1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Merhabalar! Adım Dilan Korkmaz. 19 yaşındayım ve PDR 1. sınıf öğrencisiyim. Balık burcuyum. Çok fazla kitap okur, çok fazla film izlerim. Her gün aklıma bir sürü kurgu gelir ve günüm onları yazıp, kurgulamakla geçer. Onun dışında şiir okumayı ve yazmayı da çok severim. Sosyal medyayı çok sık kullanırım. Kendimi tanıma aşamasındayım. Fazla hayalperestim ama bu durumdan şikayetçi değilim. Hayal kurularak insanın ilerleyebileceğini düşünen biriyim. "Seni tanıyan en son kişi öldüğünde hiç doğmamış olacaksın." sözüne bağlı kalarak yaşamayı severim bu yüzden kendimden geriye başkaları için bırakabildiğim kadar çok eser bırakmak istiyorum.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Hikaye yazmaya arkadaşımın önerisiyle başlamıştım. Beni wattpadle tanıştırdı ve yazmam gerektiğini söyledi.
İlk hikayemi elbette hatırlıyorum. Sesine Aşık Oldum, 2014 yılında yazdığım bir hikayeydi, en çok okunan kitabımdı ve şu anda da düzenleyip tekrar yayımlamaktayım.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Müziklerden ilham almayı severim, kitap okurken de yazarken de müzik dinlemeyi severim. Onun dışında tamamen odaklanabileceğim karanlık, sessiz ve mum ışıklarıyla aydınlanan bir yer olmasını tercih ederim.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Aslında çok var ama sanırım aralarından en özellerini seçmek zorundayım.
myrockerruh yazarının Beni Öldür ve Metroyu Kaçırma isimli iki hikayesi
kendineyazar yazarının Kahverengi Mevsimler isimli kitabını çok severek okuyorum.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Piyes'ten bir alıntı bırakayım o halde. "Hırs nefsin, çalışkanlık karakterin eseridir. Heves ile açgözlülüğü birbirine karıştırma. Heves nefsten, açgözlülük karakterden doğar."
6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?
Gizem/gerilim izlemeyi de, okumayı da çok seven biri olmuşumdur hep. Gizemleri çözmeyi, kendi kendime tahminlerde bulunmayı çok seviyorum. Bir gün kendi kendime sordum. "Neden kendi bulmacamı yaratmayayım?" Daha sonra Piyes'in konusu bir anda aklıma geldi. :)
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Genel olarak kitabıma gelen yorumların hepsi birbirinden güzel ama giriş bölümündeki siyah için yaptığım betimlemeye çok güzel bir yorum gelmişti. Şey diyordu "Siyah bizim için yüreği burkan bütün duyguları barındırıyor içinde." Çok hoşuma gitmişti.
8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Gizem/gerilim sahnelerinde acaba okuyucuda merak uyandırabildim mi, o heyecanı yakalayabildim mi diye soruyorum kendime sürekli.
9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Okuyucuda merak uyandırmak, aksiyonlu sahneler ve sağlam bir sır, gizem üzerine kurulu olması bence.
10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?
Eğer sevdiğiniz bir tür ise okunmuyor diye düşünmekten vazgeçerek yazın. Kafanızdaki sır perdesini kitaba yansıtırken kafanızı sadece kurguya ve yazmaya odaklarsanız, okuyucular da, siz de daha fazla zevk alırsınız bence.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Röportajlar kitabınızda bana da yer verdiğiniz için ve keşfedilmemiş yazarlara bu fırsatı sunduğunuz için çok teşekkür ederim. Bence çok yararlı bir iş yapıyorsunuz, böylece diğer yazarları da motive ediyorsunuz. Kitabımı okuma listenizde görmek de ayrıca mutlu ediyor beni :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!