40 | @nikitayya

121 12 3
                                    

'Gizemli Bir Arama' konulu yarışma kazananı | Yardım Et | Nikitayya

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Korkudan gizem/gerilim izleyemeyen ama okurken va yazarken çok eğlenen bir yazarım.

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Evet, birinci sınıfta yazmıştım. Okuma yazmayı yeni öğrenmiştim ve o hevesle birkaç sayfalık kısa bir şey yazdım. Mavi bir top satın almak isteyen Can'ın hikayesini anlatıyordu kitap. Her kelimesini ezberlemiştim, asla unutmam.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Baktıkça beni gülümseten kitap kapaklarım ve müziklerim.

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Ne yazık ki Wattpad'de yok. Ben pek Wattpad'de kitap okumuyorum ama kendi kitapçığındaki yazarların bazılarını verebilirim.
Stephan King - Yabancı
Sebastian Fitzek - Paket
Jenifer McMahon - 29. Oda
Riley Sager - Kurtulan Kızlar

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

"Farklı toplumdan birçok turist, bir gün Rinne'ye gitme hayaliyle yatar kalkardı. Ama artık işler tersine döndü. Şimdi o turistlerin birçoğu Rinne'den kaçma yolları arıyor. Nedeni ise ölümünün üzerinden birkaç hafta geçmiş olan Bayan Janson'ın Rinne'de dolaşırken görülmüş olması." -Bayan Janson'ın Tabutu

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Çünkü gizem/gerilim dibi görünmeyen bir kuyuya benzer. Sonunda ne olduğunu asla bilemezsiniz. Kuyunun ilk bakışta size korkunç gelen karanlığı bir süre sonra sizi içine çekmeye başlar.

Gizem/gerilim de benim için öyle. Yazması çok eğlenceli ve çoğu zaman kitabın sonunda ne olacağını  ben bile bilmiyorum.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Var elbette. Bayan Janson'ın Tabutu adlı hikayemin son bölümüne @limortakal bir yorum yapmıştı. 'Şu dikiş kutusunun dili olsa da konuşsa...' diye. Asla aklımdan çıkmaz ve beni duygulandırır. Belki size yorum şu an bir şey ifade etmiyor olabilir ama hikayeyi okursanız anlarsınız.

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Hikayede tam olarak okuyucuya o gerilimi verme zamanı geldiğinde, bir gerilim kitabını hakkını vererek yazmanın en doğru vakti geldiğinde. Okuyucu o gerilim dolu satırları okurken korkudan titremeli, ben de yazarken kendim ürkmeliyim yazdıklarımdan ve bu bazen zor olabiliyor.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

-Çok çok gizem/gerilim romanı okumak.
-Filmleri izlemek ve dikkatlice incelemek
-Orijinal bir kurgu ve doğru ilham

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Sadece yazmamalarını, hikayelerini yazarken gözlerini kapatmalarını, karakterin o an yaşadıklarını kendi zihinlerinde  canlandırmalarını, bir nevi empati yapmalarını.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Yok. Tekrardan hikayemi kazanan olarak seçtiğiniz için teşekkür ederim.

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin