54 | @kendineyazar

122 13 8
                                    

Yabancı adlı yarışmamızın kazananı | Sen Geri Gelmeden Öncekendineyazar

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Adım Begüm, 23 yaşında bir reklam yazarı adayıyım. Kendimi bildim bileli, bir şeyler yazarım. Dört yıldır buradayım, kullanıcı adımızı yaşatarak kendi halimde yazmaya devam ediyorum. 😊

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Küçük bir kitap kurdu olduğum için başladım sanırım. Dördüncü sınıftayken elime aldığım bir Türk klasiği beni yazı yazmaya itmişti. İlk yazdığım hikayeyi de hatırlıyorum. Adı Şöhret idi. Saçmalıklarla dolu bir entrika yumağı olsa da hâlâ biriciğimdir. 😂

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Aslında birçok şey bana ilham veriyor. Dinlediğim bir şarkı, yaşadığım ya da duyduğum, gözlemlediğim olaylar. 

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

O kadar çok var ki, unutacaklarım olacaklarından eminim. Son haftalarda keşfettiğim Derinlerde Bir Derya önereceğim ilk hikaye olacak. Bunu, Beni Öldür, Schadenfreude, Bir Delinin İntihar Notları, Bal Mevsimi, Piyes, Gecenin Kanatları, Hadi Bu Gece Öldürelim, Günden Güne, 21, Kuzgun, Lunae Lumen, Kırık Kadehler, Nisan'da Güneş Başkadır ve Kemikler&Kartlar takip edecek sanırım. 

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

"Nelerden korkarsın? Karanlıktan, böceklerden, yüksekten, palyaçolardan, yalnızlıktan veya Tanrı'dan... Milyonlarca cevap arasında hangisinden? Cevabını bilmiyorum ama sana söyleyeyim; en çok beyninin içindekilerden korkmalısın. Ben en çok kendimden korkuyorum. Yapabileceklerimden, düşüncelerimden, hissizliğimden... "

6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?

Birçok türde yazmayı denedim. Okuyuculara doyum sağlayabilmekle birlikte kendimi de yazarken doyum sağlamak, "İşte kızım budur" demek istemiştim hep. Sonunda kendimi keşfettiğim, istediğim etkiyi yaratabildiğim tür gizem/gerilim olmuştu. Kafamın içindekileri dökebileceğim, sosyal mesajlar verebileceğim tür ya da türler bu üç kategori arasında gidip geliyor.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

En son Ölüm Manifestosu adlı bir çalışmaya başladım. Bir dönem hikayesi. Açıkçası yazarken keyif aldığım ama yayımlarken çekindiğim bir çalışmaydı. Çalışmalarımı genel olarak çok fazla kişi okumaz ve çoğu tanıdığım, çalışmalarını takip ettiğim isimlerdir. Yabancısı olduğum bir kullanıcının ismini bildirimlerde gördüğümde ecel terleri akıtmıştım. 😂😂😂 Ahım şahım, yazdıklarımı Nirvana'ya çıkaran bir yorum değildi kesinlikle ama desteklediğini söylemesi ve beni takdir etmesi beni çok mutlu etmişti. 

8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Duygu vermekte zorlanıyorum, hele de romantik bir sahne söz konusuysa işkenceler içinde kıvranıyorum. Netflix'e Türkiye'nin en kaliteli işini yazabilirim (Netflix'te beni bekliyordu tabii) ama romantik, okuyucuyu duygu seline boğacak o sahneyi yazamam. 🤣

9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Araştırmak, oluşturduğunuz evrene, kurguya ve karakterlere hakim olmak ve okuyucuyla bağ kuracak küçük detayları hikayeye serpiştirmek. 

10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?

Yazmaktan asla vazgeçmeyin, çevrenizde olup bitenleri gözlemleyin ve bol bol okuyun. 🌸

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Çalışmamı bu ayın kazananı olarak seçtiğiniz ve bana röportaj fırsatı verdiğiniz için yeniden teşekkür ederim. Turuncuyla kalın! 😊❤️

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin