1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Üniversite mezunuyum ve şu an Ankara da bir kamu kurumunda görev yapıyorum. Yazmayı,okumayı ve spor yapmayı seviyorum. Bunun dışında kendi hakkımda fazla bilgi vermiyorum çünkü yazdığım tür gibi gizemli olmayı seviyorum. Zaten siz de birkaç cümle istemişsiniz zannedersem bu şimdilik yeterli :)
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Hikaye yazmaya Ortaokul yıllarında başlamıştım. Ailemin televizyonlarda genellikle korku ve cinayet üzerine yapılan filmleri izlemesi benim de küçük yaşlarda bu tarz konulara ilgi duymamı sağladı. Daha sonrasında acaba ben de böyle hikayeler yazabilir miyim diye yazmaya başladım ve uzun bir süredir yazmaya devam ediyorum. İlk hikayem bir polisin geçmişteki cinayetleri çözmesi ile ilgiliydi ancak bu hikayeyi henüz hiç kimseyle paylaşmadım.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Aslında belli bir şeyin ilham verdiğini söyleyemem. Çünkü bazen yolda yürürken, bazen otobüste yolculuk yaparken bazen de hiç alakası yokken aklıma türlü kurgular geliyor. Hatta tamamlanmış hikayemi de gece saat iki de uykudan uyanıp yazmaya başlamıştım.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Açık söylemek gerekirse işimin yoğunluğundan dolayı çok fazla Wattpad hikayesi okuyamıyorum ve daha çok kitap alıp okumayı seviyorum. Bu konuda eksikliklerimin olduğunun farkındayım çünkü bu platformda gerçekten iyi yazarlar olduğuna eminim.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Ben otomobilin başında Mert'in çocuklarla oynamasını seyrederken Simitçi Hasan sanki orada bizimleydi. Az sonra Mert çocuklardan ayrılmış otomobile doğru gelirken küçük çocuk koşarak onun peşinden geldi.
_Abi seni tekrar görebilecek miyim?
Mert çocuğa doğru baktı ve gülümsedi.
_Tabi göreceksin ufaklık, ben seni ara sıra ziyarete geleceğim.
_Peki bana silah getirecek misin?
_Hayır senin şimdilik silaha değil kaleme ihtiyacın var. Eğer kalemin güçlü olursa yani okuluna başlayıp büyük adam olursan o zaman istediğin her şeye kavuşursun.
_Ben de senin gibi polis olacağım.
_İşte o zaman senin de bir silahın olacak.
_Abi birazcık eğilir misin?
Mert küçük çocuğun söylediğini yaptı ve onun boyuna yetişeceği kadar eğildi. Küçük çocuk Mert'e sarıldı ve onun yüzüne kondurduğu öpücükten sonra koşarak annesinin ve abisinin yanına gitti.
Her olayda olduğu gibi bu olayda da unutamayacağım bir şey vardı. O da Mert'in arabaya bindiği an gözünden akan iki damla yaştı...
6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?
Bunun bir çok nedeni var ama en önemli nedeni masum insanlara karşı suç işleyenlerin cezasını mutlaka çekmesini istemem. Bu satırları okuyanların aklına şu gelebilir "Gerçek hayatta da suçlular ceza çekmiyor mu?" Maalesef hayır. Gerçek hayatta her suçlu cezasını çekmiyor. Etrafınıza bir bakın her yer şiddet ve kan dolu. Ülkemizde her gün bir kadın öldürülüyor ve hemen hemen her gün bir çocuk tacize ya da tecavüze uğruyor. Bizim emniyet güçlerimiz büyük bir özveriyle çalışıp çoğu katili ya da suçluyu yakalasa da maalesef suç bir türlü bitmiyor. Ben ise hikayelerimde her suçlunun bir şekilde ceza almasını sağlıyorum. Çünkü kalem bende..
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Aldığım yorumların hepsi benim için birbirinden değerli. Ancak kırklı yaşlarda bir hanımefendinin "İlk defa bir hikayeyi okurken hem ağladım hem güldüm" demesi beni çok mutlu etmişti.
8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Tabii ki hikaye yazarken çok fazla zorlandığım anlar oluyor. Çünkü ben genellikle cinayet yazıyorum ve bunu yazarken de olay örgüsünün mantık çerçevesi içinde gitmesine çok dikkat etmem gerek. Eğer dikkat etmezsem hikayenin başında yazdığım yanlış bir cümle hikayenin sonlarıyla uyuşmayabilir ve bu durum okuyucuların dikkatinden kaçmazsa hikaye tümüyle berbat olur. Kısacası kurgunun mantık çerçevesinde ilerlemesine çok dikkat etmem gerekiyor ve yazdığım hikayeyi defalarca baştan sona okuyup öyle yayımlıyorum.
9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Benim için iyi bir gizem gerilim hikayesinde bir çok unsur ön planda olmalıdır ancak üçünü saymam gerekirse; İyi bir kurgu, inandırıcılık ve sade bir anlatım diyebilirim.
İyi bir kurgudan kastım insanların dikkatini çekebilecek ve onları hikayeyi okumaya yönlendirecek bir yazı olmasıdır. İnandırıcılık ise hikayeyi okuyan kişinin, hikayeyi okurken okuduklarının gerçek hayatta gerçekleşme ihtimalini düşünerek okumasıdır. Sade anlatım ise okuyucuyu hikayeden çok fazla uzaklaştırmadan ne anlatmak istediğimizi çok açık bir şekilde anlatmamızdan geçer.
10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?
Aslında bu sorunun cevabını bir önceki soruda da vermiş gibi oldum. Ancak bir kaç şey daha ekleyebilirim. Bu türde yazan arkadaşlarımın dikkat etmesi gereken en önemli şeylerden birisi hikayeyi okuyan kişiyi yazdığımız hikayenin içine çekmek. Yani okuyucu yazdığımızın gerçekliğine ve akıcılığına kendini o kadar kaptırmalı ki sanki kendini hikayenin içinde yaşıyormuş gibi hissetmeli. Hikayenin gidişatına göre okuyucu çeşitli duyguları bir arada yaşayabilmeli ve mutlaka onlara bir sonraki sayfada ne yazdığını merak ettirebilmeliyiz.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Öncelikle sizi gerçekten tebrik ederim. Böyle bir sayfa açıp gizem/gerilim türünde yazan arkadaşlara kendini tanıtma fırsatı verdiniz. Maalesef Wattpad genellikle aynı tür hikayeleri barındıran bir platform haline geldi. Popüler kültür burayı da etkisi altına aldı diyebilirim. Hikayelerin bir çoğu hemen hemen aynı konuları işliyor. Zaten az olan gizem/gerilim türündeki hikayeler bu konular arasında kaybolup gidiyor. Genel olarak Wattpad de yazan arkadaşlara şu tavsiye de bulunabilirim. Hikayenizin okunma sayısını çok fazla dikkate almayın. Onun hikayesi bilmem kaç k (k okunma sayısı değil, tıklanma sayısıdır) oldu benimki neden az diye düşünmeyin. Bunlar sizin motivasyonunuzu düşürebilir. Eğer siz yazmayı seviyorsanız öncelikle kendiniz için yazın ve unutmayın gerçekten iyi yazdığınızda mutlaka bir gün yazdıklarınız gereken değeri görecektir. Hepinize saygılar...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!