45 | @sltn1sl

86 8 29
                                    

Wattys 2019 "Korku & Paranormal" Kazananı | Lucid💫

 sltn1sl


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Merhaba. Adım Sultan. Yirmi dokuz yaşındayım. İçe dönük, kendi halinde, sakin bir karakterimdir. Beni gerçekten içtenlikle mutlu eden çok az şey var. Bunların en başında da elbette ailem ve hemen ardından okuma-yazma tutkum gelir. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Geçtiğimiz yıl Lucid ile başladı yazma yolculuğum. Okuma tutkum ve kendimi yazarak daha iyi ifade eden tarafım her daim benimleydi fakat kurgulayıp yazabilen yönümü biraz geç fark ettim sanırım. 

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Kafamı kurcalayan cevaplı veya cevapsız tüm sorular ilhamımın başrolüdür genellikle. Akabinde çevremde alakasız bir anda gözüme takılan belki basit bir olay, bir hareket, bir söz veya bir şarkı beynimin içinde çok farklı manalar bulup yazılacak satırlara dönüşebiliyor.

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Wattpad'de bu türde fazla hikaye okumuşluğum maalesef ki yok. Aklıma gelen ilk isim sevgili nikitayya 'nın "Bayan Janson'ın Tabutu" hikayesi. Kendisinin ödülünü de bu vesileyle bir kez daha tebrik eder, uğur getirmesini dilerim.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Elbette. Lucid isimli hikayemden alıntıdır:  

Her şeyin başladığı o zifiri karanlık caddede nefes nefese koşuyordu. Şimdi her şey daha hızlı ama çok daha netti. Kaderinin işaret ettiği yöne doğru koşuyor fakat hareket de etmiyordu aynı zamanda çünkü koşan da kendisiydi izleyen de...
Bir noktada sabitlenmiş önünden akıp geçen gençliğini izlerken heba olan yılların telafisizliğinin gerçeğiyle sarsılmıştı.
Her şeyi yeni baştan görmek ve yaşamak hayatına ne katmıştı? Daha fazla suçluluk, daha fazla mahcubiyet, daha fazla kötülük, daha fazla olan daha birçok şey. Sadece tek bir şey öğrenmişti bu gördüğü bu anlam yoksunu fakat bir o kadar da gizemli olaydan. O da bakmayı değil görmeyi öğrenmek gerektiğiydi. Hayatını bu noktaya getiren sebeplerin en önemlisi buydu.
Olduğu yerde duruyor olmasına rağmen bedenini hissetmiyordu. Bedeni karşısındaydı. Gözü olmadan kendini izliyor, kulağı olmadan kendini dinliyor, aklı olmadan düşünmeye gayret ediyor, kalbi atmadığı halde hissetmeye çalışıyordu ve hissetti de...
Hızla üzerine gelip hakaretler eden adamın parçaladığı ruhunun her bir zerresini hissetti.
Yetmedi. Acımadan acıtılan vücudundaki her bir acıyı yeniden yeniden tattı.
Kendini dinledi. Yanından geçip giden adamın korkutan esintisinin nasıl kalbini bin parçaya bölebilecek kadar güçlü ve etkileyici bir kokuya dönüştüğünü fark etti.
Sevmiş miydi? Çok sevmişti.
Sevilmiş miydi? Hissetmişti.
Daha çok koştu. Bir yere yetişmek istercesine durmadan koştu. Her şey hem çok hızlı hem de her şeyi anlayabileceği kadar yavaştı.
Uyandı, uyudu.
Öfke ile yoğruldu. Yolu sona doğru akarken yaşadığı tüm pişmanlıkları birer birer gerisinde bırakır gibiydi. Uzaktan hızla akıp giden o kara günleri izlerken gördüğü resimdeki en masum insan olduğunu kabul etti.
Uyandı, uyudu.
Tanımadığı bir sürü insanın ölümünü izledi, artık hissizdi.

6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?

Aslına bakarsanız yazarken belli bir tür seçip "bunu yazmalıyım" diye düşündüğüm söylenemez. Aklımdan ve kalbimden geçenleri mantıklı bir hizaya sokup yazdıktan sonra türü ortaya çıkıyor genellikle. Özellikle Lucid'i yazarken kendime hiçbir sınır koymadım. Tamamen hayal ve zihin gücümü yansıtmaya çalıştım.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Belli bir yorum yok aslında fakat benim yazarken hissettiklerimi yorumlarıyla bana geri yansıtan okurlarıma özellikle bayılıyorum. Bir de Lucid'i okuyanlar bilir, anlattığım farklı zaman boyutları için farklı yazı tipleri kullanırım. Yeni okumaya başlayacak olanların "eyvah, ya karıştırırsam" gibi tatlı endişeleri beni çok eğlendiriyor.

8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Eğer kendimi yazmak için zorlamıyorsam yani iyi günümdeysem hiçbir plan yapmadan dahi kurguyu mantık çizgisini bozmadan yürütebilirim fakat tam tersi durum olursa bir kazaya mahal vermemek için molayı tercih ederim. En zorlandığım şey de işte bu yüzden yazmaya en elverişli olduğum zamanı yani eşref saatimi beklemek oluyor. Kendisinin beni nerede yakalayacağı ise hiç belli olmuyor maalesef. :)

9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Orijinal bir konu fikri veya enteresan bir açmaz. Rotadan şaşmamak için gidişatı izleyebileceğimiz mantıklı bir plan ve elbette dili iyi ve etkili bir biçimde kullanabiliyor olmak.

10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?

Bu soruya her zaman verdiğim ve vereceğim yegane yanıt "çok okumak" olur. Bolca okumak ve bolca yazma denemesi yapmak. Yazdıkları her şey hemen ilk seferinde içlerine sinmeyebilir. Bunu hissettiklerinde yazdıklarını gözden çıkarmayı bilmeleri ve onların ışığında yeni denemeler yapmaktan vazgeçmemeleri gerekir bence.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Watty 2019'da başarı elde eden ve başarıyı elde etmek için var gücüyle çabalamış tüm yazarları tebrik ediyorum. Yazmaya can-ı gönülden bağlı olan hiç kimse için mağlubiyetle sonuçlanmadı bu yarışma aslında. Herkesin bunun bilincinde olmasını temenni ediyorum. Sevgiler.

12) Wattys 2019 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz? 

Elbette bu güzel haberi büyük bir coşkuyla karşıladım ve dikkate değer, takdire şayan bir iş ortaya çıkardığım için çok mutlu oldum fakat aksi olsaydı da tıpkı şimdi olacağı gibi sevdiğim şeye, okumaya ve yazmaya sıkı sıkıya bağlı kalacaktım. Yazmaya bu mecrada başlamış biri olarak yazma tutkumu, yazarken hissettiğim mutluluğu diri tutmama destek olduğu için ödüle layık gören herkese çok teşekkür ederim.

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin