Wattys 2018 Büyük Buluşlar Kazananı | aysgl_mrcn
1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Çok hırslı, azimli ve inatçı bir kişiliğim vardır. Dışarıdan herkes bana çok soğuk görünüyorsun dese de sonradan içimi gördükleri zaman kararları şaşırtıcı şekilde değişiyor. Samimi ve komik yapım onları etkiliyor. :)
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Evet, lise birinci sınıftayken edebiyat sınavı olmuştuk. Bir soruda öğretmenimizin verdiği konu ile çapımızca hikaye yazacaktık. Benim hikayem öğretmenim ve arkadaşlarım tarafından çok beğenilmişti. Bir arkadaşım bana Wattpad'en bahsetti. Ben de o zaman tanıştım bu platform ile. İlk hikayem de sınavda yazdığım hikayemi daha ayrıntılı ve bölümlere yayarak kurgulamak olmuştu.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Kesinlikle müzik ve araba yolculukları. Arabada dışarıyı izlerken, kulaklık kulağımda derin düşüncelere çok dalarım. Özellikle kurgum hakkında düşünüyorsam bana fazlaca ilham verirler. Bu ikiliyi gerçekten seviyorum.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Maalesef. Çünkü okulum, özel hayatım ve hikayem ile ilgilenmekten pek fırsatım olmuyor Wattpad'de hikaye okumaya. Fakat Wattys2018 kazananlarından "Klinik" kitabını merak ediyorum, okuyacağımda.
5) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?
Ben Genç kurgu da yazdım, Genel kurgu da, Romantizm de yazdım. Lakin Gizem-Gerilim kurgusunun ne okuyuculara ne de bana verdiği zevki yakalayamadım onlarda. İstediğim şeyleri okuyucuya geçiremediğimi fark ettim. Sonra karar verdim, ben Gizem-Gerilim yazmalıydım.
6) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Genel olarak cevaplamam gerekirse okuyucularımın bir "Yeni bölüm bekliyorum." yazması bile beni aşırı mutlu ediyor. Fakat kötü karakterlerime satır arası yorumlarda kızılması, iyi karakterlime olan sevgi yorumları beni mutlu ediyor bazen de güldürüyor. "Bu hikaye kitap olmayı hak ediyor." "Bu kitabı raflarımda görmek istiyorum." Vs. tarzlı yorumlar ise beni aşırı duygulandırıyor. Okuyucularımı gerçekten çok seviyorum. ❤
7) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Oluyor tabii. O gerilim sahnelerini okuyucuya geçirebilme korkusu bende de var. Merak duygusunu onlara hissettirebilmek, onları ileriye dönük düşündürebilmek... Bazen bu korkum bölümlere yansır mı diye düşünüyorum. Bu da bölümleri geciktirmeme veya o bölümün içime sinmemesine yol açıyor.
8) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?
Betimlemelerinize dikkat edin. Ne az olsun ne fazla. Bence betimleme bir gizem-gerilim kitabının olmazsa olmazı. Bunun yanında bölüme göre medya ve şarkı koymayı unutmayın bence. Farklı şeylere yönelmeye çalışın olaylarınızda. Alışagelmişin dışında olsun ki okuyucular sizi tercih edebilsin. Aklıma gelenler bu kadar. Herkesin keşfedilmesi ve iyi yerlere gelmesi dileğiyle...
9) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Tüm yazar adaylarına sesleniyorum: Yılmayın, yorulmayın ve hep çalışın. Çünkü emeksiz hiç bir şey olmuyor. "Ben neden keşfedilmiyorum." "Hakkettiğimi düşünüyorum." "Kitabımı kimse okumuyor, sileceğim." diye sakın düşünmeyin. Bu işin asıl anahtarı sabır. Sabredin ve severek, isteyerek hep ileriye doğru adım atın. Elbet bir gün hak ettiğiniz yere gelirsiniz. Hayallerinizin gerçekleşmesi dileğiyle... Hoşça kalın.❤
10) Ek olarak, Wattys 2018 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz?
Tuvaldeki Kan kitabımı yeni yazmaya başlamıştım. Önceki kitaplarım ile Wattys yarışmalarına katılmıştım fakat bir sonuç elde edememiştim. İlk önce yeni yazdığım bir hikayeyi hemen bir yarışmaya sokmak beni biraz korkutmuştu. Fakat farklı olduğumu düşünüyordum. Kazanma ihtimali hep vardı aklımda. Sonucu öğrendiğim de gerçekten nasıl mutlu olduğumu buraya yazsam kelimeler yetmez. Hayallerime doğru attığım en büyük adım oldu benim için bu yarışmayı kazanmak. Teşekkürler Wattys❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!