1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde Radyo, Televizyon ve Sinema bölümünde okuyorum. Bir süredir öykü yazmaktan çok senaryo yazmaya çalışıyorum. Malum okuduğum bölüm bunun üzerine epey çalışma yapmamı gerektiriyor. Fırsat buldukça müzikle de ilgilenmeye çalışıyorum. Davulcuyum (ya da genelde insanların kullanmayı sevdiği şekilde bateristim). Amatör seviyede elbette. Davulculuğumu da geliştirmeye gayret ediyorum.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
12-13 yaşlarımdayken yetişkinlik dönemimde ne yapacağım ve ne/nelerle meşgul olacağım hakkında epey kafa patlatırdım. Yine bunun üzerine düşünürken yazmaya karar verdim. Tak diye birden bire verilen bir karardı. Elbette öncesinde okuduğum romanların bu kararı vermemde payı var (ki o dönem çok çok fazla korku/gerilim türü öykü ve roman okumaya başlamıştım...Stephen King sağolsun). İlk yazmaya çalıştığım öykü polisiyeydi. Saçma sapan bir şeydi. Berbattı. Yazarken bunun farkına varmış olmalıyım ki yazmayı bir süre sonra bıraktım. İlk yazdığım -bitirmeyi başardığım- öyküm ise Gizemli Orman adında o aralar bana iyi gelen ama şimdi dönüp bakınca okurken utandığım korku türünde bir öyküydü. Gizemli Orman'ı bitirdiğimde öyküyü yazıcımdan çıkartıp elimdeki mukavvalardan bir kapak yaptığımı hatırlıyorum.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Kendi korkularımdan, hayallerimden, arzularımdan, güçlü ve zayıf yanlarımdan beslenmemin ötesinde bazen okuduğum bir romandaki ya da izlediğim bir filmdeki sahne, cümle veya diyalog ilham verici olabiliyor. Elbette ilham tek başına hiçbir şeydir. İlham en basit haliyle fikirdir. Fikirler kullanılmak, değerlendirilmek ister. Üstüne çalışılmamış bir fikir sahibine kırgındı ve sönmeye mahkumdur.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
İki yıl önce olsa eminim birkaç kendini geliştirme konusunda hevesli yazar adayı sayabilirdim fakat şuan aklıma gelen hiç kimse yok ne yazık ki.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Uğur, küvette doğrulup ölü kollarını Erdi'ye uzattı. Boş göz çukurundan köpüklü kanlar süzüldü.
"Gel ve bana sarıl, Erdi," dedi küvetteki şey. "Burası çok soğuk."
Erdi derin bir nefes alıp gözlerini yumdu.
Sonra çığlık atmaya başladı.
6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?
Aslında her türde öykü yazmayı seviyorum. Sadece en çok gizem, gerilim ve korku türlerinde kalem oynattım bugüne kadar. Rüzgarın Kızı isimli bir öyküm var örneğin... bence son derece dramatik ve romantik fakat bir yandan da fazlasıyla ürkünç. Bu tip bir araya gelişlerin olduğu romanlar ve öyküler hep daha çok beğenimi kazanmıştır. Ben de yazarken bu şekilde yazmaya çalışıyorum.
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Doruk ve Efe ve AKA ailesinde bulunan pek çok güzel insan zamanında Uyku Evi'ni bu platformda yayınlıyorken üşenmeyip her yayınladığım yeni bölümü okuyup uzun bir eleştiri yazısı yazıyorlardı. Çoğunlukla olumlu eleştirilerdi bunlar fakat olumsuz diyebileceğim bir takım şeyler de söylüyorlardı ve bunlar benim için çok kıymetliydi. O yorumların hiçbirini bir diğerinden ayırmam. Hepsi çok çok özel bir yerde hala benim için.
8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Tekrara düşmek ciddi bir sorun. Tekrara düşeceğimi hissettiğim an -ki bu bir öykünün başında da olabilir, ortasında da, sonunda da - yazdığım şeyden soğuyorum. Elbette bunlara çözüm üretmek tek mantıklı kaçış yolu. Ben de bunu yapıyorum.
9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Karakterler gerçekçi olmalı. Yapay karakterleri kimse sevmez. Karakter gerildiğinde geriliyor, dayak yediğinde suratınızda yumruk hissediyorsanız o karakter iyi yazılmıştır.
Anlatım akıcı olmalı. Edebi olmak uğruna sakız gibi uzayıp giden betimlemeler hatırlıyorum 2-3 yıl öncesinden bu platformda okuduğum hemen her öyküden. Uzun, sıkıcı olmamalı dedik ama kısa da olmamalı.
"Masa duran kahverengi kalemi Serpil'in bir anlık boşluğundan yararlanarak kızın gözüne sapladı."
Bu sahne için bu anlatım yeterlidir mesela. "
Masada duran sivri uçlu -belli ki ucu daha yeni açılmıştı- Ekim ayının sonlarına doğru yapraklarını dökmeye başlayan hüzünlü ağaçların gövdesinin rengini andıran kahverengi kalemi Serpil'in bir anlık dalgınlığından yararlanarak kızın yuvarlak, sulu, 1.55 numaralı gözüne sapladı." şeklinde anlatmak mantıksızdır.
İyi kurgulanmış olmalı. Okuyucu eğer çok fazla "Ee, bu niye oldu peki? O neden böyle söyledi? Kimse mi yok etrafta? Neden yardım istemiyor...?" vb. soru soruyorsa ortada bir sıkıntı var demektir.
10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?
Çok okusunlar ve çok yazsınlar. Sadece belli bir türe bağlı okuma ve yazma alışkanlığı edinmemeleri en güzeli olur. Böylece öykülerinin sahip olduğu ton çoğalıp daha farklı bir renge bürünebilir.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Wattpad güzel bir platform. İnsanların kendilerini geliştirebilecekleri, yeni arkadaşlar edinebilecekleri keyifli bir platform. Buradan çıkan kitapların geneli berbat, çok azı ortalama, çok çok azı ise iyi. İnsanların "Wattpad çöp ya!" derken platforma değil burada maalesef en çok okunan kitaplar için bunu söylediğini Wattpad kullanıcıları lütfen unutmasınlar. İyi öyküler ortaya koymak için çabalamaları kendileri adına da "Wattpad çöp ya!" diyenler adına da yeterli ve gerekli tepki olacaktır.
Röportaj için çok teşekkür ederim. İyi günler, hoş geceler dilerim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!