60 | @bebuliy

80 6 0
                                    

Yarışmalar Kazananı | Gizem/Gerilim

Kanlı Maske bebuliy

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Kendi iç dünyasındaki hayalperestliğinin yarattığı karakterlere kurgularında hayat veren, hayata insanların renk kattığına inanan ve o insanlardan biri olmayı amaçlayan bir fani diyelim.

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Hikaye yazmaya, bu platformda yazılıp, basım aşamasına kadar giden hikayelerin etkileri ve bana verdikleri umut sayesinde, fantastik bir kurguyla başladım.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Varlıklarına tüm kalbimle inandığım ve beni yalnız kaldığım zamanlarda sık sık ziyaret ettiklerini bildiğim, ilham perilerim.

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Bu yarışmayla tanışana kadar gizem/gerilim, paranormal veya korku konulu hikayelerle ilgilenmediğim ve yarışmadan dolayı yalnızca kendi hikayeme odaklandığım için, üzgünüm ama yok.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Elbette...

"Benim kalbim siyaha çalalı yıllar oluyor," dedi, gülüşünden öpmek istediğim adam.

Sağ elimi usulca havalandırıp, göğsünün üstüne, kalbini en net gümbürtülerle hissedeceğim noktaya yerleştirdim ve sonsuz yeşilliklere sahip olan doğanın en koyu tonunu kendilerine kimlik edinen gözlerinin içine bakarken fısıldadım... "Siyaha çalmış olsa da, bir kalp olacaktı orada; göğüs kafesinin ardında..."

6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?

Daha önce hiç, gizem/gerilim, paranormal veya korku kategorisinde bir hikaye yazmamıştım ve bunun kolay olmadığını düşünüyordum. Wattpad'de dolanırken denk geldiğim bu yarışmada kendimi denemek istedim.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Kalemimin güzel olduğuyla ilgili aldığım ilk yorum beni fazlasıyla mutlu etmiş, umuduma umut katmıştı.

8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Bu türde yazılan hikayelerin mutsuz sonla bitmesi gerektiğine inanıyorum. "Kanlı Maske" adlı hikayemin sonuna da bu yüzden iliştirdiğim, ilk ve tek olan mutsuz sonun beni yeterince zorladığını söyleyebilirim.

9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Çarpıcı ve sıradanlıktan uzak bir şeyler yazmak istiyorsak, kendimizi, bu türdeki hikayelerin olmazsa olmazı olan kötü karakterlerin yerine koymalıyız mesela. Biz onun yerinde olsak ne yapardık ya da ne hissederdik, onu düşünmeliyiz. Eğer bunu başarabilirsek, başka bir unsura gerek kalmayacağına inanıyorum.

10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?

Gizem/gerilim, paranormal veya korku konulu bir hikaye yazıyorsanız, hayal gücünüzün var ettiği hiçbir şeyin abartılı olduğunu düşünmeyin. Bizler için var olan ilham perileri size bir fikir sunuyorsa, o fikri geliştirmeye, rayına oturtmaya bakın.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

2020 sizin yılınız olsun. Sevgi, sağlık ve umutla kalın.

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin