49 | @AnilS18

71 5 0
                                    

Wattys 2019 "Gizem & Gerilim" Kazananı | Kırmızı'yı Aramak

AnilS18

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Meraklı, her daim kendini gelistirmeye açık, mizahi yönü yazdığı kitabın aksine geniş, soru sormaktan çekinmeyen bir insanım. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Yıllardan 2013... Aylardan Ekim... diyerek sizi puslu bir havaya sokarcasına giris yapmak istedim. Ilk romanımı bu vakitlerde yazdım herhalde ve o da polisiyeydi. Ancak kendimi bildim bileli kısa kısa hikayeler de yazmaktaydım.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

"Herkes yazabilir, herkesin yazdığı okunmaz." Kitaplara bakışım tam olarak bu sanırım. Evet insanı yazmaya, düşünmeye iten bir güç var ancak buna ilham mı denir orasını tartısabiliriz. Evet bu bahsettiginiz ilham cogu zaman yalnız kaldığımda bana da ugruyor ancak her gelen fikri yazıya aktarmak gibi bir hataya düşmemeye çalışıyorum. Benim icin esas olan plan ve programlı çalışmaktır. Yazdığım her seyin mutlaka kabaca da olsa özetini çıkarır bir köşeye koyarım ve bu sayede hikayenin çizgisinden uzaklaştığımı hissettiğim an, kabaca çıkardığım özeti rehber edinerek asıl yolumu bulabilirim. Yazmamı kolaylaştıran seylerin bir diğeri de yalnız kalıp kendimi dinlemektir. Franz Kafka'nın da dedigi gibi "Olabildiğince yalnız kalmalıyım. Başardığım ne varsa ancak yalnızlığımın karşılığıdır."

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Bir ara bu platformdan tanıştığım arkadaşım Şükrü Sarsı'nın su an raflarda olan kitabı "Gizemli Mektup" u okuyordum, iyi bir kitaptı. Onun dışında su sıralar "Tuvaldeki Kan" isimli bir polisiye kitap okuyorum, okumayanınız varsa tavsiye edebilirim.  

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

"+...Herkese ve ilgilendigi her seye aynısını yaptı! 

 -Ne yaptı efendim? 

 +Korku, herkese korku saldı. Ancak bu şekilde hepsini avucunun içinde tutabilirdi. Avcının avını yakalamasında kullandığı en büyük silah üzerinde yarattığı korku değil midir zaten!"

6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?

Kaostan beslenişimden, gizemli olaylar silsilesine olan düşkünlüğümden ve insanları şaşırtmayı seviyor olmamdan dolayı.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Anne adayı bir okuyucum vardı ve okurken fazla gerildigini soyleyip bebeginin sağlığını düşünerek hikayenin bundan sonraki kısmını daha sonra okumak üzere benden özür dilemisti. Iste o zaman epeyce duygulanmıştım. 😑 

8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Isin en zor kısmı hikayenin sonlarına doğru başlıyor sanırım zira kurdugunuz dünyada okuyucuyu bin bir yollu labirentte dolandırıyorsunuz ve artık onu o yoldan çıkarmak icin önüne dogru bir rota sermeniz gerekiyor. Dikkat ederseniz onu labirentten siz çıkarın demiyorum çünkü biliyorum ki insanlar balık yemekten ziyade tutmaktan keyif alırlar. Iste ben de insanlara finale giderken o doğru rotayı cizmekte, olayları birbiri uzerine bina etmekte bazen zorluk cekebiliyorum.

9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

*Iradeli Karakterler 

*Bazı noktalarda hak verilebilecek kötüler 

*Kafada soru isareti barındırmayan son. 

10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?

Kendinize güvenin, kurduğunuz dünyanın hakimi oldugunuzu unutmayın ve bu sebeple bir sonraki cümlenizin ne oldugunu biliyor olun. Okuyucularınızı üzmeyin. :)

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Bu yıl kazanan arkadaşlarımı tebrik ediyor ve 2020Watty ödüllerinde herkese bol şans diliyorum.

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin