1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Hayalleri olan sıradan bir insanım. Sanırım en iyi bu şekilde tasvir edebilirim. Genelde asosyal takınan tiplerdenim. Zamanım genelde müzik dinleyerek, sosyal medyada takılarak geçiyor.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Aslında lisenin ilk zamanlarında birinden duydum platformu. Baktım derste bile okuyan var. Bir bakayım çıkayım dedim. Sonra çıkamadık. O zamanların popüler kitaplarından okudum birkaç tane sonra denemelerim oldu. Tabii genelini sildim. Sonra birine başladım ve devam ettim. Yazdıkça bana iyi geldiğini ve hayal gücümün bilmediğim yerlere ulaştığını fark ettim ve sonrasında gittikçe geliştirmek için uğraştım.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Genelde araba yolculuklarında müzik dinlerken çok fazla görüntü sıralanıyor zihnimde.Ya da herhangi bir zamanda. Mesela kitabın finali bulaşık yıkarken gelmişti aklıma. Ve genelde bir kez düşündüğünü, kurguladığını bir daha aynı büyüsüyle yazamıyorsun. Buna rağmen yazmaya oturduğumda müzik dinleyerek bir süre sonra moda giriyorum. Aklıma gelenlerle ilerliyorum. Bazen bölümün bitişi beni bile şaşırtıyor.
4) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Gözlerini bir çölü andıran arazide sabitledi. Beyaz kumdan oluşan saf toprağın üzerinde hiçbir yaşam belirtisi yoktu. Gökyüzü çoğu zaman gördüğü gibi grimsi renkte ve siyaha karışan tondaydı. Güneş yoktu ama varmışçasına rüzgâr sıcak esiyor ve teni yakıyordu. Yaz gününü anımsatıyordu ama burada hiçbir zaman yaz yaşanmıyordu.
5) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?
Genel olarak gizem gerilim türü roman okumayı severim. Okuduğum kitaplar, izlediğim filmler, izlenimler, hayal gücü her birinin etkisi vardır bu alanı seçmemde.
6) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Birini ön plana çıkartıp sunamam çünkü yapılan her yorumun uyandırdığı ayrı bir his vardır. Her birini defalarca okumuşluğum, mutlu olmuşluğum... Bu yüzden seçemiyorum, hepsi özel :)
7) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Genelde düzenleme kısmı bitiriyor beni. Bölüm sonunda yapılan düzenleme olsun genel olsun. Özellikle ilk bölümler. Ara ara yapılan kavga sahnelerindeki tasvirler. Bu gibi etmenler.
8) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
En başta konu olduğunu düşünüyorum. Konuyu hayal gücüyle birleştirmek çok önemli. Sonrasında yazım tarzı. Gizem gerilim tarzı kitaplarda akıcı bir dilin daha etkili olması gerekir. Sonunun tahmin edilmemesi, karakterlerin iyi tanıtılmış olması. Olayın insanın zihninde canlanması gibi.
9) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?
Başlarlarsa sonlandırmaları. Çünkü o kadar çok yarım kalmış hikaye var ki... Destek bulamamak, yıpranmışlık, değer görememek, bunlar sizi bırakmaya yöneltmesin. Eğer yeteneğinize, hayal gücünüze ve kendinize güveniyorsanız -ki bunlar olmalı- devam edin ve hikâyeyi siz yaşayın. Çünkü o karakterlerin her biri sizsiziniz.
10) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Bu güzel röportaj için teşekkür ederim öncelikle. Bunu okuyanlardan ricam hayal gücüne dâhil olduğunuz insanlara destek çıkmanız. Yaptığınız en ufak bir yorum bile sabah akşam yüzlerini güldürebilir. Verdiğiniz her destek bir kitabın yarım kalmasını önleyebilir. Sağlıcakla kalın : )
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!