22 | @Dcssbhi

82 7 0
                                    

Wattys 2015 Kazananı | Dcssbhi

KARANLIĞI ÖLDÜRMEK


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

En kötü özelliklerim tembelliğim, kararsızlığım, mükemmeliyetçiliğim ve sosyal açıdan biraz cahil oluşumdur. Tecrübesiz de denebilir. Ama bunlar dışında kendinden memnun bir insanım. Fakat maalesef ki bu kötü özelliklerim yazmama engel olan en büyük nedeni oluşturuyor.

Yalnızken rahat olan biriyim. Hayvan severim. Hatta biraz fazla seviyorum. Bunun için de hep ısırılıyor ya da tırmıklanıyorum. Kıyamadığım için onları yemiyorum da; yani vejetaryenim. Sizden de ricam lütfen hayvanlar üzerinde test yapan kozmetik, temizlik vs. markalarını kullanmayın. Çünkü bu ürünler başka canlıların acılarını da barındırıyor.

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Kendimi bildim bileli okumaya meraklıyımdır. Fakat yazmak onun kadar doğal oluşmadı içimde. Yazmaya, gördüğü her şeyi kendi yapmaya çalışan biri olarak, "Neden ben de kendi hikayemi yazmayayım?" diyerek başladım. Karanlığı Öldürmek de ilk hikayem oldu. Aynı zamanda -maalesef ki- tamamlayabildiğim tek hikayemdir.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Herhangi bir şey. Gün içindeki herhangi bir şey bana ilginç bir fikir verip yazmak istememe neden olabiliyor. Rüyalarım da bu konuda oldukça verimli bir kaynak sayılabilir. Gerçekten çok ilginç rüyalar görebiliyorum. Fakat genel anlamdaki asıl ilhamımı içindeki her şeyi kontrol edebildiğim dünyalar yaratabilme fikrinden alıyorum.

4) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Bunu spoiler vermeden nasıl söylerim bilmiyorum. Deneyeyim. Hikayemin son sahnesinde söylenmiş olan son söz. Çünkü daha ilk cümleyi yazarken bile hikayenin o sözle biteceğinden emindim. Heyecanımı canlı tutan ve sona ulaşabilmeme çok yardımcı olan bir sahneydi. Bunun için gidip bakmanız gerekeceği için üzgünüm. Ama oraya ulaşmadan önce tüm hikayeyi okursanız da bence pişman olmazsınız.

5) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Seviyorum. Başka bir açıklaması yok sanırım. Ayakları yere basan, gerçekçi, mantıklı olaylar oluşturabilmemden de kaynaklanıyor olabilir. Çünkü ütopik anlatımlar beni kendine inandırıp içine çekmeyi pek başaramıyor. En fantastik konuda bile gerçekçilik istiyorum. Bu yüzden de yaratmak istediğim gerilimi gerçek katiller ve kurbanları aracılığıyla oluşturuyorum. Tabii cinayet konusuna olan aşırı ilgim yakınlarımı endişelendirmiyor değil.

6) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Hikayemi yazmaktan iki kez vazgeçmek üzereydim. Ama bu iki seferde de iki olay beni geri döndürdü. Bunlardan biri 11. bölümde gelen o ilk yorumdu. Daha önce kimseden herhangi bir geri dönüş almamıştım. Haliyle anlattıklarımın benden başka kimsenin ilgisini çekmediğini düşünüyordum. Ama Zencefilos'un o yorumu bana bunun aksini ispatladı ve ben de -kendim de dahil- iki kişi için bile olsa devam etmeye karar verdim.

7) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Evet, oldukça fazla oluyor. Dediğim gibi gerçekçilik çok önemli. O yüzden oldukça fazla araştırma yapmam gerekiyor. Bundan vazgeçmem gereken zamanlar da oldu. Mesela Barış'ın mesleki durumu ve yaşı göz önüne alındığında çok da gerçekçi davranmadığımı itiraf etmeliyim. Hatta Barış karakteriyle ilgili hiçbir şey öyle değildi. Bu beni hala çokça rahatsız ediyor.

Üstelik bu gerçekçilik olgusunu yakalayabilmek amacıyla hazırladığım yirmi yedi soruyu sorabilmek için polis arayışına bile girmiştim.

8) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Şimdi bu konuda uzmanmışım gibi ders niteliğinde bir konuşma yapamam maalesef. Öyle olmak isterdim tabii. Yine de kendim yazarken dikkate aldığım unsurlar olarak şöyle diyebilirim: İnandırıcı olmak gerek ki okuyucu o gizemin peşine düşmek için kendine nedenler bulabilsin. Klişelerden uzak durmak da iyi olur. Sonuçta kimse zaten okuduğu bir şeye ilgi göstermeye gönüllü olmaz. Bir de yazdıklarım önce beni heyecanlandırmalı. Eğer sonucu biliyor olmama rağmen gidişat beni heyecanlandırıyorsa fena bir iş çıkarmamışım demektir.

9) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Çok daha garanti türler, konular var. Bunu kabul etmek zorundayız maalesef. Ama siz buna rağmen asla iç dünyanızı kendi zevkinize göre dekore etmekten vazgeçmeyin.

10) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Yazdıklarımı sabırla okuyanlara kıymetli zamanları için teşekkür ediyorum.

11) Ek olarak, Wattys 2015 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz?

Hikayemi yazmaktan vazgeçmek üzere olduğum bir diğer an da buydu. Tam olarak sıfır görüntülenmem vardı ve ben de devam etmek için hiçbir neden görememiştim. Yine tam o anda Wattys'i kazandığımı söyleyen mesajı aldım. İnanmak zordu çünkü bir şeyler kazanmaya alışık değildim. Yazdığım ilk hikayenin bu derece beğenilmesi çok güzel bir histi.

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin