46 | @olcayytug

104 6 1
                                    

Wattys 2019 "Korku & Paranormal" Kazananı | Rüya Notları

olcayytug

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Ankara'da dünyaya gelmiş, hayalperest ve bir o kadar da gerçekçi bakış açılarına sahip insanlardan biriyim. Genellikle üşengeç olmam dışında, hırslı, adaletli ve sorgulayan birisi olmaya çalışıyorum. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi'nde Radyo ve Televizyon Programcılığı okuyorum. Hobi olarak müzikle ilgileniyorum.

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Aylardır etkisinde kaldığım bir rüyanın devamında ne olacağı düşüncesi beni kurgulayıp yazmaya yöneltti. Sadece kendi merakımı gidermek için başladığım bu serüvenin bu noktaya kadar geleceğini hiç tahmin etmemiştim. Wattys 2019 ödülünü kazandığım Rüya Notları benim ilk hikayem. :)

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

İlham, günün her anında zamansız bir şekilde gelebiliyor. O yüzden şu veya şunlar bana ilham veriyor diyemem. Odaklanmakta güçlük çektiğim içinve ruhumu dinginleştirmek için piyano besteleri dinliyorum yazarken.

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Wattpad'de kitap okumaya vaktim olmuyor maalesef. Sadece yazdığım hikayeyi yayınlamak için kullanıyorum.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

''...Artık kendisiyle ilgili herhangi bir soruya cevap bulmaya çalışması onun için bir nevi işkence haline gelmişti. Hayatının dönüm noktasındaydı ve önünde yalnızca iki seçenek vardı; ölüm ve yaşam. Aralarında çok ince bir çizgi bulunan bu iki seçenekten birini seçme vaktinin geldiğini düşünüyordu. Hayatını sonlandırmak mı daha çok cesaret gerektiriyordu yoksa yaşamayı seçmek mi? Hiç şüphesiz ufak tefek sorunları olan biri için ölüm, deli cesareti gerektiren bir eylemdi. Peki ya onun yaşadıklarından sonra hayata devam etmeyi seçmek ölümden daha çok cesaret gerektiriyorsa o zaman ne yapmalıydı?...'' 

 -Rüya Notları

6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?

Benim gibi kitap okurken her bir sayfada ve bölüm sonlarında bilinmeyen bir şeye duyulan mera insanlar için bu türde yazıyorum

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Hikayemi eski bir tarihte yayınlamaya başlamış olduğum için yarışma şartlarını yerine getirmediğinden dolayı yayından kaldırıp yeni bir hikaye olarak yarışmaya katıldığım için henüz yorum bulunmuyor. :) Genel olarak aldığım yorumlar kurgunun başarılı olduğu yönündeydi. Kurgu üzerinde titiz davrandığım için karşılığını almak beni oldukça mutlu ediyor. 

8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Karakterlerin korkularını ve gerilim anındaki hislerini benzersiz yazmak oldukça zor. Bir karakterin o anki duygusu başka bir karakterde tekrar etmemeli. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli şey aynı kelimeleri kullanmadan farklı bir karakterde aynı duyguyu anlatmaya çalışmak. Bu da işin bana göre en zor kısmı ama bir o kadar da eğlenceli.

9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Kurgu, hayal gücü ve duygulara hakim olmak.

10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?

Sadece gizem/gerilim, korku romanları okumanın veya bu türde filmler izlemenin yeterli olduğunu düşünmüyorum. Bu olayı bir yemek gibi düşünebiliriz sanırım. Gizem/gerilim bizim için Şinitzel olsun. Siz Şinitzel'i sade yerken mi daha çok keyif alırsınız yoksa yanında pilav, patates kızartması ve içecekle mi? Eminim ikinci seçeneği tercih edenlerin sayısı daha fazladır. Sadece gizem/gerilim türüne odaklanıp karanlık bir tema üzerine yazmayı tercih etmedim bu hikayemde. İçerisinde paranormal, aşk ve bilim kurgu esintileri de var. Ha tek bir türe odaklanarak yazılan hikayeler kötüdür demiyorum tabiiki. Ben sadece menüyü zenginleştirmenin daha güzel olacağını düşünüyorum :)

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Evet! Wattys kazananlarından birisi olduğum için çok mutluyum. Ama öncelikle bu mutluluğumu yarışmaya katılıp da ödül alamayan hikayelerin yazarlarını teselli ederek yaşamak istiyorum. 

Hiçbir şey bitmiş değil, umudunuzu kaybedip yazmaktan sakın vazgeçmeyin. Başarılı olmak için ilk önce kendinize inanmanız gerekiyor. Sıkı çalışmaktan hiçbir zaman yorulmayın, aceleci olmayın. Size yapılan bütün eleştirileri kabul edin ve bunu kendi yaranıza kullanın. Hiç olumsuz eleştiri almamış olmanız, sizin yeterli seviyeye ulaştığınız anlamına da gelmiyor maalesef. Bu konuda kendimden örnek verebilirim sanırım. Kazanan hikayem Rüya Notları'nı yazmaya devam ettiğim bu süreçte neredeyse hiç olumsuz yorum almadım (bu süreç 3-4 yılı kapsıyor). Ama bir şeylerin de yolunda olmadığını hissediyordum. Daha iyi bir hikaye ortaya çıkarmak için yazdıklarımı defalarca okuyup düzenlemeler yaptım. Bu noktada benim yaptığım gibi tamamen objektif olup öz eleştiri yapmanız çok önemli. Okuyucuların görüşleri de önemli fakat yazar olan sizsiniz. Hikayenizi kurgulayan, o anı yaşayan ve kelimeleri bir araya getiren sizsiniz. Kendinize bir ayna tutmaktan korkmayın çok okuyun. Yazarak mutlu olmaya devam edin. :) 

Tekrar bana gelecek olursak fazlasıyla sevinçliyim. Uzun zaman önce ilk satırlarını yazmaya başladığım ilk hikayemin ödül almış olması çok güzel bir his, gurur verici. Bundan sonra hikayemi tamamlamaya odaklı günler geçireceğim sanırım. :) 

Bana bu yolda destek veren, yazmaya devam etmem için için heveslendiren insanlara teşekkür ediyorum. Daha iyi yerlere gelmek için elimden geleni yapmaya devam edeceğim. 

Görüşmek üzere...

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin