9 | @soranoldumubeni

167 11 1
                                    

BUL BENİ | soranoldumubeni


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

21 yaşındayım ve bu sene üniversiteden mezun oluyorum. Belki biraz sıradan olacak ama kitapları, filmleri ve müzikleri çok seviyorum. Aslında gayet sıradan bir insanım. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Doğrusunu söylemek gerekirse hatırlamıyorum. Kendimi bildim bileli kafamın içinde dönüp duran onlarca kurgu var. Yazmayı öğrendiğimde defterlerimin köşelerine küçük diyaloglar yazdığımı hatırlıyorum. İnsanın aklını başından alan, çarpıcı şeyler değildi ancak bana aitti. Yapmayı en çok sevdiğim şeylerden de biriydi.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Hiçbir şey. Bazen durup dururken bir anda aklıma birkaç cümle geliyor. hemen bir kalem bulup yazıyorum ya da telefonuma kaydediyorum. Bazıları hatta çoğu kayboluyor ancak benim için önemli değil. Ben yazmayı seviyorum. Düşünmeyi daha çok seviyorum. Dahası hayal etmeye bayılıyorum. Sandalyeye oturup boş duvara bakarken ile aslında bir film izliyorum. Kurgularıma can veren oyuncular var. Ara ara kolumdan çekiştirip 'Bak, şunu yaz.' diyorlar. Ben de yazıyorum. 

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Buraya istenilen bir cevap yazmayı çok isterdim ama yok. 

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Malesef burası için de bir cevabım yok.

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Kasten yaptığım bir şey değil doğrusu. Aklıma gelen ve beni yazmaya iten her şey bir yerde gizeme bürünüyor. Yaşadığım hayatta bilinmezliği, sırlı herhangi bir şeyi sevmezken yazdıklarımın aralarına bir şeyler gizlemeyi, saklamayı ve bilinmezliği seviyorum. Bugüne kadar okuduğum kitapların etkisi de olabilir. Çok çabuk etki altına giren biriyim.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Önceden yazdığım sonradan sildiğim bir kitabıma yapılmış yorumdu. Okumadım resmen yaşadım, demişti biri. O an çok mutlu olmuştum. Şimdi de aklıma ilk bu yorum geldi. Belki beni daha çok etkileyen bir yorum daha olmuştur ancak en kalıcısı bu olmuş.

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Elbette oluyor. Çoğu kez bölümü sil baştan yazıyorum. Bazen kendiliğinden yazdığım kısımları aklımda kurduğum sahnelere bağlamakta zorlanıyorum. En çok zorlandığım kısımlar bilgi kısmı. Bilimsel bilgilerden yararlanmayı seviyorum. Tıp, psikoloji, tarih, coğrafya... Yeri geldiğinde bitkileri bile araştırıyorum bunun için. Hiçbir dayanağı olmayan, yanlış ve yersiz şeyler olsun istemiyorum yazılarımda. En çok bu zorluyor beni.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

İlki tabiki bilgidir. Gizem hikayelerinin insanı bu kadar içine çeken havası bilinmezlikten kaynaklanıyor. Okuru içine çekmenin en kolay yolu da yazarın yazdığı konuya hakim olması. Örneğin kitap kahramanı bir psikolog ama yazarın belli başlı psikolojik hastalıklara dair bilgisi bile yok. Psikoloji eğitimi almış biri olarak beni çıldırtan en büyük şey de bu. Bilmeyen yazmasın.

İkincisi duyguların tasviri. Kitaplarda okumaktan ziyade satırları yaşayan biriyim. Yazar bunu okura ne kadar yaşatabilirse yazılanlar o kadar kalıcı olur diye düşünüyorum.

Sonuncusu sanırım gerçeklik. Fantastik kurguları da çok seviyorum ancak ayakların yere basması benim için çok farklı bir şey. Okurlara 'Yok artık!' dedirtmek için abartma sanatı değil de zeka oyunları yapılmalı diye düşünüyorum. 

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Birilerine bir şey önerebilecek seviyede olduğumu düşünmüyorum. Yine de önereceğim. Yukarıda dediğim şeyleri söyleyeceğim esasen. Bilmedikleri bir konu üzerinde yazmasınlar. Önce öğrensinler. Bilimsel bir temeli olan, kabul görmüş bilgileri kullansınlar. 'Ama bu kurgu' değil olay.

Yazsınlar. İstiyorlarsa silsinler ama yeniden yazsınlar. En çok da kendileri için yazsınlar. Belki bir farkındalık oluşturabilmek için yazsınlar. Her umutsuzluğun içinde bir ışık her olayın güzel bir yanı her insanın içinde gizli bir güç olduğunu fark ettirebilmek için yazsınlar. 

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Öncelikle teşekkür ederim. Biraz şaşkınım. Neden ben sorusunu soruyorum bir süredir kendime. Şahsen ben olsam kendimle röportaj yapmazdım. Böyle bir kitapta yer almak beni mutlu etti. Tekrar teşekkür ederim. Ek olarak MysterTR hesabının varlığı için de teşekkür ederim. Çok teşekkür ettim sanırım. Güzel cümleler kurmakta iyi değilimdir. 

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin