitaplara doğru attığında her şey bitmişti. Luna adımlarını yavaşlatmış ve gelmek istediği yere vardığında geç kalmıştı. Gözlerinin önünde beş yıllık emeği bir kül yığınına dönüşmeye başlamıştı bile. Gözyaşları hıçkırığa dönüştüğünde silüet ona döndü. Merak ediyordu Luna. Hangi cani buram buram anı kokan bir kitabı yakabilirdi?

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Gizem/gerilim yazmayı seçmemin nedenlerinden birine bu tür içerikleri okumaktan hoşlandığım için diyebilirim. 

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Özellikle bu diyebileceğim bir yorum yok fakat genel olarak gelen her yorum beni çok mutlu ediyor. Karakterlerimin olaylar karşısında verdiği tepkilere gelen komik yorumlar beni eğlendiriyor.

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Gerilim unsurunu aktarıp aktaramadığım konusunda endişelerim oluyor ve bu da beni yazarken zorluyor. Gerilim unsuru bence bir hikayeyi monotonluktan kurtaran bir nokta. Bu yüzden yazarken özellikle buna dikkat etmeye çalışıyorum.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Bir önceki soruda bahsettiğim gibi hikayeyi monotonluktan kurtaracak olan gerilim ve heyecan bana göre birinci unsur. Bir diğer unsur ise gizem ve gerilimin kilit noktası olan karakterlerin iç dünyasını önemli bir şekilde yansıtabilmek bence. Son olarak hikayede geçen gizemin ilk okunduğunda tahmin edilemeyecek boyutta olması ve güçlü bir yapıya sahip olması diyebilirim.

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Heyecan verici ve merak uyandırıcı olduğu sürece bence gizem ve gerilimi en iyi şekilde aktarabileceğinizi düşünüyorum.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Cümlelerimi bitirmeden önce şunları söylemek istiyorum. Hayallerinize ve kaleminize güvenin. Onları insanlara sunmaktan asla çekinmeyin. Çünkü içinizdeki cevherin keşfedilmeye ihtiyacı var. Bu güzel röportaj için çok teşekkür ederim :)

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin