33 | @Adon-iel

98 11 0
                                    

Rüya Dokumacısı : Cerridwen Hissi | Adon-iel


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Sosyal, komik ve sıcak kanlı bir kişiliğim var. En azından diğer insanlara göre... Ama dürüst olmam gerekirse gerçek yalnız kaldığımda başlıyor. Yalnız kaldığımda kendimi herşey olabilirmişim gibi hissediyorum, aynı zamanda da hiçbir şey. Bu his hoşuma gidiyor. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Aslında bu biraz komik bir hikaye. Yazmaya başlayalı 1 sene bile olmadı ve başlayana kadar da yazmaya yeteneğimin olduğunu bile bilmiyordum. Günlerden birgün hayal kurarken hayalimin çok güzel olduğunu düşündüm ve onu hikaye anlatırmış gibi ses kaydını aldım. Bir süre sonra da zaten bunu yaptığımı bile unutmuştum. Birkaç ay sonra bir arkadaşım bu uygulamadan bahsetti ve ben de kendime bir şans tanımak istedim. İlk hikayem "Rüya Dokumacısı: Cerridwen Hissi" ve bu hikaye tahmin edeceğiniz üzere ses kaydına aldığım hayalimdi.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Rüyalarım ve kafamın içindeki hayallerimden öte olan evren. Aynı zamanda da ağaçlar. Sebebini bilmiyorum.

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Bir sürü hikaye okudum, ancak gözüme çoğu ilginç gelmedi. O yüzden şuanlık yok diyebilirim. Belki biraz konu dışı olabilir, ancak kendi alanında başarılı olduğunu düşündüğüm raftelin yazarımızı önerebilirim.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

"Ölüm ne kadar korkutucu birşey, kendini öldüremiyor." -Rüya Dokumacısı: Cerridwen Hissi

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

İç dünyamı en iyi şekilde böyle ifade edebilirim gibi geliyor bana. Ve gizem/gerilim kitapları üstünden tonlarca teori üretilebiliyor ve bunun kesinlikle harika birşey olduğuna inanıyorum. Bunlar beni cezbetmişti ve hala cezbediyor.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Bu konuyu genel olarak ele alacağım. Yazarken bütün bölümlerin içine gelecek bölümler hakkında küçük ipucular ve bulmacalar yerleştiriyorum. Bunları fark eden okuyucularımın direk mesaj ya da hikayenin altına kendi teorilerini yazmaları çok hoşuma gidiyor. 

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Zaman zaman oluyor. Bazen yarattığım karakterin ona biçtiğim kişilikten dolayı istediğim gibi hareket ettiremiyorum. Sanki gerçek bir insan gibi. Ve hal böyle olunca da hikayenin seyri biraz değişebiliyor.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

1- Hikayede her olayı bütün detayı ile anlatmak zorunda değilsiniz. Bazen işi okuyucuya bırakmak iyidir.

2- Olayları ele alırken düğüm olmuş yumak gibi düşünün. Hepsi birbirine bağlı, ama hangisi hangisine bağlı? Bundan gerisi yazarın marifetine bağlı.

3- Okurken okuyucuya yaşatabilmek.

Genel olarak böyle düşünüyorum.

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Yazarken kendinize sınır koymayın. Kendinizi kelimeler ile ifade edebilirsiniz, ancak her zaman kelimelerin ötesinde olacaksınız.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Tüm Wattpad ekibine ve sevgili okuyucu arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum. 

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin