Wattys 2017 Kazananı | FDemiralp
1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
33 yaşındayım. Şimdi böyle yazınca bir farkındalık geldi. Ne zaman oldu bu kadar diye, bazen kendimi on beş gibi hissediyorum. Evliyim ve üç yaşında bir kızım var.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Hikaye yazmaya başlamam apayrı bir hikaye konusu aslında. On iki yaşındaydım. Bilgisayar oyunu programlamak ve üç boyutlu animasyonlar yapmak istiyordum. Bu arada genç arkadaşlar için not düşeyim. Doksanların ikinci yarısından bahsediyorum. O zamanlar bunu gerçekleştirmek için şimdikinden farklı donanımlara ihtiyaç var. İki arkadaşım ve abimle bir ekip kurduk. Ben ekipten ziyade, şirket olarak adlandırıyordum, öyle daha havalıydı. Şirkete de para lazım olduğundan ufak hikayeler yazıp, okulda arkadaşlara ve ailelerine satmaya başladım. Zaman içinde diğer hayalleri terk ettim, ama yazmayı keşfettim. Eli yüzü düzgün ilk hikayem, (ona da daha havalı olduğu için roman diyordum) "Çizgi" idi. Evden ailesinin siparişlerini almak için çıkıp, döndüğünde evinde başkalarının yaşadığını gören bir çocuk hakkındaydı.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
İlham, romancı için abartılmış bir kavram. Şiir ve kısa hikayelerde ilhamın rolü çok daha büyük ama roman disiplin işi. Bunu genç arkadaşlara ilham gelmesini beklemesinler diye özellikle söylüyorum. İlham gelmiyor diye yazmaktan vazgeçmesinler. "İlham" öyle çalışmıyor. O ekranın/sayfanın başına geçip elinizi kelimelerle kirletmeye başlayınca, her şey değişecek.
Yazarken beni motive eden şey ise genelde müzikler. Her çalışmam için ayrı bir "playlist" hazırlayıp yazmaya öyle başlıyorum.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Burada tabi ki çok değerli yazarlar var ama bir seneyi aşkın süredir ortalıklarda olmadığımdan, kimseye de haksızlık etmek istemediğimden bu soruyu geçiştiriyorum.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Zor soru. Yazarken ayrı keyif aldığım paragraflar var tabi ama yerlerinde güzel onlar. Buraya koyarsam etkilerini yitirirler
6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?
Böyle seçimleri eskiden yapıyordum ama bir noktadan sonra o seçimi yazar değil, hikaye kendi yapıyor. Sonraki sorulardan birinin de yanıtını vermiş olacağım ama merak, ürperti ve samimiyet... bunları seviyorum. Hikaye bu üçünden hangisine kayarsa, ana tür de ona göre şekilleniyor, bu üçünü ben karıştırdığımda ortaya çoğunlukla gizem/gerilim çıkıyor. Yazdıklarımda gerilim genelde sabit, yanına bir yan tür ekleniyor, İstanbul Beyefendisi'nde macera bu, Aşkın Gölgesinde'de aşk, Obsesif'te psikoloji. Şu an üzerinde çalıştığım Düş Çizgisi'nde macera, dram...
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Harika insanlarla tanıştım, çok da eğlenceli ve samimi yorumlar geldi. Yazdıklarımın duygularına dokunduğunu bilmek, hikayeyi okurken hissettikleri o heyecanı görmek, Wattpad'in en önemli özelliği bana kalırsa.
8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Aslında gizem gerilim türünde yazmak benim için en kolayı. Alıştığım, hakim olduğum alan. Ama tabi ki zorlandığım zamanlar oluyor ve olmalı da. Çünkü öyle anlar okuyucuyu şaşırttığın anlar. Kendini şaşırtamazsan okuyucu şaşırtman zor. Hikayede takıldığım yer olursa, kendimi değil karakteri zorlayıp o işin içinden çıkmaya çalışıyorum. Bazen planladığımdan çok daha uzun sürüyor ama sonucu buna değiyor.
9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Buna cevap vermiş oldum aslında. Merak, ürperti ve samimiyet. Samimiyet her tür için aynı derece önemli. Hatta hayattaki her şey için.
10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?
Çok okusunlar, farklı türlerde de okusunlar, işin kolayına kaçmasınlar ve samimi olsunlar.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Teşekkürler.
12) Ek olarak, Wattys 2017 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz?
Bir ödül kazanmak, verdiğiniz emeğin karşılığında takdir görmek harika bir şey. Ama şunun farkındayım ki, bir sürü güzel hikaye o seneyi ödülsüz kapadı. Belki bazıları ödül alanlardan da iyiydi. Bu biraz ödül olayının doğasında var. Onun için en önemli şey okuyucuların kalbinde ve beyninde kazandığımız yer.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!