29 | @Roollbe

92 8 1
                                    

KAYIP RUHLAR SİLSİLESİ | Roollbe


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Çatlak düşüncelere kapılıp gitmiş umutlarım, bir gökkuşağı kadar uzak olan hayallerim var. Genel olarak kendimi çok, çok ve daha fazla çok hayalperest biri olarak tanımlayabilirim. Hayal kurmaktan asla vazgeçmem ve yaşadığım her şeyde hayallerimden güç alırım. Genel olarak iyimser ve neşeli biriyimdir, kötü olayların bile iyi tarafını görmeyi bilirim. İçindeki çocuğu asla kaybetmemeye çalışan, kalbindeki umutlarla her zaman mutlu olmayı amaçlayan biriyimdir. Ani ruh hali geçişlerim olsa da dışarıdan bakan biri için mutlu sayılabilirim. Tabi kendi içimde mutlu olup olmadığıma henüz karar veremedim:) 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Az önce bahsetmiştim hayalperest biri olduğumu. Bir zaman sonra bu hayaller kafamı o kadar boğmaya başladı ki bu hayalleri bir şekilde bir yerlere dökme ihtiyacı hissettim. Sonunda kendimi hayal gücümü kağıda dökerken buldum. İlk hikayemi hatırlıyorum ve o hikayeme baktıkça şu an katettiğim yolun farkına fazlasıyla varıyorum. 

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Genel olarak sessizlik ve karanlık bana ilham veriyor. Bir de rüzgar ve su sesi. Huzur bulduğum her ortamda yazabilirim. Bazen de ilham falan beklemediğim bir anda aklıma birikiyor cümleler. 

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Bence benim de dahil keşfedemediğimiz birçok cevher var. Şu anlık aklıma bir kitap gelmiyor ben de henüz gizem/gerilim kitaplarını keşfetme yolundayım. 

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

"Zamandan korkarak yaşarsan, yaşamak için zamanın kalmayacak. Dakikaları sayarak beklersen, sonunda beklediğin şey çoktan seni terk etmiş olacak. İçimde büyüyen acıyı, içtiğim soğuk suyun ferahlatan esintisine böldüm; boğazımda ki yumruyla çarptım. Etrafta kırılan kalbimle topladım, gözlerimde biriken yaşlardan çıkardım. Eşitlediğim sonucun logaritmasını aldım; sonunda bana kalan koca bir sıfır oldu. Bulduğum sıfırla herkesi tek bir işlemle çarpıp yok ettim, geriye üzerimde akıp giden silgi çöpleri kaldı. Sıfır rakamı olarak başrol olduğum hayatta, kendimi, kendimle çarparak yok ettim. "

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Ben yazarken, yazdığım duyguları sonuna kadar hisseden biriyim. Ve yazarken de gizem/gerilimin verdiği o hissi özgürce hissetmek istedim. Yazarken meraklanmak meraklandıkça daha çok yazmak istedim. Bu yüzden gizem/gerilim seçtim. 

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Hikayeme konulan herhangi bir gülücük yorumu bile benim için çok değerli. Ama beni en çok iyi hissettiren ve çok fazla aldığım yorumlardan biri olan 'Umarım hak ettiğin değeri görürsün' yorumu kesinlikle mutlulukla ellerimi çırpmamı sağlıyor:) Hak ettiğim değer belki bundan daha azdır ya da çoktur, bilmiyorum. Ama birilerine göre hak ediyorum ya önemli olan o. 

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Zorlandığım anlar genellikle ruh halimin kötü olduğu zamanlar oluyor. Ve genel olarakta bir cümleye başlamak veya olayların gidişatında ne yazmam gerektiğini saptamak zorlayabiliyor. 

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

His, merak ve gözlem. 

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Belki burada tavsiye verecek kadar iyi bir noktada değilimdir ama birkaç şey söyleyebilirim. Öncelikle yazılarınızı, karakterlerinizi ve kurgunuzu hissedin. Yazarken gerilin, gizemi çözmek için kafanızı kurcalayın. Kitabınıza bir okurun gözünden bakın. Siz ne kadar gerildiyseniz, ne kadar meraklandıysanız okur da o derece meraklanacaktır. İyi bir gözlemci olun ve yazıp hemen bitirmek için acele etmeyin. 

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Benimle röportaj yapmak istediğinizde gerçekten çok şaşırdım, bunun için çok teşekkür ederim. Benim için unutulmaz bir anı olarak hafızama kazınacak olan bu röportajda umarım okurken sıkılmazsınız. Bu platformda koşulsuz bir şekilde elinizden geldiğince etkinlikler düzenliyorsunuz, sizlere teşekkür ediyorum. Güzel hayatlar sizinle olsun, kendinize iyi bakın. 

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin