38 | @VenusLyra

75 10 0
                                    

'Kayıp Ada' Konulu Yarışma Kazananı | ÖTEKİ | VenusLyra

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Cana yakın davranmayı ve insanlarla konuşmayı severim. Sanatla ilgileniyorum. Hayal kurmayı çok severim ve bunu kurgu halinde yazıya dökmek yaptığım en keyifli işlerden. Sadece bazen çabuk sıkılabiliyorum. Ama bunun doğru şeyle karşılaşmadığım anlamına geldiğine inanıyorum.
Ayrıca kahveyle aramda bir tutku bağı var. :)

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

On bir yaşımda Harry Potter serisini okumanın verdiği şevkle başladım.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Okumak istediğim bir şeyi yazmak isterim. Özellikle de bir öyküde ya da romanda aradığım temaları bulamazsam kendim bu temaları kağıda dökmek isterim. Absürt rüyaların verdiği ilhamı da es geçemem elbette.

4) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

"İlk kule düştüğünde Mara henüz Saray'ın kapılarına ulaşmamıştı. Kum tepelerinden kayarak can havliyle koşuyordu. Yine de çok geç kalmıştı. Açık sarı renkli peçesini indirdi ve ciğerleri yanarken derin bir soluk aldı. Başını yukarı kaldırdı. Kule yana doğru devrilirken ikinci bir parlak fişek daha süzülüyordu gökte. Mara, devrilen kuleden kaçmaya çabalayarak kapılardan içeri girdi, Kral'ın ismini bağırdı."

5) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Çünkü gizem, okuru sürüklediği kadar yazarı da sürükler.

6) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Dramione hikayemin bölüm sonunu "cliffhanger"da bırakmıştım, gördüğüm yorum "Cafer bez fabrikasını getir." idi.
O zaman epey gülmüştüm itiraf edeyim.

7) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

İki kilit nokta arasındaki olayları yazmakta zorlanabiliyorum bazı zamanlarda.

8) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

1- Sağlam bir konu
2- Akıcı bir üslup
3- Tatmin edici bir son

9) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Okudukları kitapları neden sevdiklerini kendilerine sorsunlar. İyi yazmak için okuduklarımızı sorgulamak en güzel yöntem.


RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin