57 | @MeridaPierce

51 6 0
                                    

Wattys 2017 Kazananı | Gizem/Gerilim

Tracia MeridaPierce

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Okumayı, yazmayı ve izlemeyi seven, hayal gücü -kendimce- geniş olan, birçok sanat alanına ilgi duyan biriyim. Yazmak, hayatımda daima var olan bir alandı. Küçüklüğümden beri yazdığım bir kurguyu devam ettirip kitap haline getirmek istemişimdir. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Gizem/Gerilim veya korku alanına hep ilgim vardı. Sürekli korku filmleri izlerdim, kendimce hayal kurardım. İlk yazdığım hikaye korku alanında değildi fakat hayal kurmayı bırakmamıştım. Bir süreden sonra izleme ve okuma merakı yazmaya dönüştü, kurgularımı defterlerime yazardım. Okudukça nasıl yazıldığını öğreniyordum ve yazılarımı geliştiriyordum, bu benim için çok mutluluk verici bir şeydi. 

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Tabii ki bu türün ustaları. Stephen King bu türün en sevdiğim yazarlarından biridir. Kitaplarını heyecanla okuyordum ve okurken kalp atışlarımın sesini duyabiliyordum. İnanılmaz biri King, onu tanıdığım için kendimi çok şanslı hissediyorum. 

4) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Bir zamanlar polisiye kurgusu yazmaya başlamıştım. Zamanım olmadığı için devam edemiyorum ama tanıtım kısmında yazdığım şu alıntıyı paylaşabilirim: "Ben bir katil değilim. Ben görünmez değilim. Belki sen beni hiç görmüyordun ama; ben hep seni izliyordum. Bu videolara iyi bak, çünkü başka ipucun olmayacak."

5) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?

Daha önceden de belirttiğim gibi izlediğim ve okuduğum bir türdü. Bir süre sonra en sevdiğim türlerden biri oldu, kendi kurgularımı da düzenli bir hale getirip yazmaya başladım. 

6) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Ödülü kazandığımda ve hikayem daha çok insanlara ulaştığında bir sürü destekleyici yorum almıştım. Hayalimin peşinden gittiğimi ve bunu başararak yaptığımı görünce çok sevinmiştim. Bir şeyler başarıyor olmak inanılmaz bir duyguydu. Destek mesajlarının hepsi beni çok duyulandırmıştı. 

7) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Zekice bir konu işlemek gerekiyor bence. Olaylar birbirleriyle bağlantılı ve şaşırtıcı olmalı. Mantıklı ve gerilim dolu bir olay yaratmak ve bunu kağıda aktarmak zor oluyordu. Günlerce düşünüyor, aklıma bir şey geldiğinde hemen not alıyordum. Olayları birbirine bağlamak beni biraz zorluyordu sanırım. 

8) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Olay örgüsü, zaman akışı ve bunları okuyucuya iyi aktarmak. 

9) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?

Sanırım daha çok okumalarını. İnsanın okudukça hayal dünyasının daha çok geliştiğine inanıyorum. Ayrıca yazım biçiminiz de gelişecektir. Önce fikirlerinizi yazın daha sonra olayları birbirine bağlayan küçük ayrıntılar ekleyin. 

10) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Zamanım olmadığından yazmaya devam edemiyorum. Fakat bir gün bir hikayemi tamamlayıp, kitap haline getirirsem hepinizi okumaya bekliyorum. Sonsuz teşekkür ve sevgilerimle...

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin