25 | @palefaceofnight

58 8 0
                                    

Kızıl Senfoni | palefaceofnight


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Genel olarak inatçı ve sinirli bir yapım var. Konu sevdiklerime gelince de korumacı oluyorum. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

İlk hikayemi ortaokulda yazmıştım ama tam olarak ne yazdığımı hatırlamıyorum. Nasıl başladığıma gelirsek kitap okuma alışkanlığım sayesinde diyebilirim. Ben neden kendimi denemiyorum ki diyerek yazmaya başladım. 

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Dinlediğim müzikler, izlediğim dizi ve filmler bana ciddi anlamda ilham veriyor. Bunun dışında kendi hayatımda yaşadığım olaylar da duyguları aktarma konusunda ilhamım oluyor diyebilirim. :') 

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Aslında Wattpad'de pek vakit geçiremiyorum. Bu platformu sadece yazma amaçlı kullandığım için önerebileceğim bir kurgu maalesef yok. 

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Farklı bir kurgumdan sevdiğim bir alıntıyı paylaşabilirim. :')

"Bir çiçekçinin önünden geçiyordum. Önce arkamdan seslendi, umursamadım. Ardından tekrar seslendi, bu sefer adımlarımı hızlandırdım. En son tekrar seslenince adımlarımı çiçekçinin bulunduğu yere çevirdim. Yüzüne kocaman bir tebessüm kondurdu çiçekçi ve dedi ki: Neden üçüncü seferinde arkana döndün? Umursamadın, hızlandın ama en sonunda pes ettin. Kalbini çarptıran biri vardır kesin senin dedi. Elime bir demet tutuşturdu ve ona ver dedi. " 

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Polisiye, gizem- gerilim beni her zaman içine çekebilen bir tür olmuştur. Okuyanları yer yer germeyi, merak içinde bırakmayı seviyorum. Bunun yanında kendimi bu türde daha iyi ifade edebildiğimiz düşünüyorum. 

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Aslında bu tarzda birçok yorum var. Genel anlamda güzel yorumlar aldığım için hiçbirini ayırt edemem. :')

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Herkes gibi yeri geldiğinde ben de zorlanabiliyorum. Kurgu içindeki bazı sahneler çok uğraş gerektiriyor ve yazacaklarınız hazır olsa bile tıkanma noktası illaki oluyor. Tıkandığım kısımlar da o bölümü yazmayı bırakıp gece odamda karanlık bir ortamda yazıyorum. Önemli olan zorlandığınız zaman tekrar odaklanabilmek.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Akıcılık, özgünlük, karakterler. 

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Sürekli yazın, sürekli kurgulayın, parça parça yazın ve o parçaları birleştirin. Gizem gerilim alanında çokça film izlerseniz yazacağınız sahneler sizlere emin olun daha kolay gelecektir. Okuyuculara sadece duyguyu değil ortamı da hissettirin. Bunun yanında gizem gerilim alanında iyi yazarları okuyun. Benim çok sevdiğim bir yazar olan Wulf Dorn sizlere önerimdir. Bir başka önerim bol bol araştırın ve olabildiğince özgün olun. Farkındalığı sadece sizler yarabilirsiniz, başkası değil. :') 

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin