69 | @95busra

182 14 37
                                    

Göldeki Ev 95busra

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Yazmaktan, okumaktan, doğayı dinlemekten ve eğlenmekten büyük keyif alan bir insanım. Geçmişe takılı kalsam da ki anısı olan şeyleri biriktirmeyi severim, ana odaklanabilmeyi de pekala başarabiliyorum. Duyguları çok yoğun olan, çocuksu ruhu ile birlikte tin tin hayat yolunda ilerleyen 25 yaşında bir avukatım. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Çok okuduğum için artık zihnimde biriken şeyler taşmaya başladı, yaz beni diyorlardı ve ben de yazdım. İlk hikayem ise duyularından vazgeçmek zorunda kalan birini anlatıyordu. 

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Rüyalar, insanlar ve gözlemlediğim her detay. Ama genellikle yolculuklar. 

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Adon-iel  Rüya Dokumacısı ve Asiiiigece Gardiyan.

Şimdilik bunları keşfedebildim ve kesinlikle türünün hakkını veriyorlar.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Parmakları hafifçe yorganın dışına çıkıyor. Koruyucu katmanından yavaşça sıyrılıyor. Foxi hala derin uykusunda; aslında çoktan uyanmış olması gerekiyor. Çünkü Baria biliyor, kediler ruhani şeyleri hisseder. Lambayı yakmadan önce gözleri tasmayı buluyor ve sonrasında yavaşça aynaya ilişiyor. Silüet hala orada, ne var ki artık daha yakın. İnsan gölgesine benziyor ama biçimi orantısız; sanki daha tam oluşmamış.

Çarpık kafası santim santim oynuyor ve ters ayakları hareket ediyor. Yaklaşıyor. Yaklaştıkça bedeninin alt kısmı yatağın ardında kalıyor. Baria nefesini tutarak bekliyor, şakaklarından akan ter miktarı artmış vaziyette. Korkudan vücudu titrerken silüetin iki parmaklı eli makyaj masasına yaklaşıyor. Hedefinde sanki tasma var. Parmağı uzanıyor, uzanıyor ve tasmayı kavrıyor. Çarpık ve biçimsiz ağzı genişliyor; sanki gülüyor. Başı Baria'ya doğru dönerken Baria çığlığı basıyor. Eli hızla lamba düğmesine uzanıyor ve ortalık bir anda aydınlanıyor. Silüet artık yok , Foxi uyanmış ve şaşkınca Baria'ya bakıyor. Baria'nın gözü tasmada ve tasma hiç olmadığı kadar masum ve alelade bir nesne gibi duruyor.

6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?

Çünkü izlemeyi de okumayı da çok severim. Kitaplığımda gerilim ve korku romanları çoğunlukta ve film açacaksam ilk tercihim senaryosu sağlam bir korku filmi oluyor. Bol kanlı vahşet içeren şeyleri sevmiyorum dediğim gibi senaryo sağlamlığı çok önemli. 

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Sağlam bir kurgu ve akıcı bir anlatım dedikleri her seferinde çok mutlu oluyorum ama en güzeli o korku anını iliklerine dek hissetmeleri oluyor. 

8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Başlarken çok zorlandım çünkü bir çıkış noktam var ama ne tarafa doğru yönlendirecektim işte bu bir muammaydı. Sonra yazdıkça detaylar buldum, detaylar geldikçe kurgu şekillendi ve şu an hiç zorlanmadan bölümleri tık tık atıyorum. Hikaye iskeleti çok önemli, onu sağlam kurduğunuzda hikayeniz kolay kolay yıkılmaz.

9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Merak unsuru, hikayeyi taşıyan detaylar ve elbette ki korku fısıldayan satırlar. 

10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?

Bu türle zaten içli dışlıysanız yazarken pek zorlanmazsınız; kendimden yola çıkarak birkaç şey söylemem gerekirse, korku unsurları bellidir onlara kendinizden bir şeyler katıp gerçekçiliği bozmadan yoğurun. Her şeyi kelime kelime anlatmayın bırakın bazı şeyleri okur hayal etsin, salıncağın paslı zincirleri karanlıkta gıcırdasın ama nedenini sonraya bırakın. Ve tabii diyalogları önemseyin. Karakterlerin konuşarak hikayeyi şekillendirmesi onları çok daha gerçekçi kılacaktır. 

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin